Afacerea ta este în plin proces de inovație și dezvoltare, iar cea mai bună dovadă este însăși lansarea de noi produse, care abia așteaptă să se remarce pe piață. Însă, pentru a te diferenția de competitorii tăi, un produs ingenios nu este suficient. Trebuie să îl pui în valoare într-o manieră cât mai inovativă, iar o strategie pentru promovarea produselor este cea mai bună modalitate.
Dacă vrei să începi să-ți conturezi propria strategie pentru promovarea unui produs, însă n-ai nici cea mai vagă idee care sunt cele mai eficiente tehnici și unelte de promovare, atunci te afli în locul potrivit.
Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul curieratului, echipa Sameday este alături de antreprenorii dornici să integreze inovația în promovarea produselor lor atât prin soluții de livrare SAME DAY și NEXT DAY, dar și prin serviciul easybox, serviciu self-service care reinventează experiența de livrare a produselor preferate.
Și pentru că știm cât de mult contează să-ți conturezi o strategie de promovare prin care să-ți promovezi produsele la cel mai înalt nivel, ți-am pregătit acest articol dedicat. Vei descoperi ce este o strategie de promovare a produsului, de ce este foarte importantă pentru afacerea ta, dar și care sunt cele mai eficiente strategii de produs pe care le poți aplica.
Promovarea unui produs poate fi efectuată prin numeroase tehnici și modalități, însă mai întâi de toate ai nevoie de un plan organizat, adică de o strategie de promovare. Fără aceasta, toate eforturile tale de promovare ar putea fi în zadar sau, mai rău, s-ar putea transforma într-un haos de mari proporții.
Dacă ar fi să definim strategia de promovare a unui produs într-un mod cât mai simplu, am spune că: aceasta reprezintă planurile și tacticile pe care le implementezi în cadrul planului de marketing al afacerii tale pentru a genera mai mulți clienți potențiali și pentru a le spori interesul și implicarea celor actuali.
Practic, strategia de promovare a produsului este un element vital al strategiei generale de marketing, dar și al mixului de marketing cu cei 4P ai săi – produs, promovare, preț și plasament. O strategie de promovare bine structurată te va ajuta să vizualizezi cine este publicul tău țintă, dar și cum să-ți organizezi restul eforturilor pentru a-ți atinge toate obiectivele de business și marketing stabilite.
Strategiile de promovare ale unui produs sunt mai mult decât o simplă formă de a pune un produs în lumina reflectoarelor și a îndemna publicul țintă să îl cumpere. Sunt gândite și aliniate în concordanță cu strategia de business, având un impact major atât asupra imaginii generale a afacerii, cât și a celorlalte produse (sau servicii) care nu sunt promovate la momentul respectiv.
Iată care sunt principalele patru roluri ale strategiei de promovare:
Numărul magazinelor online este într-o continuă creștere și toți antreprenorii au ca scop crearea de produse inovatoare pe care sa le promoveze cât mai eficient. Fără promovarea produselor, practic ar fi imposibil să te faci remarcat și să reziști pe o piață atât de competitivă. Astfel, pe lângă rolurile menționate anterior, promovarea mai are un rol principal, acela de a te menține competitiv pe piață și de a-ți contura o imagine bine definită și ușor de diferențiat.
Conceperea unei strategii de promovare a produselor este crucială pentru succesul afacerii tale, mai ales că funcționează ca o busolă ce te ghidează pas cu pas pe întreaga călătorie a consumatorului. De la prima etapă de captare a atenției potențialului client, până la cea de achiziție propriu-zisă, ai nevoie de diferite tehnici și metode de promovare care să-ți susțină eforturile.
Dacă încă nu te-am convins cât de important este să-ți concepi propria strategie, atunci această listă de beneficii pe care le vei obține cu siguranță o va face.
Iată care sunt principalele avantaje pe care ți le aduce un plan de promovare bine conceput:
După ce ai înțeles ce presupune o strategie de promovare, care este rolul ei dar și ce beneficii îți aduce ție, în calitate de antreprenor, tot ce-ți mai rămâne de făcut este să găsești abordările potrivite.
În funcție de tipul de produs/serviciu pe care vrei să-l vinzi, de misiunea și viziunea brandului, dar și de obiectivele generale pe care ți le-ai stabilit, există numeroase strategii de promovare pe care le poți aborda și implementa.
Deși nu există o strategie minune care îți garantează succesul peste noapte, ai posibilitatea de a găsi mixul perfect de tactici și metode de promovare a produselor care să funcționeze în favoarea ta. Iată care sunt cele mai populare mijloace, tehnici și instrumente de promovare folosite în campanii de către marketerii și antreprenorii din întreaga lume.
Utilizarea internetului în promovarea produselor a devenit mai degrabă un must, decât o opțiune, iar o primă unealtă eficientă este chiar content marketingul. Marketingul prin conținut are avantajul de a vorbi oamenilor pe limba lor. Acesta nu se referă doar la articole de blog, așa cum poate ai crede în primă instanță. Când vine vorba de conținutul digital al unui business, poți să îți transmiți mesajul atât prin clasicele articole de blog, cât și prin videouri, podcasturi, texte pe social media, prin grupuri pe Facebook
sau mai pe scurt…peste tot!
Creează o strategie de conținut care să includă mai multe tipuri de content, inclusiv videouri sau podcasturi pe subiecte relevante pentru publicul țintă, în care să evidențiezi în mod natural beneficiile produsului sau serviciului tău. Conform unui studiu, videourile sunt principalul tip de format pe care marketerii de pretutindeni l-au folosit în strategiile de conținut în anul 2021, iar în anul 2022 videourile vor fi cea mai mare investiție în rândul brandurilor B2B.
Oricare ar fi strategia de content marketing pe care o alegi, nu uita că te adresezi unor ființe umane care, prin natura lor, reacționează pozitiv atunci când simt empatie și înțelegere.
Deși livrarea la timp și în siguranță nu sunt metode de promovare directă, cum sunt reclamele plătite, de exemplu, aceasta joacă un rol crucial pentru reputația brandului. Un produs bun sau un customer service de cinci stele nu sunt suficiente, mai ales atunci când clienții nu-și primesc produsele comandate la timp. Știm cu toții cât de frustrantă poate fi așteptarea produsului preferat.
Conform unui studiu efectuat de Sameday în 2022, 72% dintre respondenți au confirmat că metodele de livrare la easybox le influențează decizia de cumpărare. Un curier livrează la locker 500 de colete vs 100-150 de colete door-to-door.
De aceea, este esențial să incluzi pe lista de metode de promovare a produsului un parteneriat cu o companie de curierat profesionistă, care livrează coletele în perfectă stare și la timp.
Cu Sameday te poți asigura că produsele tale vor ajunge în timp util la clienți, fie în aceeași zi cu serviciul SAME DAY, fie următoarea zi cu NEXT DAY sau cu ridicare personală prin easybox. Oricare ar fi varianta aleasă, aceștia se vor bucura de o experiență completă din momentul în care plasează comanda, până când aceasta le este livrată.
În plus, cu serviciul easybox, șansele de a atrage mai mulți cumpărători și a genera mai multe vânzări cresc semnificativ. Studiile efectuate de Sameday au arătat că 30% din clienți iau coletele din locker în afara orelor de program, bucurându-se de o libertate deplină. Dacă vrei să-ți perfecționezi strategia de promovare a produselor sau pur și simplu vrei să treci la nivelul următor la capitolul „livrări de 5 stele”, atunci devino partenerul nostru și începe să livrezi cu Sameday.
Dacă ai deja o bază de emailuri, fie că e vorba de clienți existenți sau de potențiali clienți, atunci munca ta este pe jumătate făcută. Statisticile ne confirmă că 81% dintre marketerii B2B folosesc ca principală formă de promovare prin conținut emailurile de tipul newsletter. Simplu spus, marketingul prin email poate fi un real succes și un adevărat motor de generare a vânzărilor și vizibilității.
Trimite newslettere interesante prin care să-ți promovezi noile produse sau servicii, însă nu uita să abordezi o manieră subtilă, dar eficientă. Prin newsletter trebuie să îi aduci un plus valoare clientului, nu doar să îi prezinți un simplu mesaj promoțional. Poți face acest lucru prin inserarea unor statistici interesante, a unei imagini amuzante sau a unui infographic care să-i acapareze atenția cititorului încă de la prima privire și să îi prezinte o imagine clară a calității produsului tău.
Iar dacă nu ai o bază de emailuri, oferă-i clientului tău materiale gratuite care să îi dăruiască informații valoroase, precum eBook-uri, ghiduri sau cursuri online, în schimbul adresei sale de e-mail.
O campanie bazată pe recomandări te poate scuti de cheltuieli suplimentare, dacă este bine gândită și dacă are un mecanism de funcționare smart. În general, consumatorii au mai multă încredere în recomandarea unui prieten decât într-un spot publicitar, iar cifrele vorbesc de la sine.
Promovarea prin recomandare este de două tipuri:
Promovarea unui produs prin social media este o oportunitate ce merită exploatată la maximum, mai ales că există numeroase canale la mare căutare precum Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, dar și Youtube sau chiar TikTok.
Cu peste 4,65 miliarde de utilizatori la nivel global, rețelele sociale au mai multe unelte prin care îți poți promova produsele și afacerea. Postările în feed, story-urile dar și concursurile pe paginile brandului sunt o modalitate gratuită prin care poți aduce în atenția publicului produsele și serviciile tale. La polul opus, dacă vrei să ajungi la un public mai larg sau chiar nou, optează pentru unelte paid, cum ar fi Facebook & Instagram Ads sau colaborări cu influenceri.
Când vine vorba de influenceri, limita este cerul, însă este nevoie să îi alegi cu mare atenție. Un influencer greșit ales sau care nu se pliază pe misiunea și viziunea companiei tale nu va aduce rezultatele dorite, adică numeroase conversii și o imagine pozitivă în mediul online și nu numai.
Se spune că este de șase ori mai scump să câștigi un client nou decât să menții unul vechi, însă provocarea apare atunci când trebuie să îi câștigi loialitatea. Chiar dacă produsele tale sunt de înaltă calitate, nu este suficient pentru a-l transforma în client fidel.
Aici intervine o strategie de promovare veche, însă extrem de utilă și în prezent, cea a programelor de fidelitate. Include în programele de fidelitate și noile tale produse la care clienții loiali au reduceri sau alte tipuri de promoții. În general, clienții care revin la bradul tău în mod recurent sunt deschiși să încerce noi produse sau servicii, mai ales că le-ai câștigat deja încrederea cu ceva timp în urmă.
O astfel de strategie este win-win. Nu doar că îți vei răsfăța clienții și vei crește șansele ca aceștia să revină cu drag la brandul tău, ci îți vei promova și noile produse într-o manieră eficientă și naturală.
O modalitate de promovare a produselor ce poate fi mai costisitoare, însă eficientă, sunt evenimentele sponsorizate. Un eveniment sponsorizat de brandul tău, în care invitații pot testa gratuit noile produse este cadrul ideal de a promova ceva nou, fără a agasa publicul în vreun fel.
Pentru a aduce plus valoare clienților și invitaților, evenimentul nu trebuie să fie axat doar pe produs, ci să ofere informații prețioase de la speakeri sau invitați de seamă. În cadrul evenimentului, creează și un moment dedicat produselor tale, dar și o oportunitate de a fi testate.
Evenimentele de acest tip aduc mult mai mult decât vizibilitate noilor produse, ci mai degrabă au un impact major și asupra:
Dacă vrei să accelerezi promovarea produsului tău și să-ți crești vizibilitatea substanțial, atunci organizează un concurs a cărui premiu constă într-un număr limitat de produse gratuite. Sau, dacă ideea de concurs nu te încântă, atunci lansează o campanie, în care primii 150 de înscriși sau de persoane care comandă produsul respectiv îl primesc gratis.
O astfel de promovare nu doar că îți va crește notorietatea brandului ca prin minune, ci este și o bună oportunitatea de a-ți mări baza de emailuri, de a câștiga niște clienți fideli și de a-ți extinde baza de persoane targetate prin reclamele PPC. Deși vei fi pus în postura de a plăti din propriul buzunar produsele gratuite, beneficiile obținute vor merita acest efort de promovare.
Reclamele plătite vor rămâne una dintre cele mai eficiente și rentabile modalități de promovare a unui produs și nu numai. Conform statisticilor, afacerile câștigă 2 dolari pentru fiecare dolar investit în Google Ads, iar 74% dintre branduri folosesc reclamele PPC pentru a-și promova produsele și afacerea.
Pentru început investește bugete modeste atât în reclamele de tipul Facebook & Instagram Ads, cât și Shopping Ads sau Search Ads, astfel încât să-ți dai seama ce funcționează și ce nu fără a pierde mulți bani. Ulterior, dacă bugetul îți permite, te poți orienta și către alte platforme precum YouTube, LinkedIn sau Pinterest.
Dacă activezi într-un domeniu mai rigid, precum cel al construcțiilor, Facebook și Google Ads ar fi mai mult decât potrivite, iar dacă afacerea ta este în industria fashion, atunci Facebook, Instagram, Pinterest și Youtube sunt variantele câștigătoare.
Campaniile de PR sunt eficiente în cazul produselor sau serviciilor nou lansate. Tot ce trebuie să faci este să găsești publicația potrivită și să creezi un comunicat de presă outside the box. Nu este suficient doar să prezinți produsul, ci trebuie să o faci într-o manieră care să-i stârnească interesul atât redactorului la care ajunge, cât și cititorului.
Iar dacă vrei să duci promovarea produsului la un alt nivel, atunci o campanie de link building, în care numeroase publicații preiau articolul tău, ar fi o idee grozavă, mai ales dacă vrei să-ți crești notorietatea brandului și altfel decât prin reclame.
SEO (Search Engine Optimization) este o strategie pe termen lung, însă merită toată investiția odată ce începi să obții și rezultatele dorite. De la paginile de produs, până la articole, videouri sau alte tipuri de conținut, toate pot deveni un magnet de vânzări și brand awareness dacă sunt optimizate SEO.
De câte ori ți s-a întâmplat să cauți un anumit articol și să te oprești la prima sau chiar a doua pagină de pe Google și să faci o achiziție? Probabil de multe ori, iar asta se poate întâmpla și cu website-ul tău. Apelează la o echipă de profesioniști care înțeleg foarte bine cum funcționează mecanismele Google, sau începe să te perfecționezi chiar tu!
Comunitățile online pot căpăta numeroase forme. De la grupuri private pe Facebook, în care clienții brandului tău doresc să fie laolaltă, până la canalele de social media, comunitățile online sunt un instrument de marketing eficient în promovarea noilor produse. În aceste comunități se află oameni care au mai interacționat cu brandul tău, astfel sunt deschiși să descopere noi oferte și produse.
Prezintă produsul în cadrul acestor comunități într-o formă cât mai atractivă și fă-i pe utilizatori să simtă că acea postare este mai mult decât un material promoțional. Creează o poveste, care să-i facă să-și dorească acel produs pentru simplul fapt că este extrem de util și benefic pentru ei.
Afilierea este o altă modalitate prin care o terță parte îți promovează produsele, contra unei sume de bani. Comparativ cu influencerii, în programele de afiliere se pot înscrie și utilizatori care nu au comunități pe Instagram sau alte rețele sociale. Aceștia primesc un comision din valoarea produsului vândut cu link-ul lor, ceea ce e o situație win-win pentru ambele părți.
Dacă nu ai propriul program de afiliere implementat pe website, poți opta pentru utilizarea unei platforme dedicată marketingului afiliat, precum 2Performant sau Profitshare. Tu doar îți listezi produsele pe una din aceste platforme, iar utilizatorii interesați să facă profit și să-ți promoveze produsele, o vor face în locul tău.
Una dintre celebrele metode de promovare a unui produs care au înregistrat o creștere substanțială în ultimii ani rămân giveaway-urile. Acestea pot fi organizate de către brand în sine sau în colaborare cu alți influenceri. În cadrul acestor giveaway-uri poți promova atât noile produse, cât și business-ul în sine, ajutând la creșterea notorietății brandului, dar și la generarea de vânzări.
Colaborarea cu un influencer relevant pentru domeniul în care activezi crește șansele ca noul produs să fie cumpărat și îndrăgit în rândul comunității sale. În plus, se va crea efectul ,,word-of-mouth”, adică utilizatorii satisfăcuți vor recomanda respectivul produs și altor persoane apropiate.
Înlocuind clasica strategie ,,door-to-door”, organizarea unor demonstrații live cu produsele noi poate fi o strategie de succes pentru anumite domenii. Tot ce trebuie să faci este să faci o listă cu potențiali clienți interesați de produsul tău și să le propui o demonstrație live, oricând doresc ei. De exemplu, dacă activezi în industria electrocasnicelor și ai lansat un nou aspirator ultra-performant, arată-le utilizatorilor ce poate acesta să facă într-o sesiune demonstrativă chiar la ei acasă.
O demonstrație live poate face cât o mie de cuvinte sau reclame, mai ales că anumite persoane sunt adeptele dovezilor și a lucrurilor palpabile. Convinge potențialii clienți că noul produs merită cumpărat, dar și recomandat, astfel încât să ajungi la cât mai mulți potențiali clienți într-o perioadă scurtă.
Deoarece conținutul online se multiplică pe zi ce trece, să te faci remarcat printre numeroasele reclame și postări devine o provocare de mare actualitate pentru branduri. De aceea, pentru a ieși din anonimat și a străluci trebuie să te diferențiezi cumva de competitori, iar cea mai bună alternativă este să devii viral!
Provocările online lansate de diferite branduri au acaparat atenția utilizatorilor de pretutindeni, iar asta poți face și tu pentru afacerea ta. Creează o provocare interesantă, potrivită pentru segmentul tău de public și lanseaz-o cu ajutorul unui influencer potrivit. Astfel se va viraliza mult mai rapid, iar posibilitatea de a face înconjurul internetului în mai puțin de 24 de ore crește substanțial.
Strategia de promovare joacă un rol crucial în succesul unui produs, mai ales că aceasta conturează modul în care utilizatorii vor percepe și vor interacționa cu brandul tău. Deși o strategie poate avea rezultate mai bune într-un timp scurt, cheia este să găsești mixul de tehnici și unelte pentru promovare care să-ți valorifice produsele și serviciile pe o perioadă mai îndelungată.
Și pentru că promovarea online nu este suficientă pentru a-ți consolida o reputație impecabilă, este nevoie să recurgi și la alte metode precum colaborarea cu o firmă de curierat de încredere, care să pună clienții și timpul lor pe primul loc. Sameday știe că timpul este o resursă foarte valoroasă, iar produsele sunt întotdeauna mai bune când sunt primite într-o stare perfectă. Îndrăznește să-ți duci afacerea la un cu totul alt nivel de performanță – înscrie-te acum și începe să livrezi cu Sameday!