SAMEDAY easyway

SAMEDAY easyway  este serviciul prin care poți trimite un colet oricui și oriunde, fără contract, în funcție de preferințele tale:

  • de la un easybox la altul (ai peste 4700 de easybox-uri disponibile în România)
  • de la o adresă la alta
  • de la o adresă, direct la easybox (doar din SAMEDAY App)
  • de la easybox, direct la ușa destinatarului

Crearea unui cont de expeditor îti aduce multe beneficii precum istoricul comenzilor, notificări cu privire la statusul expedierilor tale, posibilitatea de anulare a expedierii și multe altele. Poți emite, însă, o cerere de expediere și ca vizitator, fără a fi necesară crearea unui cont, însă această opțiune este disponibilă doar în sameday.ro.

Instalează SAMEDAY App sau accesează pagina dedicată de aici și creează o cerere de expediere în doar câteva clipe. Iată cum:

  • Completezi formularul în doar câțiva pași simpli.
  • În funcție de opțiunea selectată poți preda coletul curierului sau la orice easybox din rețeaua Sameday.
  • Dacă ai selectat opțiunea de predare a coletului în easybox, regăsești PIN-ul si QR-ul necesare încărcării coletului în easybox, în SAMEDAY App sau e-mail.
  • În cazul în care ai ales să predai coletul unui curier, asigură-te că vei fi la adresă în ziua predării. Fii fără griji, te notificăm în SAMEDAY App sau pe e-mail în ziua ridicării coletului.
  • Destinatarul primește coletul în easybox-ul ales sau la adresă, efectuează plata (dacă ai optat pentru ramburs la destinatar), iar noi îți virăm banii în 3-5 zile calendaristice de la livrarea coletului.

Opțiunile de livrare disponibile sunt:

  • Predare în easybox -> Livrare în easybox
  • Predare la curier -> Livrare la domiciliu
  • Predare la curier -> Livrare la easybox – prezentă momentan doar în SAMEDAY App

Pentru opțiunile de ridicare a coletului de la adresă și livrare la o altă adresă sau în easybox, poți selecta tipul de serviciu și apoi alegi una dintre următoarele opțiuni:

  • S – 46x44x 9 cm, maximum 4 kg
  • M- 46x44x18 cm, maximum 9 kg
  • L – 46x44x38 cm, maximum 19 kg

Pentru opțiunea de a trimite colete de la un easybox la altul, dimensiunile maxime sunt 47×44.5×39 cm, iar greutatea maximă de 19 de kg.

La momentul încărcării, se va deschide automat un sertar S, însă poți selecta gratuit ‘’Coletul nu încape’’. Ulterior easybox-ul îți va căuta o cutie mai mare pentru încărcarea coletului. Te rugăm să ții cont că nu putem transporta bunuri și/sau substanțe interzise (bunuri perisabile, substanțe toxice, etc.).

Verifică politica de transport și asigură-te că respecți ghidul de ambalare. Detalii aici.

Tariful începe de la 14,99 RON per expediere. Mai multe detalii despre tarif și extraopțiuni găsești aici. Toate costurile aferente expedierii vor fi afișate în cererea de expediere și calculate la finalizarea acesteia.

În cazul în care optezi să încarci coletul în easybox, ai posibilitatea să efectuezi plata cu card online sau direct la easybox.

Dacă ai optat pentru predarea coletului la curier, va trebui să efectuezi plata cu un card online, în SAMEDAY App sau în contul tău din https://sameday.ro/trimite-colete/.

Rambursul este contravaloarea coletului achitată de către destinatar, în funcție de modalitatea de livrare, astfel:

  • Direct din SAMEDAY App.
  • La ridicarea coletului din easybox.
  • Curierului la livrare.

Suma se transferă în contul tău IBAN, în maximum 3-5 zile lucrătoare de la încasare.

Expedierile care au suma ramburs de încasat sunt raportate către ANAF, conform ordinului ANAF 1644/2022, așadar CNP-ul este trimis către această instituție. Mai multe detalii despre protecția datelor găsești aici.

Factura îți va fi transmisă pe e-mail sau poate fi descărcată din meniul “Detalii expediere” al coletului.

Deoarece încărcarea coletului se poate face în orice easybox, nu este nevoie să selectezi unul anume la crearea cererii de expediere. Alege easybox-ul cel mai apropiat de tine și asigură-te că predai coletul la easybox în maximum 5 zile de la finalizarea cererii (emiterea AWB-ului).

Coletul poate fi încărcat în maximum 5 (cinci) zile calendaristice de la data emiterii AWB-ului, iar din momentul scanării codului QR la easybox-ul preferat, ai maximum 2 (doua) minute alocate pentru a preda coletul.

În cazul în care ai optat pentru ridicarea coletului din adresă, în aproximativ 24 de ore lucrătoare, un curier va lua legătura cu tine pentru a-ți prelua coletul. Între timp, pregătește produsele pentru ridicare, ambalându-le corespunzător, urmând instrucțiunile de aici. Coletul nu trebuie etichetat.

Dacă destinatarul nu reușește să ridice coletul din easybox în timpul alocat, sau refuză primirea acestuia, coletul se va întoarce la tine, în easybox-ul în care l-ai predat inițial sau la adresa de unde a fost ridicat de către curier.

Serviciul SAMEDAY easyway nu este disponibil pentru expeditorii care au deja un contract cu noi. Așadar dacă ești deja client Sameday, îți recomandăm să utilizezi platforma dedicată ție aici.

Este suficient să creezi cererea de expediere și să încarci coletul în easybox, iar de restul ne ocupăm noi. La preluarea coletului din easybox, un curier va eticheta coletul cu AWB-ul creat de tine, acesta conținând toate informațiile necesare livrării.

Pentru a evita orice risc de fraudă, recomandăm ca cererea de expediere să fie generată doar de expeditor. Astfel, vei cunoaște toate detaliile livrării, inclusiv rambursul și datele de contact, înainte de a trimite coletul.

În cazul în care ai optat pentru preluarea coletului de la adresa ta, în aproximativ 24 de ore lucrătoare, un curier va lua legătura cu tine pentru a-ți prelua coletul. Între timp, pregătește produsele pentru ridicare, ambalându-le corespunzător, urmând instrucțiunile de aici. Coletul nu trebuie etichetat.

Fiecare colet este considerat o expediere individuală, așa că va trebui să generezi un AWB separat pentru fiecare colet pe care vrei să îl trimiți.

Fie că ești destinatar sau expeditor, semnalează-ne situația pe [email protected], împreună cu următoarele informații:

  • Număr AWB
  • Nume destinatar/ expeditor
  • Telefon destinatar/ expeditor
  • Adresă de e-mail destinatar/ expeditor

Iar noi ne vom ocupa de soluționarea situației.

Da, trebuie doar să selectezi opțiunea “Asigurare colet” în primul pas din formularul de expediere.

Da, îi poți oferi destinatarului posibilitatea de a deschide și de a verifica vizual conținutul, bifând opțiunea “Verificarea coletului la livrare” în primul pas din formularul de expediere. Pentru acest serviciu vei achita un cost adițional.

Această opțiune este disponibilă doar in SAMEDAY App.

Din păcate, nu. Modificarea sumei ramburs nu este posibilă după trimiterea expedierii. Poți anula expedierea și reface comanda cu noua sumă ramburs.

Pentru livrările la adresă, destinatarul poate redirecționa coletul, folosind SAMEDAY App, către o altă adresă sau la easybox (dacă respectă condițiile de eligibilitate cu privire la dimensiuni și greutate). Opțiunile de redirecționare sunt active doar atunci când coletul este în livrare la curier.

Restituirea sumei se va efectua în maximum 3-5 zile lucrătoare, în contul din care ai făcut plata.

Această opțiune nu este disponibilă momentan.

Tariful începe de la 14,99 RON per expediere. Mai multe detalii despre tarif și extraopțiuni găsești aici. Toate costurile aferente livrării vor fi afișate în cererea de expediere și calculate la finalizarea acesteia.