Tot ce trebuie să știi despre crearea unui magazin online în 2022

 

Dintr-o opțiune demnă de luat în calcul, magazinul online a ajuns soluția salvatoare pentru o mulțime de afaceri din toate domeniile. Dacă ai și tu în plan înființarea unui magazin online, ți-am pregătit acest ghid complet cu toate informațiile de care ai nevoie ca să pui la punct propriul shop digital.

Echipa Sameday este deja partener pentru mii de afaceri care fac comerț online, cunoaștem în detaliu nu doar partea de livrare, ci toate etapele implicate în deschiderea unui magazin online care să fie pregătit să atragă vizitatori și să-i transforme în clienți.

Parcurge cele 3 capitole pentru a afla ce ai de făcut în fiecare etapă – începem cu planul de afaceri unde discutăm despre cadrul legal, nișa de produse și profilul cumpărătorului, ROI și costuri de înființare, trecem apoi la capitolul 2 dedicat realizării magazinului online cu toate elementele care fac parte din experiența utilizatorului și ajungem la capitolul 3 despre promovarea prin care atragi vizitatori.

Contextul ecommerce în care vei activa

Din orice perspectivă privești – națională, europeană, chiar globală, comerțul online înregistrează creșteri de la an la an. Iar când pandemia și-a făcut apariția, comerțul tradițional de pretutindeni a început să migreze cu rapiditate către mediul online, unde potențialii clienți își petrec deja mare parte din timp.

În 2019 existau peste 20.000 de magazine online în România, numărul nu este mare dacă privim lucrurile din contextul național – doar 11% dintre IMM-uri fac comerț online, în timp ce media europeană este de 18%.

În ceea ce privește venituri generate de comerțul online – estimările la finalul anului 2020 ating valoarea de 5,6 miliarde de euro în România și 717 miliarde de euro în spațiul UE.

1. Planul de afaceri pentru magazin online

Pentru a pune la punct un plan solid de afaceri pentru magazinul tău online este nevoie să începi cu o fază inițială de research în domeniul în care vei activa.

Te interesează cifre din vânzări și previziuni pentru ecommerce în nișa ta, cine sunt cumpărătorii, care este cadrul legal pe care afacerea online trebuie să-l urmeze, și alte informații care să te ajute să plasezi magazinul în contextul potrivit pentru a genera vânzări.

Iată mai jos o serie de informații de la care să pornești propriul plan de afaceri pentru magazinul online.

  • Cadrul și forma juridică pentru comerț online

Primul pas vizează forma juridică sub care va funcționa magazinul online. Ca să poți să vinzi online este nevoie să te înregistrezi la Registrul Comerțului sub una dintre formele de organizare – firmă (SRL) sau persoană fizică autorizată (PFA).

Ca să faci alegerea corectă, iată ce trebuie să știi despre fiecare:

SRL

Societatea cu răspundere limitată, pe scurt, SRL este cea mai utilizată formă de organizare – oferă flexibilitate, un cadru larg de desfășurare a activității și de dezvoltare.

–  Se înființează ușor, toate documentele pe care trebuie să le incluzi în dosar se găsesc pe site-ul ONRC la secțiunea Înmatriculări Persoane – –  Juridice.
–  E nevoie de un capital minim de 200 lei.
–  Poți să incluzi câte coduri CAEN dorești.
–  Număr nelimitat de angajați.
–  Ai nevoie de servicii de contabilitate.

PFA

Primul aspect pe care trebuie să-l știi despre varianta persoanei fizice autorizate, este că ai nevoie de formare profesională în domeniul în care va activa PFA-ul. De exemplu, dacă ai pregătire în domeniul IT, poți să-ți înființezi PFA care să facă comerț electronic cu produse și servicii tech.

  • Este cea mai simplă formă de organizare juridică, se înființează ușor, găsești documentele necesare pe site-ul ONRC.
  • Costuri de deschidere și de funcționare mai scăzute.
  • Poți să incluzi maxim 5 coduri CAEN.
  • Număr limitat de angajați.
  • Contabilitate simplă pe care o poți ține singur.

Care este codul CAEN pentru comerț online?

 

Pentru a activa în domeniul comerțului electronic ai nevoie să incluzi cod CAEN 4791 – comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.

Dacă acesta este obiectul principal de activitate, acest cod caen magazin online trebuie inclus în actul constitutiv – îl poți completa cu alte coduri CAEN la activități secundare.  

Această clasă CAEN comerț online include:

  • comerțul cu amănuntul al oricărui tip de produs prin comandă poștală
  • comerțul cu amănuntul al oricărui tip de produs prin Internet, pe bază de comandă

Acte normative pentru ecommerce

 

Te sfătuim să parcurgi cu atenție legislația care stabilește cadrul și regulile comerțului electronic și să te asiguri că respecți prevederile legate:

  • Legea nr. 287/2009 privind codul civil
  • Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic
  • OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative

Iată cum se pot aplica actele normative la magazinele online:

  • Afișarea pe website a datelor de identificare a firmei, așa cum apar la Registrul Comerțului: numele societății, codul de înregistrare fiscală, sediul, adresa, numărul de telefon.
  • Explicarea tarifelor percepute: includ sau nu TVA, costul livrării.
  • Magazinele online trebuie să ofere clienților un proces gratuit pentru transmiterea sesizărilor, comentariilor și plângerilor.
  • Afișarea pe home page, în zona de subsol, un link vizibil către adresa oficială a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C.

Stabilirea nișei de produse

 

Ce produse sau servicii vei vinde în magazinul online? Dacă ai deja o super idee de produs de care consumatorii din piața au nevoie și nu există ofertă așa diversă, ești pe drumul cel mai bun!

Dacă ești în căutare de idei sau vrei să știi ce se vinde cel mai bine online, poți să stabilești nișa de produse pentru magazinul digital prin abordări precum:

  • Urmează-ți pasiunea și alege un domeniu în care ai experiență pentru a oferi un produs care să fie competitiv pe piață aleasă.
  • Mergi pe trend-uri și mizează pe categorii de produse ce oferă perspective de creștere – fashion, food, furniture and home deco, personal care, hobbies, toate sunt categorii ce vor înregistra creșteri în anii următori.

Un studiu Hootsuite arată creșterile înregistrate de fiecare categorie de produs. 

Mergi un pas mai departe după ce ai identificat nișa de produse și analizează și alți factori:

  • Care este profilul cumpărătorul online?

Acordă importanță profilului cumpărătorului, ai nevoie să știi de la început cui vinzi, ce nevoi are și unde te poți integra în rutină sa digitală.

Profilul clientului român generic, client fidel al magazinelor online arată astfel – are între 35-44 ani, este o femeie care locuiește în mediul urban și are studii superioare. Mai departe, petrece 7 ore și 26 de minute online, din ruta sa digitală fac parte rețelele sociale și căutările pe Google pentru informații diverse.

Încearcă să definești cât mai specific publicul țintă și ce așteptări are. O sursă bună de informare o reprezintă review-uri lăsate de clienți în urma unor achiziții din nișa ta, citește-le și notează informațiile relevante – de la cele pozitive, la cele care au dus către recenzii negative.

  • Cine sunt competitorii?

Tot în acest punct este recomandat să arunci o privire la activitatea competitorilor tăi, astfel, devine mai clar ce ai de făcut pentru a intra pregătit pe piața aleasă.

Identifică 3-5 companii concurente și analizează – ce platforme ecommerce folosesc, ce prețuri practică, cât durează și cât costă transportul, ce canale folosesc pentru promovare, ce canale de suport oferă clienților.

Costurile deschiderii unui magazin online

 

Dacă te întrebi cât costă să deschizi un magazin online – o varianta simplă a răspunsului este “De la 29 dolari/lună pe o platformă comercială la 1000 euro pentru opțiunea open source, care se achită la început.” Îți prezentăm în detaliu cele doua opțiuni în capitolul despre realizarea magazinului online.

De reținut în acest punct este că acest cost reprezintă doar o parte dintr-un buget general în care trebuie să incluzi toate materialele și serviciile de care ai nevoie pentru a deschide și a opera magazinul online.  

Pentru a calcula bugetul total în cazul tău, este o idee bună să-l împarți în două categorii costuri inițiale pe care le faci la început pentru a lansa magazinul online și costuri lunare pentru a ține afacerea în mișcare.

  • Costurile inițiale pentru deschiderea unui magazin online includ:

  • Forma juridică

Costurile de înregistrare a formei juridice de funcționare variază în funcție de numărul acționarilor, numărul codurilor CAEN incluse, reglementări specifice domeniului.

  • Domeniul

Domeniul este adresa digitală a magazinului, include numele brandului și extensia dorită – magazinulmeu.ro/.com/.shop. Domeniul .ro se achiziționează online de la Registrul de Domenii pentru 14,28 euro pe an iar celelalte extensii de la firme specializate, costurile pot varia.

  • Găzduirea web

Vei avea nevoie și de un server care să găzduiască informațiile din magazinul online. Prețurile încep de la câțiva euro pentru pachete de bază cu spațiu limitat, se achită pe un an întreg.

  • Pachetul grafic

Include materialele grafice de care ai nevoie pentru a personaliza magazinul online dar și canalele social media – logo, bannere web, vizualuri social media și alte materiale de comunicare vizuală.

  • Fotografiile de produs

Pozele pe care clienții le văd pot influența, deseori, decizia de cumpărare. Investește într-un set profi de fotografii care să prezinte produsele în detaliu, din mai multe unghiuri.

  • Conținut optimizat SEO

Fiecare produs comercializat are nevoie de o descriere frumoasă și optimizată la căutările publicului țintă. Astfel le oferi clienților ce caută iar motorului Google, motive să te plaseze printre primele rezultate organice.

  • Conținut legal

Este vorba de acel tip de conținut pe care este obligatoriu să-l incluzi pe site, cum sunt – procedura GDPR, politica de retur. Găsești mai jos o listă completă a materialelor de inclus în  footer.  

  • Ambalajele pentru livrare

Nu uita să bugetezi ambalajele, cutiile în care vei pune produsele pentru a fi livrate clienților.

  • Stocul de produse

Stabilește cantitatea de produse de care ai nevoie pentru a lansa afacerea și costurile de achiziție sau de producție.

  • Costurile lunare pentru funcționarea magazinului online includ:

  • Desfășurarea activității

Include costurile lunare care asigură desfășurarea activității, cum sunt – internetul și telefonia mobilă, chiria spațiului/depozitului, utilitățile, contracte cu firme partenere, ca de exemplu firma de curierat.

  • Asigurarea personalului

Vei avea nevoie de o echipă care să gestioneze desfășurarea activității – de la preluarea comenzilor plasate online, la pregătirea produselor comandate pentru livrarea către client. În plus, este recomandat să ai o persoană dedicată activităților de comunicare și marketing care să atragă utilizatorii către magazinul tău online și să-i transforme în clienți.

  • Mentenanța magazinului online

Pentru buna funcționare a magazinul online, ai nevoie serviciu de mentenanță care să asigure că orice problemă apare este rezolvată rapid, la fel și diversele actualizări de care ai nevoie.

  • Software și programe extra

Este posibil să fie nevoie de o serie de plug-ins și programe de gestionare care asigure buna funcționare a operațiunilor iar acestea implică costuri lunare.

  • Serviciile de contabilitate

Activitatea comercială implică realizarea și depunerea, în termenii prevăzuți de lege, a unor acte contabile care să prezinte situația financiară a firmei și să asigure virarea către bugetul de stat a taxelor datorate.

  • Campaniile de promovare

Ca să ajungi să vinzi, trebuie să atragi cât mai multe persoane potrivite către magazinul tău online. Ajungi la ei prin campanii pe Google – SEO, AdWords și prin rețelele de socializare unde poți plasa postări de promovare.

Fie că alegi să lucrezi cu o agenție, un freelancer sau aduci o persoană dedicată în echipă, este important să aloci cel puțin 10% din bugetul total pentru promovarea afacerii.

ROI – ce este și cum îți calculezi recuperarea investiției

 

ROI – sau Return on Investment, reprezintă rata de recuperare a investiției. Formula de calcul este ușor de pus în practică, rezultatul vine sub forma de procent și te interesează să fie o valoarea pozitivă.

Pentru a putea calcula indicele ROI, pornești de la stabilirea sumei investite și a profitul net generat prin investiție într-o perioadă de timp.

ROI = (Profit net în urma investiției – Suma investită) *100/Suma investită

De exemplu – pentru o firmă cu un profit net de 20.000 EURO, care a realizat o investiție de 15.000 EURO, indicele ROI se calculează astfel:

(20.000 – 15.000) *100/15.000 = 33,33

Firma are un ROI de 33%, adică 33 eurocenți câștigați pentru fiecare euro investit. Astfel, îți poți stabili indicatorii pe care trebuie să-i atingi pentru a face afacerea profitabilă.

Alegerea partenerilor pentru comerț online

 

Pentru ca magazinul tău să funcționeze la cele mai bune standarde și să ofere cumpărătorilor experiența pe care aceștia o caută, ai nevoie de o serie de parteneri de încredere pe parcursul întregului proces – de la faza inițială de dezvolte a magazinului online până la livrarea coletului către client.

Iată serviciile de care ai nevoie pentru a deschide un magazin online:

Serviciul de plată online

Este partenerul care îți pune la dispoziție software-ul pentru plățile online în siguranță, sunt pe piață diverse companii cu care poți colabora – EuPlătesc, PayU, Netopia și altele.

Este important să alegi un furnizor care oferă posibilități multiple de plată prin carduri de debit și credit, mulți cumpărători abandonează coșul dacă nu li se oferă metoda de plată dorită.

Serviciul pentru plata ramburs

Plata ramburs este o metodă de plată preferată încă de mulți utilizatori și este bine să oferi această posibilitate, altfel riști să pierzi clienți. Unele firme de curierat, cum este și Sameday, oferă acest serviciu prin care clienții plătesc produsul comandat cu cash la livrare.

Serviciul de curierat

Partenerul care se asigură că produsele sunt livrate în siguranță și în cel mai scurt timp posibil către clienți joacă un rol important în tot procesul. Studiile arată că timpul de așteptare pentru livrarea unei comenzi nu trebuie să depășească 3 zile, dacă vrei să ai clienți mulțumiți și știm că vrei asta.

Sameday este alături de afacerea ta cu servicii complete de curierat indiferent de domeniul de activitate, destinație, volumul vânzărilor și al coletelor.

  • Serviciul SAME DAY pentru livrări în aceeași zi în București și zonele limitrofe.
  • Serviciul NEXT DAY pentru livrări oriunde în țară, în minim 24 de ore.
  • Serviciul self-service easybox care asigură o experiență simplă și rapidă de livrare, de care orice ecommerce are nevoie. Produsul comandat este livrat direct către unul dintre cele 1300 de lockere Sameday easybox din țară, iar clientul are avantajul de a controla timpul de ridicare, nu mai este nevoie să se sincronizeze cu programul curierului.

Serviciul de web development

Poți alege să colaborezi cu o agenție care oferă servicii complete de web development, în acest caz costuri sunt mai ridicate dar vei avea o echipă dedicată care se va ocupa de toate aspectele ce țin de magazinul tău online.

Mai ai și opțiunea care presupune costuri mai reduse – colaborarea cu un freelancer programator care să-ți pună la punct magazinul online.

În ambele cazuri, asigură-te că acoperi și partea de mentenanță și actualizari, de care vei avea nevoie ca magazinul să funcționeze așa cum trebuie.

Serviciul de marketing și promovare

Și în acest caz ai opțiunile de a colabora cu o agenție sau cu un freelancer din domeniu care să preia activitatea de comunicare care să atragă utilizatori către magazinul online. Sau poți angaja un specialist care să se ocupe full-time de promovarea companiei.

2. Realizarea magazinul online

În acest capitol venim cu răspunsul la întrebarea “Cum să faci un magazin online?”

Găsești mai jos etapele pe care le ai de urmat pentru a pune la punct magazinul virtual și toate componentele care fac parte din experiența utilizatorului.

Alegerea platformei ecommerce – open source sau comercială?

  • Platformele open source

Acest tip de magazin ecommerce se realizează pornind de la un cod sursă – acesta se descarcă de pe site-ul dezvoltatorului și apoi se prelucrează pentru a obține un magazin online personalizat și funcțional.

 Principalele platforme open source folosite de companiile din România sunt: Magento, WooCommerce, Prestashop şi OpenCart.

Sameday dispune de conectori/API-uri pentru integrarea facilă cu platformele cele mai utilizate, pentru cea mai bună experiență de shopping online.

Cât costă un magazin online open source? Pe platforma WooCommerce prețul începe de la 1.000EURO. Este un cost inițial pe care îl plătești la început când descarci codul sursă.

 Iată cateva exemple de magazine online create pe platforma open source WooCommerce.

 Avantajele oferite de platformele open source:

  • Acoperă nevoile unui start-up, cât și ale unui business care vrea să scaleze
  • Costuri sunt flexibile, în funcție de dimensiunea afacerii
  • Nu implică abonament lunar pentru utilizarea platformei
  • Posibilitatea de a realiza integrări, customizări sau migrări
  • Ai control total asupra website-ului și a bazei de date
  • Poți personaliza designul și integra ușor servicii third-party

 Dezavantajele platformelor open source:

  • Costurile inițiale pentru dezvoltarea magazinului online sunt mai ridicate
  • Este nevoie de timp mai îndelungat pentru a crea magazinul din codul sursă
  • Deși nu plătești abonament lunar, necesită totuși mentenanță continuă, iar costul diferă în funcție de platformă și necesități.
  • Platformele comerciale

 Acest tip de magazin online este deja creat pe diverse platforme iar tu plătești un abonament lunar pentru a folosi spațiul digital pentru afacerea ta.

 O astfel de platformă ce oferă „Software as a Service” este o soluție rapidă pentru un magazin online dar în același timp îți limitează opțiunile de personalizare

 Cele mai utilizate platforme comerciale din România sunt Shopify, Shopmania şi Wix.

 Cât costă un magazin online comercial? Shopify aduce costuri lunare de 29 USD pentru pachetul de bază și ajung la 299 USD pentru pachetul avansat.

Îți lăsăm și cateva exemple de magazine online create pe Shopify.

 Avantajele oferite de platformele comerciale:

  • Primești un magazin online “la cheie”
  • Costurile inițiale sunt reduse – doar închiriezi platforma, nu o dezvolți
  • Integrări existente cu majoritatea furnizorilor români
  • Actualizarea permanentă a platformei de către dezvoltator
  • Suport inclus pe întreg parcursul abonamentului

Dezavantajele platformelor comerciale

  • Lipsa controlului – nu ai acces la codul sursă sau direct la baza de date
  • Anumite integrări adiționale pot fi greu, uneori imposibil, de implementat
  • Posibilitățile de personalizare a designului sunt limitate
  • Migrarea pe altă platformă este dificilă
  • Platforma de magazin online nu îți aparține, este a dezvoltatorului

Experiența mobile

Fie că alegi o platformă comercială sau una open source, acordă atenție optimizării pentru navigarea pe smartphone. Din totalul traficului înregistrat de magazinele online, 72% provine de la dispozitive mobile.

Stabilirea arhitecturii magazinului online

 

Arhitectura site-ului reprezintă structura de bază a magazinului online, împărțită pe pagini și categorii. Practic, este vorba de meniul prin care navighezi prin conținutul site-ului.

Ai nevoie de o structură clară și ușor de urmat, fără să fie nevoie ca utilizatorul să dea multe click-uri pentru a ajunge acolo unde dorește.

În general, structura unui magazin online include categoriile:

  • Home page – folosește pagina pentru a atrage utilizatorul: mesaje scurte call-to-action, fotografii reprezentative, prima impresie contează.
  • Despre noi – este pagina prin care utilizatorul poate să afle mai multe despre brandul tău, poți include informații precum misiune, viziune, ce face brandul tău unic.
  • Produse/Servicii – pentru paginile care prezintă produsele comercializate ai nevoie de fotografii reprezentative și descrieri cuprinzătoare care să ofere potențialului cumpărător toate informațiile de care are nevoie pentru a face achiziția.
  • Blog – este secțiunea prin care poți atrage organic utilizatori către magazinul tău online, pentru asta ai nevoie de o strategie de conținut optimizat SEO.
  • Contact – folosește pagina pentru a pune la dispoziția utilizatorului mai multe modalități de a contact compania pentru informații, reclamații.
  • FAQ – secțiunea unde poți să oferi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări legate de produsele sau serviciile oferite.
  • Footer: este secțiunea de subsol ce oferă utilizatorul acces la o serie de documente importante, impuse prin lege, cum sunt:
  • Politica de retur
  • Politica de confidențialitate și GDPR
  • Politica privind utilizarea modulelor cookies
  • Termeni și condiții de utilizare a website-ului
  • Link PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C

Pe lângă aceste categorii, integrează în magazin și canalele de comunicare social media pe care le folosești și un buton de newsletter, doar dacă ai în plan să trimiți unul.

Conținutul magazinului online

 

Este momentul în care structura decisă este implementată în platformă și începe etapa de personalizare prin conținut grafic, texte, fotografii de produs. Asigură-te că oferi conținutul cu care publicul tău țintă rezonează pentru a-i determina să plaseze o comandă.

Acordă importanță paginilor de produs și include toate informațiile de care utilizatorii au nevoie – prețuri cu sau fără TVA, caracteristici, galerie de imagini, termen de garanție, detalii despre livrare, informații despre stoc. Poți oferi clienților posibilitatea să lase un review de produs, sunt apreciate de către utilizatori.

Mai departe, se finalizează și alte componente care fac parte din experiența clientului, acel utilizator care a ajuns pe pagina produsului, a văzut, a citit și a plasat o comandă online.

  • Procesul de checkout, pas cu pas:
  • Coșul de cumpărături – clientul are în coș toate produsele alese, cu prețuri și cantități.
  • Datele de facturare  alege între persoană fizică sau juridică și completează formularul.
  • Adresa de livrare – are două opțiuni, dacă este tot adresa de facturare bifează și se preia automat, dacă nu, completează un formular suplimentar.
  • Opțiuni de livrare – poate alege metoda de livrare din cele oferite: curier, ridicare personală printr-un serviciul self-service cum este și easybox de la Sameday, fiecare cu costul său.

Recomandare: poți include aici logo-ul partenerului de livrare pentru a le fi ușor consumatorilor să facă alegerea. Dacă deja colaborezi cu Sameday sau ai în asta în plan, poți descărca de aici resursele: https://sameday.ro/resurse-pentru-afacerea-ta/

  • Metoda de plată – poate alege din metode multiple de plată: ramburs, online prin card de debit sau credit, prin ordin de plată.
  • Sumarul comenzii – se afișează sumarul comenzii cu produsele, costul total, datele de livrare și facturare, pentru a fi confirmate.
  • Notificare GDPR – clientul este informat despre modalitatea și scopul cu care datele personale sunt utilizate și bifează că este de acord înainte de plasa comanda.
  • Confirmarea – este direcționat imediat către o pagina finală cu date despre comanda plasată, și desigur, mulțumiri pentru achiziția făcută.
  • Emailuri și notificări de confirmare
  • Confirmarea comenzii – email-ul care ajunge la client în câteva minute după plasarea comenzii și confirmă preluarea și pregătirea pentru livrare.
  • Confirmarea expedierii – notificarea prin care anunți clientul că ai predat coletul spre livrare și îi transmiți numărul AWB pentru urmărirea comenzii.
  • Confirmarea contului – e-mailul de validare al contului creat
  • Customer support
  • ChatBot – integrează un astfel de soft care se bazează pe inteligență artificială pentru a oferi clienților asistentă 24/.
  • FAQ – actualizează periodic lista de întrebări frecvente în funcție de interacțiunea cu clienții, reprezintă o bună resursă de informare.  
  • Email – crează o adresă de email specială unde utilizatorii să trimită întrebări și solicitări și asigură-te că le răspunzi tuturor, ideal în 3 zile.
  • Asistență live – oferă clienților posibilitatea de a vorbi la telefon cu un reprezentant.

3.Promovarea magazinul online

Odată lansat, magazinul tău online are nevoie de promovare pe diferite canale pentru a atrage vizitatori. Nu există o rețetă perfectă pe care fiecare afacere să o urmeze și să obțină rezultate bune, secretul este să-ți cunoști publicul țintă – ce nevoi au, unde își petrec timpul, cu ce tip de conținut rezonează.

Dacă ești la început este recomandat să testezi diferite canale și abordări, apoi să analizezi performanțele pentru fiecare și să adaptezi strategia de promovare pentru a te concentra pe cele care livrează cele mai bune rezultate și conversii.

Iată care sunt tipurile de campanii de promovare prin care poți atrage vizitatori către magazinul tău online:

Campanii de promovare pe Google

 

Google este motorul de căutare dominat în România iar ca să-ți faci brandul remarcat trebuie mai întâi să știi care sunt căutările și cuvintele cheie pe care trebuie să le folosești. Mai exact – ce tastează utilizatorul atunci când caută informații sau produse din nișa ta.

Ca să stabilești aceste cuvinte cheie pentru campaniile tale poți apela la diverse instrumente – Google Keyword Planner este gratuit și un bun punct de pornire. Există și alte instrumente pe care le poți folosi, contra cost, cum sunt – Ahrefs, Moz, SEOmonitor, etc.

Dacă vei utiliza easybox, ți-am pregătit deja seturi de materiale cu cele mai frecvente dimensiuni din Online, pe care le pot folosi în campaniile tale și le pot descărca de aici: https://sameday.ro/resurse-pentru-afacerea-ta/resurse-easybox/

Iată cum poți atrage vizitatori prin Google:

  • Trafic organic
  • Blog: postează frecvent articole originale și relevante pentru domeniul tău în care incluzi cuvintele cheie. Un blog bine pus la punct și o strategie de conținut pot genera, în timp, trafic dar și vânzări.
  • Trafic plătit
  • Campanie SEO: optimizează magazinul pentru ca Google să-l plaseze printre primele rezultate atunci când utilizatorii caută anumite cuvinte cheie.
  • Campanie Adwords: tipul de campanie prin care plătești ca magazinul tău să apară în primele rezultate pe Google pentru anumite cuvinte cheie.

Campanii de promovare în social media

 

Rețelele de socializare fac parte din rutina digitală a utilizatorilor de internet, iar Facebook este rețeaua preferată de români. Și magazinul tău are nevoie de o pagina business în jurul căreia să crești o comunitate.

În plus, se poate integra cu unele platforme ecommerce pentru a transfera produsele din shop într-un catalog Facebook ce facilitează vânzările prin social media.

Iată cum poți atrage vizitatori prin Facebook sau alte canale social media:

  • Trafic organic
  • Calendar de postări: planifică postările pentru fiecare lună, ține cont de perioadă, sărbători, tendințe și integrează produsele potrivite.
  • Trafic plătit
  • Campanii Facebook Ads: plasează postări plătite care ajung în feed-ul publicului tău țintă pentru a-i atrage către pagină sau magazin.
  • Campanii speciale de promovare

Dacă produsul sau serviciul tău este unic, sau inovativ, sau adresează o nevoie încă neacoperită de altă companie, poți apela și la alte tactici de promovare bazate pe PR.

Astfel, poți atrage atenția care te interesează – presă, TV, radio, sau chiar influenceri,

pentru a-ți face afacerea cunoscută. Iată cum poți face asta:

  • Ia legătura cu jurnaliști/bloggeri care acoperă domeniul în care activezi și spune-le pe scurt povestea brandului, ce îl face unic și cum ar ajuta publicul dacă ar scrie despre asta.
  • Implementează activități de sampling sau testing al produselor tale în redacțiile vizate pentru a le da oamenilor ocazia să vadă și să încerce produsele.
  • Dacă ai un proces interesant de producție, poți organiza evenimente de tipul “ziua porților deschise” în care să inviți jurnaliști și bloggeri să arunce o privire în spatele scenei.

Te simți pregătit să deschizi propriul site de vânzări online?

 

Am ajuns la finalul ghidului nostru dedicat realizării unui magazin online și sperăm că cele 3 capitole te-au ajutat să înțelegi întregul proces și ce este recomandat să faci înainte, dar și după ce ai lansat afacerea online.

Recapitulăm: 1 – faci un plan de afaceri bine documentat ca să știi ce vinzi, cui, în ce context, cu cine concurezi și care este rentabilitatea investiției necesare; 2 – treci la dezvoltarea magazinul online și personalizarea cu conținutul necesar de tip text, grafică, foto, video iar 3 – promovezi magazinul deschis pentru a atrage clienți din Google și din rețelele de socializare.

Nu ezita să iei legătura cu specialiștii Sameday când începi să lucrezi la un plan de afaceri pentru magazinul tău online. Suntem alături de tine cu servicii premium de curierat, la prețuri competitive care răspund nevoilor de zi cu zi ale unui magazin online.