București, 22 mai 2023 – Rezultatele unui studiu comandat de Sameday în aprilie 2023, pe un eșantion de 800 de consumatori online din mediul urban, dezvăluie o schimbare semnificativă a preferințelor în ceea ce privește metodele de livrare.
Preferințele de livrare ale românilor
Cercetarea comandată de compania de curierat Sameday arată că 84% dintre consumatorii online din mediul urban realizează cumpărături online cel puțin o dată pe lună, iar 20% dintre aceștia aleg opțiunile de comerț electronic o dată pe săptămână sau chiar mai des.
În același timp, retailul tradițional este vizitat de 88% dintre respondenți cel puțin o dată pe săptămână. Datele studiului demonstrează oportunitatea de dezvoltare a comerțului electronic și nevoia unei atenții sporite acordate de magazinele online tacticilor de retenție a clienților.
“Diversitatea opțiunilor de livrare oferite de partenerul de curierat, calitatea livrării și experiența pe care acesta o creează clientului final sunt criterii avute în vedere de magazinele online partenere Sameday, care înțeleg dinamica pieței si adoptă soluții care cresc frecvența de cumpărare. Cercetarea derulată vine să reconfirme importanța deschiderii comercianților online, de a răspunde așteptărilor în continuă dezvoltare ale clienților, împreună cu partenerul de last mile. Cu ajutorul serviciului easybox, dezvoltat pentru consumator împreună cu consumatorul, Sameday a ascultat, a înțeles și a îmbunătățit continuu experiența de livrare a cumpărătorilor online din România. easybox devine metoda preferată de livrare a românilor din mediul urban, și aduce mai multă conveniență, flexibilitate și predictibilitate: livrare fără griji marca Sameday.” Elena Stoica, Chief Marketing and Customer Experience Officer.
Clienții magazinelor online au așteptări ridicate de la companiile care le livrează coletele. Potrivit studiului Sameday, peste 80% dintre consumatorii din mediul urban, își doresc respectarea promisiunii de livrare de către compania de curierat și oferirea de informații privind ziua și ora livrării. De asemenea, pentru a răspunde nevoii clienților, curierii trebuie să acorde atenție manipulării coletelor. 84% dintre cumpărătorii online sunt de părere că integritatea coletului este importantă, iar în cazul oricăror probleme este necesară soluționarea rapidă a sesizărilor.
86% dintre consumatori utilizează soluția easybox pentru livrarea și returul produselor comandate online
easybox, soluția de livrare out-of-home cu care Sameday revoluționa piața de curierat în 2018, a crescut constant în preferințele consumatorilor de e-commerce. Conform cercetării comandate de compania de curierat, preferința pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă, cea din urmă opțiune înregistrând o scădere de 11% puncte procentuale față de anul trecut. Astfel, este pentru prima dată când, în mediul urban, easybox depășește opțiunea pentru livrarea la adresă, atât în termeni de utilizare, cât și ca preferabilitate.
Controlul asupra timpului propriu, ușurința de folosire și rapiditatea procesului sunt principalele trei motive pentru care cumpărătorii online aleg easybox pentru livrarea și returul comenzilor. Pentru livrare există o tendință crescută de apreciere a flexibilității și controlului dat de easybox, aceasta fiind cel mai important atribut pentru 61% dintre utilizatori, mulțumiți că își pot urma rutina zilnică fără întreruperi. În termeni de retur, easybox este apreciat în special pentru modul facil de utilizare.
Raportat la alte metode de livrare out-of-home, easybox rămâne soluția preferată de cumpărătorii online, 85% dintre respondenți spunând că preferă lockerele automate vs. 15% în locul soluțiilor de tip pick-up & drop off. Motivele aprecierii crescute pentru easybox sunt confortul și autonomia oferite, prin care se creează o experiență fără cusur. Cuantificabil, preferabilitatea pentru easybox se traduce în utilizarea regulată a serviciului, atât pentru livrare cât și pentru retur, de către un procent de 86% dintre consumatori.
Pentru magazinele online care oferă livrarea în easybox, evoluția pozitivă a serviciului se traduce în promisiune de valoare pentru cumpărătorii online. 68% dintre respondenții cercetării afirmă că opțiunea de livrare în easybox le influențează decizia de cumpărare. Altfel spus, 68% prioritizează magazinele online care oferă livrare în easybox.
“La Sameday, suntem dedicați să oferim clienților noștri cele mai bune servicii de curierat, adaptate nevoilor lor în permanență. Adopția în continuă creștere a easybox ca metodă preferată de livrare și returnare subliniază importanța comodității și accesibilității în fiecare punct de interacțiune cu clientul.
În ultimele luni observăm o schimbare semnificativă în preferințele clienților și ne bucurăm să acoperim o parte dintre ele cu lansarea serviciului de retur la easybox. Ne angajăm să dezvoltăm și să îmbunătățim această soluție care a devenit un element esențial în a oferi o experiență completă, care consolidează încrederea și crește nivelul de loializare în rândul consumatorilor online.
Sute de comercianți au activat beneficiul pentru clienții lor, de aceea datorită succesului înregistrat, am decis să prelungim campania de gratuitate a serviciului. Odată implementat, returul în easybox aduce beneficii aproape imediate care au impact în satisfacția clienților. Așa că, ne dorim să-l oferim gratuit cât mai multor business-uri online”.– Lucian Baltaru, CEO, Sameday Group.
Studiul a evidențiat, de asemenea, că retururile și preferințele legate de easybox au crescut semnificativ în comparație cu anul precedent, în timp ce returnările la adresa fixă au scăzut considerabil. Aceasta sugerează faptul că oamenii preferă comoditatea de a-și putea preda retururile într-o locație sigură și accesibilă, în loc să aștepte un curier la domiciliu. Metoda preferată de retur este cea la easybox, cu 42% dintre respondenți optând pentru aceasta, în creștere față de 25% înregistrat în 2022.
În prezent, în România, este un easybox la 5000 de persoane, cu o medie în orașe de 3 minute de mers pe jos între două lockere. Respondenții studiului au menționat că proximitatea este definitorie în decizia de folosire a unui locker. Mai mult, consumatorii care nu sunt utilizatori de easybox spun că motivul principal pentru care nu folosesc easybox este legat de lipsa proximității. Rețeaua easybox numără în prezent 3800 de unități în România, iar Sameday are în plan continuarea expansiunii acesteia.
Returul la easybox – o nouă eră a comerțului electronic
În luna martie a acestui an Sameday a lansat serviciul de retur la easybox, funcționalitate care poate fi integrată în platforma de e-commerce a oricărui client magazin online. Cu ajutorul acestei integrări dezvoltate de compania de curierat, clienții magazinelor online pot returna produsele facil. Înregistrează cererea online, primesc un cod PIN pe care îl pot folosi pentru a deschide o cutie la orice easybox, de unde va fi preluat de curierii Sameday și returnat la magazinul de unde a fost achiziționat. Procesul nu necesită imprimarea de etichete sau completarea de formulare în format tipărit de către consumatori, iar magazinele online beneficiază de sprijin gratuit pentru integrare, aspect direct urmărit de Sameday la lansarea acestui serviciu, tocmai din cauza proceselor diferite și uneori complicate de retur pe care magazinele online îl au.
În mai puțin de două luni, sute de magazine online au beneficiat deja de el iar adopția creștere accelerat. Dezvoltarea soluției software care permite integrarea returului în platformele de e-commerce a ajutat la cultivarea retenției clienților și la loializarea acestora, prin creșterea încrederii în magazin. Mai mult, pentru a veni în ajutorul antreprenorilor și al afacerilor digitale, Sameday oferă această soluție în mod gratuit până la finalul anului 2023 și extinde perioada de activare a serviciului până la data de 31 iulie, astfel încât clienții și consumatorii să aibă timp să testeze serviciul fără costuri adăugate.