(București, 16 martie 2023) Compania românească de curierat Sameday pune la dispoziția comercianților online și clienților acestora serviciul de retur la easybox. Facilitatea este posibilă datorită unei integrări tehnologie facile, dezvoltată de echipa Sameday. Totodată, compania de curierat oferă serviciul de retur cu titlu gratuit până la finalul anului, magazinelor online care activează opțiunea până la 30 aprilie. Operatorul rețelei de automate de livrare easybox își propune astfel să răspundă nevoii de flexibilitate a cumpărătorilor online și să sprijine comercianții în oferirea de servicii care corespund așteptărilor consumatorilor privind fluiditatea procesului de achiziție online.
Returul este un serviciu natural al e-commerce-ului, pe care retailerii îl oferă consumatorilor care decid, în termen de 14 zile, că nu mai doresc produsul ori optează pentru înlocuirea lui. Deși legislația Uniunii Europene impune un termen minim pentru retur, numeroase magazine online extind opțiunea returnării produselor achiziționate online până la 100 zile, conform propriilor politici interne. Conform unui studiu la nivel European[1], 81% dintre consumatorii online își doresc o modalitate de retur cât mai facilă și pentru peste 25%[1] din consumatorii online din România, easybox este modalitatea preferată de retur.
”Serviciul de retur reprezintă un instrument de consolidare a încrederii clienților în magazinele online și de stimulare a ratei de conversie. Oferirea returului ca beneficiu și nu ca obligație legislativă, precum și crearea unei experiențe facile de retur ajută la loializarea clienților. Un client căruia i se oferă flexibilitate în jurul unei comenzi, fără a trebui să parcurgă un traseu dificil, în cazul în care produsul nu corespunde așteptărilor, are mai multe șanse să creeze conversie și recurență în achiziție, consolidând astfel încrederea în comerciant. Acest serviciu este un beneficiu pe care am dorit să-l oferim clienților noștri, convinși că numai creând o experiență de client excelentă putem stimula creșterea comerțului online.”, declară Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer.
Sameday a creat un proces extrem de ușor pentru ca magazinele online să poate implementa cu succes noul serviciu. Prin integrarea soluției software dezvoltate în platforma proprie, comercianții oferă clienților un flux de retur, în două click-uri. Sameday pune soluția dezvoltată la dispoziția magazinelor online în mod gratuit, reușind astfel să contribuie la creșterea afacerilor online, printr-un portofoliu extins de servicii oferite.
Mai mult, unul dintre marile avantaje ale acestui serviciu este posibilitatea returnării unei comenzi la easybox, chiar dacă turul comenzii nu s-a efectuat prin serviciile Sameday. Practic, indiferent de compania de curierat și metoda folosită pentru livrare, cumpărătorii pot opta pentru returul la easybox, dacă magazinul online are încheiat un contract cu Sameday și împlinește condițiile minime activării serviciului de easybox.
Dincolo de rațiunile de business, consumatorii finali sunt cei care beneficiază cel mai mult de pe urma serviciului de retur la easybox. Pentru a-l folosi, aceștia trebuie doar să introducă datele de identificare în formularul standardizat, în baza căruia primesc un cod PIN valabil oriunde în rețeaua easybox. Următorul pas este să lase coletul care se dorește a fi returnat în orice locker Sameday, fără a mai fi nevoie de alte documente însoțitoare sau alte elemente de identificare a acestuia.
[1] Metapack report, Ecommerce Delivery Benchmark Report 2022
[2] Sameday study, May 2022