Ghid complet: Strategii de marketing online și metode de promovare pentru afaceri

 

Găsirea mixului perfect de strategii de marketing online a devenit mai degrabă un must pentru afaceri, decât o simplă opțiune. Într-o piață atât de competitivă, o strategie de marketing bine pusă la punct te va ajuta în atingerea obiectivelor propuse și a succesului mult dorit. De aceea, ți-am pregătit un ghid complet cu cele mai populare metode și strategii de marketing online, pe care le poți pune în aplicare pentru business-ul tău.

 

Promovarea unui magazin online – cele mai populare metode de promovare și strategii de marketing online. Cum să le aplici afacerii tale

Probabil te-ai gândit și tu de nenumărate ori să-ți creezi propria strategie de promovare pentru magazinul tău online, însă n-ai găsit momentul oportun să o faci. Indiferent de domeniul în care activezi și de specificul magazinului tău online, promovarea este o unealtă indispensabilă, pe care trebuie să o valorifici la cote maxime. Din fericire, în prezent ai la dispoziție un număr remarcabil de canale de social media, tehnici și unelte de măsurare a rezultatelor care-ți vin în ajutor. Tot ce trebuie să faci este să le alegi pe cele potrivite și să le pui în aplicare.

O perspectivă foarte clară asupra publicului țintă, a bugetului și a obiectivelor de marketing te va ajuta să descoperi mixul ideal de strategii și metode. De aceea, pentru a-ți ușura munca, echipa Sameday a creat acest ghid complet de strategii de marketing, în care vei descoperi care sunt cele mai populare metode de promovare ale momentului, dar și cum le poți valorifica pentru afacerea ta. Dacă vrei mai multe insight-uri prețioase despre cum îți poți promova afacerea eficient, atunci continuă să citești până la final!

 

UGC si Influencer Marketing

UGC este abrevierea de la User-generated content, adică o formă de conținut generat de utilizatori.

Influencer Marketing-ul este o formă de promovare prin intermediul unor creatori de conținut digital.

User-Generated Content (UGC) Marketing

Ce este UGC?

Conținutul generat de utilizatori este o strategie de marketing, ce presupune crearea oricărei forme de conținut (texte, postări, videouri, imagini, review-uri) de către persoane (nu branduri) și publicarea lor pe social media. În mediul online, UGC este echivalentul tehnicii “Word of mouth”, 55% dintre utilizatori având mai multă încredere în acest tip de promovare decât în altele. UGC marketing este o metodă de promovare online gratuită prin care produsul sau serviciile tale sunt promovate de către clienții tăi

Care sunt avantajele UGC?

  • Încurajează engagementul
  • Sporește conversiile
  • Este o metodă de promovare gratuită
  • Crește autenticitatea și veridicitatea brandului
  • Creează o comunitate loială brandului
  • Colectarea de insight-uri direct de la utilizatori (reviews, comments, etc)

 

Strategii de UGC

Chiar dacă utilizatorii generează conținut în mod natural, prin comentarii pe rețelele sociale sau postări cu produsul tău, o strategie bine pusă la punct de UGC maximizează calitatea conținutului generat.

Iată câteva strategii pe care le poți implementa pentru magazinul tău online:

 

  1. Fă un giveaway – O alternativă care va genera conținut de la utilizatorii tăi pe rețelele sociale este un giveaway. Cere-le utilizatorilor să lase comentarii, să dea share și tag altora prieteni pentru a intra automat în concurs. Pentru livrarea promptă a premiului apelează la serviciile de livrare Sameday – în aceeași zi în București, livrare în ziua următoare oriunde în țară sau livrare direct în easybox, de unde clientul ridică coletul simplu și rapid. Pentru a crește eficiența și a genera și mai mult conținut relevant, apelează la un influencer.

 

  1. Automatizează procesul de review – Trimite un email prin care le ceri cumpărătorilor tăi să lase un review. Acest email va fi trimis abia după primirea coletului. Pentru un plus de valoare acestei tactici, oferă-le un cod de reducere celor care lasă review.

 

  1. Creează campanii tematice și cere-le părerea utilizatorilor – Cea mai bună metodă este să le ceri părerea utilizatorilor în mod direct. Însă, trebuie creat un context potrivit. Optează pentru o campanie, fie ea tematică, sau generală, și inserează întrebări la finalul descrierilor.

 

Influencer Marketing

Ce este Influencer Marketing?

Marketingul prin intermediul influencerilor face parte din umbrela social media marketing și este definit astfel – Acțiunea prin care un creator de conținut digital transmite un mesaj de brand către comunitățile lui. Principalele canale de promovare la ora actuală sunt Instagram, YouTube și nelipsitul Facebook.

Care sunt avantajele Influencer Marketing-ului?

  • Creșterea vânzărilor
  • Diversificarea strategiei de conținut
  • Consolidarea credibilității și încrederii
  • Creșterea notorietății brandului
  • Comunicare eficientă către noi audiențe
  • Parteneriate avantajoase pe termen lung
  • Îmbunătățirea ROI-ul
  • Rentabilitate financiară (în special pentru micro influenceri)

Strategii de Influencer Marketing

  • Oferă coduri promoționale prin intermediul influencerilor

Aceste tipuri de campanii au devenit extrem de populare în ultimii ani, în special pe Instagram. Oferirea unui discount este o modalitate excelentă de a-ți crește notorietatea brandului, de a atrage mai mult trafic pe site și de a genera conversii. Găsirea influencerului potrivit pentru domeniul afacerii tale și pentru publicul țintă poate fi o reală mină de aur la capitolul marketing și vânzări.

  • Un giveaway promovat de influenceri

Am discutat la secțiunea de UGC cât de eficient este un giveaway. Însă, pentru a maximiza rezultatele, optează pentru un influencer, pe canalul căruia să se posteze acest giveaway. El va prezenta comunității lui regulile de înscriere și va face extragerea. În aces mod, vei ajunge mult mai ușor la comunitatea lui și implicit la publicul țintă, bucurându-te de engagement, vizibilitate, trafic pe website, conversii și bineînțeles, user-generated content.

  • Alege un brand ambasador pentru afacerea ta

Un influencer care devine imaginea afacerii tale se numește brand ambasador. În acest caz, vorbim despre o relație brand-influencer mai profundă decât o simplă colaborare. Fiind un parteneriat pe termen lung, influencerul umanizează brandul, devenind figura întregii afaceri pe canalele de marketing.

De obicei, brand ambasadorii sunt macro sau mega influenceri, cu peste 100.000 de urmăritori.

  • Freebees pentru influenceri

O altă modalitate eficientă de promovare online cu ajutorul influencerilor este să le oferi produse sau servicii gratuite. În schimbul lor, influencerii fac o serie de story-uri, videouri sau/și fotografii pe care le postează pe canalele lor de social media. Astfel, este o situație win-win, în care businessul se bucură de vizibilitate și publicitate, iar creatorul de conținut de o serie de produse primite cadou.

PPC

În primul rând, termenul PPC provine din limba engleză și înseamnă Pay-per-click (plată pe click).

Ce sunt reclamele PPC?

Acesta este un model de marketing online folosit pentru a conduce utilizatorii de pe internet către un anumit website. Prin această metodă brandurile pot plasa anunțuri pe internet în locuri strategice. Când un utilizator face click pe anunțul respectiv, este perceput un cost, plătit de către brandul promovat.

Care sunt avantajele reclamelor PPC?

Principalele motive pentru care reclamele PPC reprezintă o bună metodă de promovare a afacerilor online sunt:

  • Rentabilitatea financiară (banii vor fi extrași doar când un anunț este accesat)
  • Rezultatele sunt măsurabile și ușor de urmărit
  • Integrare rapidă cu alte canale de marketing
  • Opțiuni de targetare precisă
  • Cheltuieli controlabile
  • Crearea unei baze de informații și insight-uri

 

Strategii utile de PPC

Varietatea strategiilor de PPC le permit deținătorilor de magazine online să ajungă mult mai ușor la publicul țintă. Astfel, abordând mai multe tipuri de reclame PPC, fiecare având un alt obiectiv, vei putea ajunge la publicul tău din fiecare etapă a călătoriei consumatorului. Aceste etape sunt împărțite în trei categorii principale ale pâlniei de vânzări: TOFU, MOFU, BOFU.

 

Iată câteva strategii pentru fiecare dintre cele 3 categorii:

  • Etapa TOFU (Top of the Funnel)

În această etapă, consumatorii vizați nu au încă idee cine este brandul tău. Astfel, anunțurile se vor adresa unei audiențe noi, denumită și audiență rece. Obiectivul campaniei în etapa de conștientizare este construirea vizibilității brandului.

Strategii

  • Display Google Ads – Acest tip de campanie este ideal pentru a ajunge la cât mai multe persoane noi. Anunțurile tale vor fi distribuite în Google Display Network (GDN), o rețea cu peste 2 milioane de website-uri, videouri și aplicații. Conform Google, anunțurile din Display Network ajung la peste 90% dintre utilizatorii din întreaga lume.

Optează pentru o campanie de Responsive Display Ads pentru a maximiza performanțele. Acest tip de reclamă permite încărcarea a 15 imagini, 5 logo-uri, 5 headline-uri și 5 descrieri. În funcție de specificul site-ului unde sunt afișate reclamele tale, vor fi alese elemente din fiecare categorie, astfel încât eficiența reclamei să crească.

  • Google Video Ads – Campaniile de acest tip au o eficiență crescută în rândul audienței reci. Anunțurile sunt distribuite sub formă de videouri scurte, de până la un minut, pe YouTube. Sunt o unealtă indispensabilă în construirea notorietății brandului, mai ales că impactează utilizatorul pe 2 planuri principale: vizual și auditiv.

Optează pentru TrueView Ads, un format de video ce le permite utilizatorilor să dea skip după 5 secunde. Un punct foarte al acestui format este că, vei plăti pentru ad-ul respectiv doar dacă utilizatorul urmărește video-ul mai mult de 30 de secunde.

Pe baza vizualizărilor colectate, poți crea o audiență specifică de retargetare, ce te va ajuta în următoarea etapă a pâlniei.

  • Etapa MOFU (Middle of the funnel)

Consumatorii încep procesul de examinare al website-ului tău, analizând produsele sau serviciile oferite. În această etapă audiența a auzit despre brandul tău, deci este o audiență călduță. Obiectivul campaniei în etapa de examinare este să atragi și să menții atenția audienței deja încălzită.

Strategii

  • Search Ads – Ad-urile bazate pe căutare sunt vitale în această etapă. Audiența cunoaște tipul de produs/serviciu pe care îl caută, iar magazinul tău online devine o opțiune demnă de luat în considerare. Principalele categorii de cuvinte pe care le poți include în strategie sunt: termeni generali dintr-o industrie ( ex servicii curierat), termeni generici pentru produse/servicii ( ex curierat rapid), cuvinte cheie pentru categoria de produse ( ex Serviciul Next Day), cuvinte de comparație.
  • Campanii de Retargetare – Pe baza campaniilor anterioare, poți targeta utilizatorii care au interacționat deja cu afacerea ta. Acest principiu se aplică atât în cazul Google Ads, cât și pentru Facebook & Instagram Ads. Principalele grupuri de utilizatori vizate sunt: vizitatorii website-ului tău, vizitatorii landing page-ului și urmăritorii videourilor de pe YouTube.

Pentru o strategie eficientă în etapa MOFU este indicat să excluzi utilizatorii care au devenit deja cumpărători. Astfel, te vei axa doar pe potențialii clienți, care au nevoie de un imbold suplimentar ca să devină consumatori ai brandului tău.

  • Etapa BOFU (Bottom of the funnel)

Etapa finală implică transformarea utilizatorilor în clienți. În acest punct audiența ta, nu doar că îți cunoaște brandul, ci a interacționat cu oferta ta de produse/servicii. Acest tip de audiență se numește audiență fierbinte. Obiectivul final este ca utilizatorul să achiziționeze de pe site.

Strategii

  • Dynamic Remarketing Ads – Reclamele sunt personalizate pentru fiecare utilizator în parte. Astfel, utilizatorii vor fi targetați cu reclame care conțin produse/servicii pe care aceștiale-au vizitat anterior pe website. De exemplu, dacă un vizitator a accesat un anumit produs, însă nu l-a cumpărat, data viitoare când va căuta pe internet va fi afișat exact acel produs. Acest mecanism se aplică și pentru Facebook & Instagram Ads.
  • Shopping Ads pe YouTube – O serie de reclame ce conțin produse din site-ul tău vor fi afișate sub descrierile video-urilor de pe YouTube. Acest tip de reclamă funcționează pe același principiu ca cel al reclamelor dinamice. Consumatorii vor vizualiza anunțuri cu produse pe care le-au accesat într-o sesiune mai veche.

Retargetarea persoanelor care au abandonat coșul de cumpărături este o altă tactică de promovare magazin online extrem de eficientă în această etapă.

SEO și Content Marketing (Blogging sau guest blogging)

Tradus ca marketing prin conținut, content marketingul a evoluat de la conținut în mediile tradiționale, la conținut în mediul online. Astăzi vorbim despre abordarea marketingului prin conținut în sfera digitală.

SEO este abrevierea de la Search Engine Optimization, adică optimizarea pentru motoarele de căutare.

Content Marketing

Ce este Content Marketing?

Conceptul de content marketing este definit astfel – o abordare strategică axată pe crearea și distribuirea de conținut valoros. Scopul cheie din spatele marketingului prin conținut este de a atrage și păstra un public țintă, pentru a stimula o anumită acțiune benefică pentru afacere, de exemplu, vânzarea de produse. Un tip popular de content marketing sunt blogurile.

Care sunt avantajele Content Marketing-ului?

Principalele motive pentru care să incluzi marketingul prin conținut pe lista ta de metode de promovare online sunt:

  1. Creșterea notorietății brandului
  2. Îmbunătățirea ratei de conversie
  3. Consolidarea încrederii clienților
  4. Conectarea cu potențiali clienți

Exemple de strategii de content marketing

În funcție de industria în care activezi și implicit de publicul țintă, poți opta pentru una sau mai multe dintre următoarele strategii de conținut. Ceea ce trebuie să ai în vedere este că, marketingul prin conținut este o metodă de promovare gratuită, a cărei rezultate încep să se vadă abia pe termen lung. Chiar dacă, unii deținătorii de business-uri pică în plasa “vreau rezultate rapide”, prin content marketing creezi o fundație solidă și stabilă, care-ți va asigura succesul pentru mult timp.

  • Postări pe Blog

Conform ultimelor statistici în materie de blogging, 68.52% dintre bloggeri atestă că acest tip de conținut oferă veridicitate brandului. Pornind de la această premiză, blogurile reprezintă o modalitate eficientă de consolidare a notorietății brandului în mediul online. Totodată, prin articole de blog, companiile creează o legătură brand-consumator, crescând astfel rata de engagement.

O strategie eficientă de blogging începe întotdeauna de la Awareness Funnel, cunoscută în limba română drept pâlnia de sensibilizare. Aceasta include trei etape principale, în funcție de care alegi topicurile blogurilor, și anume:

  • Unaware (audiența nu cunoaște brandul) – Subiectele de blog recomandate pentru audiența rece sunt: articole educative, informative, care nu promovează servicii/produse.
  • Problem aware (audiența cunoaște brandul) – Subiecte care introduc subliminal produse/servicii, fără a insista în mod agresiv pe promovare.
  • Solution + Product aware ( clienți) – Subiecte care abordează teme specifice despre produsele/serviciile brandului (review-uri, descrierea produselor, poze, videouri)
  • Vloguri

Vlogging-ul este o categorie principală a content marketing-ului, cunoscând un real succes în ultimii ani. Pornind de la ideea că vlogul este un blog video, afacerile pot folosi această unealtă modernă în strategii de marketing online. Subiectele abordate în vloguri sunt variante, iar în funcție de specificul magazinului tău online poți opta pentru: review-uri, videouri “how to’s”, sfaturi și recomandări, colaborări cu influenceri sau alte persoane publice. Există o gamă vastă de subiecte de abordat, însă acestea trebuie să fie în concordanță cu obiectivele afacerii.

Vlogurile au scopul de a:

  • Umaniza brandul
  • A crea o conexiune cu utilizatorii moderni
  • A crea o comunitate pe canalul de YouTube

Elementele esențiale de care să ții cont înainte de a crea un vlog al afacerii tale sunt:

  • Creează o personalitate unică a brandului
  • Include o introducere
  • Inserează elemente distincte pentru brandul tău în background (asocierile vizuale sunt extrem de importante)
  • Folosește logo-ul firmei în video
  • eBook

EBook-urile (cărțile digitale) sunt o altă metodă utilă de promovare online gratuită. Conținutul lor trebuie să fie relevant, veridic și în concordanță cu misiunea și viziunea afacerii. Astfel, pe lângă plusul de valoare pe care îl aduce în comunitatea companiei, eBook-ul are și un alt scop esențial: colectarea de emailuri și construirea unei baze de date. Oferirea unui eBook în schimbul unui minimum de informații este varianta simplificată de a obține aceste date de la clienți sau potențiali clienți.

Totodată, prin intermediul eBook-urilor vei înregistra și un trafic ridicat către website, te vei bucura de o rată mai mare de engagement și de o popularitate crescută pe rețelele sociale.

SEO

Ce este SEO?

SEO este procesul de optimizare a conținutului unui site, astfel încât paginile site-ului să fie mai ușor de găsit, mai des accesate și mai populare în rândul căutărilor. Un site bine optimizat din toate punctele de vedere este considerat relevant de către motoarele de căutare, fapt ce va determina afișarea lui în topul rezultatelor organice.

Care sunt avantajele optimizării SEO?

Incluzând optimizarea SEO în strategia ta de promovare magazin online, te vei bucura de:

  • Îmbunătățirea calității traficului de pe website
  • Încredere și credibilitate în rândul utilizatorilor/clienților
  • Promovarea afacerii 24/7
  • Targetarea întregii pâlnii de marketing
  • Creșterea poziției în rezultatele motoarelor de căutare
  • Optimizarea experienței utilizatorilor
  • O strategie de marketing pe termen lung

Strategii SEO

Din cauza schimbărilor frecvente ale algoritmilor Google, strategiile SEO devin din ce în ce mai complexe. Însă, pentru un magazin online, principala strategie este optimizarea SEO a conținutului de pe site.

Optimizarea SEO a conținutului de pe site

Întregul conținut este extrem de important, însă în cazul magazinelor online un focus principal îl au descrierea produselor și paginile de categorie. Descrierea produselor necesită inserarea acelor cuvinte cheie pe care utilizatorii tăi le-ar căuta în mod normal pe Google, pentru a găsi respectivul produs. Cu o abordare axată pe componenta psihologică a keyword-urilor, website-ul și produsele tale se vor califica în topul căutărilor Google.

În cazul paginilor de categorie, acestea trebuiesc tratate precum un landing page de sine stătător. Optimizarea lor SEO în funcție de keyword-ul ales va permite o mai bună indexare în motoarele de căutare. Totodată, șansele de a urca în pozițiile rezultatelor de căutare cresc considerabil.

Social Media – Ads, Podcasts, Webinarii

Rețelele sociale sunt cruciale pentru strategia de marketing a oricărei afaceri. Pe lângă vizibilitatea pe care o oferă brandului, social media pune la dispoziție o serie de unelte eficiente prin care îți poți scala magazinul online.

Ce este Social Media?

Cunoscută și sub denumirea de rețele sociale, social media reprezintă o serie de tehnologii care facilitează schimbul de informații, idei sau alte forme de exprimare, cu ajutorul rețelelor virtuale și a comunităților. Cele mai populare rețele sociale la ora actuală sunt: Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, Snapchat, Pinterest, Twitter.

Care sunt avantajele Social media Marketing-ului?

  • Creșterea notorietății brandului
  • Creșterea traficului
  • Creșterea poziției site-ului în clasamentele Google
  • Rate de conversii crescute
  • Îmbunătățirea loialității față de brand
  • Obținerea de insight-uri de la audiență

Strategii de Social Media

Integrarea unei strategii de social media în promovarea online a business-ului tău este o investiție pe termen lung. Datorită expunerii crescute, toate celelalte strategii vor înregistra o rată de succes mult mai mare.

Social media Ads

Conform Statista, cele mai folosite platforme de social media ads în 2021 sunt: Facebook (93%), Instagram (78%), LinkedIn (61%).

Pentru a demara o campanie de succes pe rețelele sociale, mai întâi trebuie să parcurgi următorii pași:

  1. Determină produsele cele mai profitabile/avantajoase
  2. Cercetează amănunțit audiența vizată
  3. Alege canalul în funcție de audiență, scop, produse, funcționalități tehnice
  4. Stabilește bugetul
  5. Setează o serie de KPIs pe care să-i urmărești periodic

După parcurgerea acestor pași, tot ce îți mai rămâne de făcut este să alegi tipul de campanie și să îl implementezi.

Câteva dintre cele mai utile tipuri de campanii pentru magazinele online sunt:

  • Campanii de conversie cu audiențe personalizate și de Lookalike – Aceste campanii îți permit să ajungi la un număr mare de noi utilizatori. Audiențele sunt create pe baza unor interese, alese de tine în urma unui research. Opțiune de Lookalike ajută la găsirea unei audiențe similare cu cea creată de tine.
  • Campanie de retargetare a coșurilor abandonate – Instalarea Facebook Pixel este necesară pentru implementarea campaniilor de retargetare. Acest pixel va înregistra utilizatorii care au ajuns în etapa de adăugare în coș, însă nu au finalizat-o. Prin campania de retargetare le reamintești utilizatorilor de produsele favorite pentru care au optat, astfel încât să reia procesul de finalizare a comenzii. Acesta este un element cheie în creșterea vânzărilor prin intermediul Facebook & Instagram Ads.
  • Campanie de retargetare a vizitatorilor de pe site – La fel ca în cazul reclamelor Google, poți retargeta utilizatori care ți-au vizitat site-ul. Scopul principal al acestei campanii este să transforme simpli vizitatori în potențiali clienți. De asemenea, acest tip de campanie ajută la trecerea utilizatorilor dintr-o etapă în alta a pâlniei de vânzare (de la audiență, călduță la audiență fierbinte).

Podcasts

În ultimii ani, podcasturile au luat o reală amploare, fiind o unealtă de marketing în continuă expansiune. Acestea reprezintă o serie de episoade cu un conținut audio, ce abordează o varietate de topicuri. Poate fi downloadat sau ascultat direct de pe internet, de pe aproape orice device mobil. De asemenea, există și aplicații destinate podcasturilor.

Utilizate în strategia de marketing, acestea contribuie la atingerea unei plaje cât mai mare de utilizatori/potențiali clienți. 30% dintre oameni au o memorie auditivă mai dezvoltată decât cea vizuală, preferând tipurile de conținut audio în detrimentul celor vizuale. Astfel, podcasturile devin cea mai bună soluție pentru acest tip de audiență.

Pentru a te diferenția de concurența ta, abordarea podcasturilor dintr-o perspectivă strategică este ideală.

Iată principalele componente pe care să le incluzi în strategia ta de promovare prin podcasturi:

  • Discută subiecte de maxim interes
  • Poziționează-te ca un expert în domeniul tău
  • Câștigă încrederea audienței tale
  • Folosește podcasturile ca pe o unealtă de expunere a afacerii tale
  • Creează conținut audio de calitate (informații reale, veridice, corect abordate)

Alte tips&tricks pentru un podcast de succes:

  • Intervievează experți din domeniul afacerii tale
  • Fă-l scurt și plin de conținut relevant
  • Promovează-l pe toate canalele de social media
  • Inserează un Call to Action
  • Caută sponsorizări și noi oportunități de extindere

Webinarii

Noțiunea de webinar este varianta prescurtată de la “web seminar”. Practic, este un seminar susținut în mediul online. Datorită localizării sale, adică în mediul digital, acesta vine cu noi oportunități și beneficii pentru antreprenorii de pretutindeni. Acest fapt este confirmat și de statistici, conform cărora între 20%-40% dintre participanții unui webinar se transformă în lead-uri calificate.

Câteva dintre principalele avantaje pentru care merită să incluzi webinariile în strategia ta de promovare sunt:

  • Construirea unei autorități în mediul online
  • Crearea de engagement
  • Creșterea notorietății brandului
  • Câștigarea încrederii
  • Colectarea de insight-uri prețioase despre audiență
  • Educarea publicului țintă
  • Scalarea rapidă a afacerii

Fiecare webinar este unic, iar succesul lui nu poate fi preconizat cu exactitate. Chiar dacă nu există o rețetă universal valabilă pentru succesul unui webinar, trebuie să ai în vedere o serie de aspecte cheie după care să te ghidezi.

  1. Alege ziua și ora potrivite (ține cont de publicul țintă și de obiceiurile sale)
  2. Pregătește un subiect de impact
  3. Asigură echipa tehnică și un speaker bine pregătit
  4. Creează un plan de promovare al webinarului
  5. Începe pregătirea cu minim două săptămâni înainte
  6. Include logo-ul firmei în prezentare
  7. Stabilește KPIs
  8. Fii interactiv: include Q&A sau poll-uri

 

E-mail Marketing si Newsletters

Email marketing-ul, tradus în limba română ca marketing prin email, este recunoscut drept cel mai profitabil canal de marketing direct.

Newsletterele, sau buletinele informative, reprezintă o modalitate de informare a bazei de clienți, utilizând emailul.

Ce este Email Marketingul?

Acest tip de marketing presupune utilizarea e-mailului de către afaceri pentru a promova produse și servicii și a dezvolta relații cu clienții/potențialii clienți. Pe scurt, e-mail marketing-ul de astăzi este un substitut al materialelor promoționale printate și trimise prin poștă de altădată.

Care sunt avantajele E-mail Marketing-ului?

  • Costuri de promovare reduse
  • Public deja încălzit
  • Livrarea unui conținut personalizat
  • Colectarea de feedback și date
  • Îmbunătățirea vânzărilor
  • Generarea de trafic pe website
  • Conectarea directă cu consumatorii
  • Eficiență timp-buget investite

Strategii de E-mail marketing

E-mailurile sunt o unealtă eficientă din punct de vedere financiar, ce te ajută să câștigi noi clienți, să îi fidelizezi pe cei vechi și să le oferi doza de engagement pe termen lung. Însă, pentru o profitabilitate crescută, este necesară o abordare strategică. Iată câteva exemple de strategii utile pentru afacerea ta online.

  • Personalizează e-mailurile

Personalizarea e-mailurilor promoționale s-a dovedit a fi o tactică ce dă rezultate uimitoare pentru afaceri. Conform unei cercetări realizate de Invesp, e-mailurile promoționale personalizate au o rată de deschidere cu 29% mai mare decât cele nepersonalizate. Totodată, și rata de click este semnificativ crescută, cu un procent de 41% mai mare în cazul celor personalizate.

Important de știut este că personalizarea e-mailurilor promoționale nu necesită un efort manual. În platforma utilizată, există o opțiune prin care se va adăuga prenumele aferent fiecărui email colectat. Astfel, din câteva click-uri poți fi mai aproape de comunitatea ta de clienți/potențiali clienți.

  • Subiectul e-mailului – Scurt și catchy

Subiectul propus pentru e-mail joacă un rol cheie în rata de succes a campaniei de e-mailuri. Statisticile confirmă că 47% dintre destinatari deschid e-mailurile ținând cont doar de subiectul e-mailului. În plus, cele care au inserat și numele utilizatorului în subiect sunt cu 22% mai predispuse de a fi deschise.

De asemenea, numărul de caractere are un impact direct asupra ratei de deschidere. De exemplu, e-mailurile ale căror subiecte nu depășesc 6-10 cuvinte au cea mai mare rată de deschidere.

  • Trimiterea e-mailului – Alegerea timpului potrivit

Pentru a înregistra o rată de succes crescută, ziua și ora sunt elemente relevante și demne de luat în considerare. Un subiect bine scris sau o campanie bine gândită, nu sunt suficiente ca e-mailurile să ajungă la publicul țintă și să fie deschise. Totodată, nu există o rețetă standard ce poate fi aplicată în toate cazurile. Variază în funcție de țară, cultură, vârsta publicului țintă, așadar este necesară o cercetare mai amănunțită.

Din fericire, există diverse tool-uri de măsurare, care îți pot oferi informații prețioase despre timpul potrivit de livrare a e-mailurilor promoționale.

Newsletterele

Fiind o componentă importantă a strategiei de e-mail marketing, newsletterele sunt utilizate de către companii pentru a furniza informații relevante și valoroase către baza lor de date via e-mail. Această bază de date include clienți, potențiali clienți și abonați.

Prin intermediul newsletterelor, există mai multe tipuri de informații ce pot fi transmise, cum ar fi: conținut interactiv și captivant, conținut promoțional și care generează trafic către website.

Cum îți extinzi baza de date pentru newsletter?

O altă componentă esențială a campaniilor de e-mail marketing este creșterea bazei de date în mod calitativ și, bineînțeles, cantitativ. Un tool eficient ce contribuie la acest obiectiv este Lead Magnet. Acest instrument, prin definiția sa, ajută la creșterea ratelor de conversie și la generarea de lead-uri. Practic, în schimbul unui material valoros sau a unui tool, cumpărătorii îți furnizează date relevante despre ei, cum ar fi adresa de e-mail, nume, prenume.

Iată câteva exemple relevante de lead magnet pentru promovarea magazinului tău online:

  • Ebook – Cărțile electronice continuă să aibă o eficiență ridicată pentru afaceri, fiind unul dintre cele mai populare lead magnet-uri. Diferențiază-te printr-un eBook ce aduce un plus de noutate într-un anumit domeniu, iar utilizatorii tăi cu siguranță vor fi dispuși să-ți ofere e-mailul lor.
  • Tutoriale video – Acestea sunt instrumente bune de învățare într-un domeniu specific, ce creează plus valoare clienților și afacerii. Cu ajutorul lor poți crea o bază de date generoasă, dar și să-ți educi publicul țintă, într-un mod interactiv.
  • Checklist – Utilizatorii iubesc informațiile calitative, comprimate într-un sigur loc și pe care le pot citi în doar câteva minute. Pe baza acestui fact, creează un checklist, pe care să îl trimiți pe e-mail.

 

Feed de produse

Feed-ul de produse joacă un rol crucial în furnizarea informațiilor despre produse, astfel încât cumpărătorul să ajungă la decizia de cumpărare mult mai rapid.

Ce este un Feed de produse?

Un feed de produse este definit astfel – un document, de tipul CSV, TXT or XML ce conține o listă completă a produselor și a atributelor sale, astfel încât acestea să poată fi afișate și comparate pe diverse canale. Principalele atribute regăsite în feed-ul de produse sunt: imagini cu produsul, un titlu, un identificator de produs și atribute ale produsului. Adesea, feed-urile de produse sunt regăsite în reclamele PPC, pe site-urile de comparare a prețurilor, în marketplace-uri sau pe rețelele sociale.

Care sunt avantajele Feed-ului de produse?

  • Un quality score mai bun
  • Acuratețe asupra datelor produselor
  • Optimizarea funcției de căutare în site
  • Listarea produselor pe mai multe site-uri
  • O bună indexare a produselor în motoarele de căutare
  • Creșterea notorietății brandului și a popularității produselor
  • Îmbunătățirea conversiilor
  • Creșterea traficului pe website

 

Strategii de optimizare a Feed-ului de produse

Pentru a te bucura de toate avantajele pe care le pune la dispoziție un feed de produse, este necesar să apelezi la câteva strategii de optimizare.

  1. Conținut organizat și actualizat – Menținerea conținutului organizat și actualizat sunt două elemente vitale pentru performanțele magazinului tău online. Iată cum poți face asta: centralizează informațiile despre produse, editează datele produselor în conformitate cu specificațiile Google, menține conținutul actualizat, prin procese manuale sau automatizate.
  2. Optimizarea titlurilor produselor – Acest pas este esențial pentru o bună indexare în motoarele de căutare, produsele tale fiind mai ușor de găsit pe Google. Un titlu optimizat corespunzător include: brand + atribute + tipul produsului + genul/culoarea . Această formulă nu este standard, ci depinde de specificul produsului și de industria din care face parte.
  3. Keywords în titluri și descrieri – Un alt pas crucial este inserarea keyword-urilor relevante pentru produsul respectiv în titlu și descriere. Pentru un plus de acuratețe, verifică pe baza căror cuvinte sunt deja clasate în rezultatele Google produsele tale. Acesta este un proces continuu, asupra căruia trebuie să revii constant pentru a avea rezultate remarcabile.

 

Reviews

Review-urile, cunoscute și sub denumirea de recenzii reprezintă un punct de referință în mediul digital pentru consumatorii de pretutindeni.

Ce sunt Review-urile?

Recenziile clienților sunt o formă de feedback din partea clientului, în urma procesului de achiziție a unui bun sau serviciu de pe un website. Se regăsesc sub formă de text (feedback, opinii, recenzii, testimoniale, pareri) sau sub formă de rating.

Care sunt avantajele Review-urilor?

  • Creșterea încrederii utilizatorilor în brandul tău
  • Publicitate gratuită
  • Creșterea ratei de conversie și a traficului pe site
  • Creșterea în topul rezultatelor Google
  • O mai bună indexare în motoarele de căutare
  • Reducerea numărului de produse returnate
  • Creșterea satisfacției cumpărătorilor prin implementare feedback-ului
  • Îmbunătățirea serviciilor și produselor

Strategii pentru recenzii pozitive

Recenziile pot fi comparate cu o carte de vizită a business-ului tău în mediul online. Din punct de vedere statistic, acestea sunt un element cheie în orice strategie de marketing a magazinelor online. Datele confirmă că 91% dintre utilizatori citesc în mod regulat review-uri, iar 84% dintre acești au încredere în ele. Practic, review-urile devin un punct de reper în procesul de achiziționare, având un impact major încă din etapa de considerare a consumatorului.

Cele mai importante 2 criterii pe care le au utilizatorii în vedere atunci când vizitează secțiunea recenzii sunt numărul de recenzii și ratingul produsului respectiv. Astfel, popularitatea unui produs este direct influențată de numărul și calitatea review-urilor.

Iată câteva strategii de îmbunătățire a serviciilor prin care poți crește numărul de recenzii pozitive:

  • Livrează comanda rapid

Timpul de livrare este un criteriu crucial pentru satisfacția consumatorului. Deoarece utilizatorii vor totul aici și acum, magazinele online sunt nevoite să susțină această cerere și să eficientizeze procesul de livrare.

Din fericire, companiile de curierat s-au adaptat rapid, oferind o plajă largă de servicii. De exemplu, Sameday le oferă oportunitatea magazinelor online să livreze colete într-un timp record. Pot opta pentru livrare în aceeași zi cu serviciul SAME DAY, livrare a doua zi cu serviciul NEXT DAY, sau plasarea coletului prin easybox. Indiferent de alegerea făcută, coletul ajunge la destinație în maximă siguranță și în perfectă stare.

  • Răspunde prompt la problemele clienților

Componenta de customer service este un alt element definitoriu pentru review-uri pozitive. Clienții doresc soluții pe moment pentru problemele lor, indiferent de natura lor. O simplă întârziere poate determina utilizatorul să aleagă un alt site competitor.

De aceea, mobilizarea unei echipe dedicate de operatori servicii clienți și implementarea unui chatbot sunt doar două dintre soluțiile la care poți apela pentru a răspunde prompt la cererile imediate ale clienților.

  • Implementează o politică de retur avantajoasă

Flexibilitatea și posibilitatea de a returna un produs, îi conferă clientului încredere. Știind că are o alternativă de retur, clientul este mai deschis să își asume o comandă de pe un magazin online. Totodată, respectarea tuturor condițiilor stipulate în politica de retur generează o experiență plăcută, crescând șansa de loializare pe termen lung.

De asemenea, alți factori relevanți pentru strategii de marketing online axate pe review-uri sunt: perioada de ridicare a coletului returnat, perioada de returnare a banilor (dacă este cazul), timpul alocat pentru livrarea altui colet în schimbul celui inițial.

 

Campanii de PR

Campaniile de PR completează perfect lista cu metode de promovare online ale oricărui business, indiferent de domeniu.

Ce sunt campaniile de PR?

Simplu explicat, o campanie de PR înseamnă o serie de activități planificate, ce au un scop precis și un obiectiv comun pentru o afacere. Aceste obiective pot varia, de la business la business, însă cel mai frecvent întâlnit este creșterea notorietății brandului.

Care sunt avantajele campaniilor de PR?

  • Creșterea notorietății brandului
  • Reducerea cheltuielilor pentru publicitate
  • Atragerea de noi investitori și oportunități
  • Urcarea în clasamentele Google
  • Educarea publicului
  • Construirea unei baze de clienți loiali
  • Promovarea unei imagini pozitive a brandului
  • Menținerea unei reputații pozitive în medicul public

Strategii campanii de PR

  • Propune subiecte inovative

Chiar dacă există posibilitatea să plătești pentru publicarea unui material, ai oportunitatea să obții notorietatea mult dorită gratis. Însă, există un preț, iar acela este creativitatea și capacitatea ta de a găsi un topic de maxim interes pentru jurnaliști. Ceea ce este de maxim interes pentru ei, va fi și pentru publicul larg, de aceea trebuie să găsești mixul perfect între subiect, maniera de prezentare și publicul vizat.

  • Țintește și o audiență tânără

Majoritatea eforturilor de PR sunt direcționate unei audiențe mature, preponderent adulți, cu o vârstă cuprinsă între 25-55. Însă, dinamica societății demonstrează că tinerii încep de la vârste tinere să cerceteze și să-și creeze opinii din surse online. În funcție de specificul business-ului tău, abordează o strategie de PR și pentru segmentul tânăr. Astfel, le vei atrage atenția înaintea competitorilor și vei acoperi o plajă mult mai largă de consumatori.

  • Folosește umorul

O altă metodă de a atrage atenția jurnaliștilor și publicului țintă este integrarea unei doze de umor în materialul publicat. Descoperirea tipului de umor potrivit pentru audiența vizată și introducerea sa într-un mod subtil va da o notă unică materialului și va atrage atenția într-un mod pozitiv.

Ai identificat deja strategiile de marketing potrivite pentru afacerea ta?

Diferențierea unei afaceri într-un mediu competitiv și dinamic, precum cel al online-ului, este realizată printr-o serie de strategii de marketing inovative, pliate pe publicul țintă și obiectivele de business.

Chiar dacă, rețeta universală a succesului nu a fost încă descoperită, implementarea mixului corect de tactici, metode și strategii de promovare are același efect – obținerea succesului mult dorit!

Și pentru că, afacerile de încredere au nevoie de parteneri de încredere, pe termen lung, înscrie-te acum și începe să livrezi cu Sameday.