SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță că, în primul an de la lansare, SAMEDAY App, aplicația mobilă de gestionare a coletelor primite și trimise, a înregistrat 2 milioane de descărcări, devenind astfel cea mai utilizată aplicație de curierat din țară.
Investiția totală în dezvoltarea, integrarea și extinderea funcționalităților aplicației se ridică la aproximativ 2 milioane de euro. Lansată în septembrie 2023, aplicația mobilă a redefinit modul de gestionare a coletelor, oferind utilizatorilor o experiență simplificată și personalizată. Datorită funcționalităților multiple pe care le integrează, SAMEDAY App le permite utilizatorilor control total asupra expedierilor, predictibilitate și flexibilitate în procesul de livrare.
1 din 5 români care obișnuiesc să cumpere online a folosit SAMEDAY App
Cele mai recente date ale Eurostat arată că, în 2023, aproximativ 54% dintre utilizatorii de internet din România, respectiv 7,1 milioane de persoane[1], au făcut cumpărături online. Raportat la această cifră, numărul celor care au folosit aplicația SAMEDAY App în ultimele 6 luni reprezintă peste 20% din totalul estimat de e-shopperi români în 2023.
„Succesul de care se bucură SAMEDAY App reflectă eforturile noastre constante de a înțelege, anticipa și de a răspunde nevoilor consumatorilor finali, prin soluții inovatoare care să îi ajute să își optimizeze timpul alocat primirii și expedierii coletelor. Este, de altfel, și motivul pentru care, pe parcursul acestui an, am continuat investițiile în dezvoltarea și integrarea de noi opțiuni și funcționalități în aplicație, care răspund dorinței utilizatorilor pentru livrări cu un grad crescut de flexibilitate și predictibilitate. Tehnologia, inovația și atenția constantă la experiența consumatorului sunt pilonii fundamentali care ne vor permite să continuăm să redefinim standardele din industrie”, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
Evaluarea curierilor, o nouă funcționalitate inclusă în aplicație
Începând din octombrie, utilizatorii au la dispoziție opțiunea de a evalua curierii care livrează la domiciliu, putând să le acorde ratinguri și să lase recenzii despre experiența de livrare. Totodată, utilizatorii pot face recomandări privind îmbunătățirea anumitor aspecte precum comunicarea, manipularea coletului sau respectarea instrucțiunilor de livrare. Prin implementarea acestui sistem de evaluare, Sameday își propune să monitorizeze constant calitatea serviciilor oferite și să îmbunătățească experiența de livrare pe baza feedbackului oferit de utilizatori.
Mai mult control asupra primirii și trimiterii coletelor
Popularitatea în creștere a aplicației și relevanța sa în îmbunătățirea experienței de livrare sunt confirmate și de rezultatele unui studiu realizat anul acesta de companie. Potrivit acestuia, peste jumătate dintre utilizatorii frecvenți de aplicații de curierat consideră SAMEDAY App cea mai performantă soluție de pe piață, datorită funcționalităților multiple și interfeței intuitive.
Studiul a evidențiat și cele mai apreciate funcționalități de utilizatori:
Până în prezent, din totalul trimiterilor gestionate de utilizatori în SAMEDAY App, cele mai frecvente acțiuni au vizat amânarea livrării, anularea comenzii înainte de livrare și redirecționarea coletului către un alt easybox, o altă adresă sau către un vecin.
O altă funcționalitate utilizată frecvent este plata cu cardul direct în SAMEDAY App, care permite utilizatorilor care au optat inițial pentru plata ramburs să achite online comanda, direct din aplicație. Până în prezent, aproape un sfert de milion de colete au fost achitate în acest mod.
Cu ajutorul SAMEDAY App, utilizatorii pot accesa rapid și serviciul SAMEDAY easyway, prin care orice persoană fizică sau companie care nu are un contract activ cu SAMEDAY poate face trimiteri. Astfel, toți cei care au nevoie să trimită rapid și la costuri accesibile un colet intră pe aplicație, înregistrează o cerere de expediere și generează AWB-ul direct din SAMEDAY App. Începând cu această lună, utilizatorii pot alege dintr-o gamă completă de opțiuni de livrare: predare la easybox cu livrare la orice easybox sau la adresă, precum și predare direct la curier cu livrare la easybox sau la adresă.
În prezent, aplicația mobilă SAMEDAY se află pe primul loc în categoria „Utilities” în App Store și ocupă a doua poziție în topul preferințelor românilor în categoria „Productivity” pe Google Play. Ponderea de descărcări pe Android este cu aproximativ 20 de puncte procentuale mai mare decât cea înregistrată în App Store. SAMEDAY App poate fi descărcată gratuit din cele două platforme.
[1] Potrivit datelor Eurostat și cele ale Institutului Național de Statistică, “Accesul Populației la Tehnologia Informațiilor și Comunicațiilor, 2023”
Studiul de piață derulat de Sameday a fost realizat în luna aprilie 2024, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 800 de persoane, reprezentativ la nivel național pentru consumatori, populație urbană, care comandă online.
***
Despre Sameday
Sameday este compania regională de curierat care a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani, numărându-se, în prezent, printre principalii jucători din segmentul său de piață. Cu o experiență de 17 ani pe piața din România, o echipă de peste 5.000 de angajați și parteneri și o infrastructură digitală integrată, compania este prezentă în România, Ungaria și Bulgaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în peste 6.000 de lockere easybox. Astfel, Sameday operează cea mai extinsă rețea de lockere din regiune, propunându-și să reinventeze experiența de livrare zi de zi. Pentru mai multe informații, accesați https://sameday.ro sau conectați-vă cu Sameday România pe LinkedIn www.linkedin.com/company/sameday-romania.