Dacă activezi deja în sfera e-Commerce sau poate vrei să-ți consolidezi viitoare afacere online, dar n-ai idee către ce nișă sau produse să te orientezi pentru a fii sigur că este alegerea potrivită, atunci te afli în locul potrivit. Ți-am pregătit un întreg articol, care să te ajute să înțelegi mai bine care sunt elementele de care să ții cont când analizezi piața pentru a descoperi care sunt produsele ce se vând cel mai bine online .
Conform statisticilor, până în anul 2040 un procent de 95% din numărul total de achiziții vor fi făcute prin intermediul e-Commerce. Simplu spus, piața vânzărilor online este într-o continuă creștere, iar tu poți deveni un jucător remarcabil în domeniul vânzărilor online, transformânu-ți ideile într-o afacere online profitabilă.
Echipa Sameday îți prezintă cele mai recente trenduri și statistici în materie de cele mai vândute produse online, dar și a celor mai ofertante nișe și domenii pe care le poți aborda pentru a-ți consolida afacerea, astfel încât succesul să nu mai o simplă întâmplare fericită, ci o certitudine.
Odată ce ai identificat produsul tău care se vinde bine online, vei putea să îl livrezi la timp cu serviciile Sameday!
După ce ai luat decizia de a avea un business online, apare o primă întrebare: care este cea mai eficientă modalitate de a-ți vinde produsele? Fie că optezi pentru propriul magazin online, asupra căruia ai control deplin, sau preferi un marketplace deja cunoscut, ambele variante vin la pachet cu avantaje și dezavantaje. Însă, înainte de a trece la acestea, mai întâi haide să vedem ce presupune fiecare.
Simplu spus, un magazin online este un website dinamic, special creat de către un antreprenor pentru businessul lui, cu scopul de a prezenta și vinde o gamă de produse. În acest spațiu virtual, clienții au posibilitatea de a-și alege articolele preferate și a le comanda, plasând o comandă online. Cu alte cuvinte, întregul proces de vânzare-cumpărare este similar cu cel dintr-un magazin fizic, doar că întreaga activitate are loc în mediul virtual.
Astfel, dacă ai deja un magazin fizic cu produse apreciate de cumpărători , ar fi momentul să te gândești și la înființarea unuia online. Șansele ca produsele tale să se vândă bine și pe internet sunt destul de mari, mai ales că ai deja experiența vânzărilor offline.
Ai posibilitatea să ajungi la mai mulți potențiali clienți, să-ți extinzi business-ul și implicit să-i crești profitabilitatea. În plus costurile de operare sunt mult mai mici, în timp ce magazinul tău este disponibil 24/7 pentru clienții tăi.
Deschiderea unui magazin online presupune numeroase avantaje, însă cele mai importante pentru tine, în calitate de antreprenor, sunt:
Un magazin online îți permite să te diferențiezi de concurență, mai ales că ai oportunitatea să-ți promovezi propriul brand. Indiferent de nișa în care activezi poți veni cu produse de serie, care au noi caracteristici și care răspund cerințelor unui anumit public țintă.
Cei de la Shopify confirmă că anul acesta cele mai căutate produse pe care le poți integra în magazinul tău online sunt atât din sfera produselor de curățenie, fie că vorbim de produse chimice, lavete, mopuri sau altele, fie din sfera de igienă personală, precum șamponul.
Totodată, la mare căutare vor fi și sistemele pentru DJ, radarele marine sau plăcile de circuit, asta dacă activezi într-o industrie mult mai specifică, precum cea a aparaturii pentru anumite domenii de activitate.
Un marketplace este o platformă online, pe care diverși vânzători își pot expune produsele pentru a fi cumpărate. Pe o astfel de platformă vânzătorii au oportunitatea de a-și promova și vinde produsele online într-un cadru organizat, fără alte investiții. Practic, contra unor fee-uri îți poți expune produsele pe un site gata creat și foarte bine promovat. Câteva dintre cele mai cunoscut marketplace-uri internaționale sunt Amazaon, eBay, Walmart, Alibaba, iar în România este eMag, dar și Facebook Marketplace.
Spre deosebire de magazinele online, unde ai propriul brand, iar produsele sunt noi și adaptate pentru un anumit public țintă, pe marketplace ai libertatea de a vinde mai multe tipuri, de la articole second-hand, la produse unicat, găsite într-un singur exemplar. În plus, nu este nevoie să ai un brand conturat, ci doar produsele potrivite care sunt la mare căutare.
Dacă vrei să începi să vinzi într-un marketplace, însă n-ai idee ce se vinde cel mai bine, atunci ar fi bine să iei în considerare următoarele categorii:
Astfel, indiferent de alegerea pe care o faci, cel mai important este să găsești soluția optimă pentru afacerea ta, astfel încât să-ți atingi obiectivele de vânzare pe termen lung.
La fel ca în orice domeniu, înainte de a te apuca propriu-zis de treabă trebuie să găsești răspunsurile la diferite întrebări. De exemplu, atunci când decizi să vinzi produse online, fie printr-un magazin online sau printr-o platformă de marketplace, trebuie să ai stabilit foarte clar:
După ce ai reușit să răspunzi ca un profesionist la aceste întrebări, pe baza unor cercetări și studii de piață, abia atunci poți trece propriu-zis la treabă.
Iată care sunt principalele elemente pe care să le iei în considerare atunci când alegi domeniul și tipul de produse pe care să le vinzi online:
Ceea ce e bine de știut încă de la început este faptul că produsele populare și la mare căutare nu sunt neapărat cele pe care ți-ai dori tu să le vinzi. Numeroși antreprenori la început de drum consideră că un produs revoluționar și unic ar fi cheia spre succes, însă de cele mai multe ori, oamenii caută cu totul alte tipuri de produse, mult mai banale. De aceea, cel mai bine este să faci o cercetare amănunțită despre cererea pe piață. Ceea ce trebuie să ai în vedere este să:
Recunoașterea anticipată a unui viitor trend poate fi peștișorul de aur pentru o afacere online profitabilă la început de drum. În funcție de aceste viitoare trenduri, îți poți crea o gamă de produse care să te plaseze în topul liderilor de piață, înaintea altor competitori.
Câteva metode prin care poți urmări trendurile actuale și să le anticipezi pe cele viitoare sunt:
Trend Hunter – Prin platforma Trend Hunter poți descoperi cele mai inovative idei, oportunități de business, dar și viitoare trenduri. Aceasta pune la dispoziție numeroase rapoarte, articole dedicate pentru fiecare industrie, dar și alte unelte utile precum insight-uri despre consumatorii de pretutindeni. Dacă vrei să afli ce s-ar vinde cel mai bine sau care sunt cele mai wow idei de magazin online, atunci trebuie să arunci o privire pe website-ul lor.
Dacă deții deja un magazin online, atunci rubrica de review a produselor trebuie să-ți devină cea mai bună prietenă. Adesea, consumatorii își exprimă părerea, așteptările sau nevoile sub forma unui comentariu sau a unui review la produsele deja comandate. Extrage informații prețioase și vezi ce poți îmbunătăți sau cu ce produse noi poți veni pentru a aduce plus valoare consumatorilor tăi.
În cazul în care nu deții încă un magazin online, însă ești curios ce produse s-ar vine cel mai bine, atunci consultă secțiunile de reviews ale competitorilor tăi. Analizează ce ar îmbunătăți consumatorii la produsele de succes deja existente, ce caracteristici extra ar trebui să aibă, dar și în ce segment de prețuri ar trebui să se încadreze. Astfel, poți veni cu un avantaj competitiv, oferind produse mai performante la prețuri mult mai prietenoase.
Pe lângă rețelele sociale și review-uri, o sursă neprețuită de insight-uri sunt forumurile pe diverse topicuri sau discuțiile Quora. În funcție de domeniul ales sau de tipul de produse pe care dorești să le vinzi, caută diverse discuții pe forumuri.
Totodată, poți pune chiar tu întrebări pe Quora sau alte website-uri similare, în calitate de consumator care are nevoie de păreri. Astfel, utilizatorii vor împărtăși din experiențele proprii, în timp ce tu îți vei face o perspectivă de ansamblu în materie de preferințe, așteptări, utilitatea produselor sau caracteristici necesar pentru un produs de succes.
Se spune că cifrele sunt cei mai buni aliați atunci când vrei să pui bazele unui business stabil și sustenabil în timp. De aceea, statisticile, studiile de piață sau rapoartele de vânzări apărute după fiecare campanie importantă trebuie să facă parte din research-ul tău. Poți afla care sunt cele mai cumpărate produse sau categorii de produse, ce se vinde cel mai bine într-un anumit sezon sau ce tip de magazin online funcționează cel mai bine pentru un anumit public țintă.
Inspiră-te de la competitorii tăi sau apelează la surse de încredere, precum Statista, pentru a-ți contura o gamă de produse care să răspundă cu adevărat la nevoile consumatorilor și implicit, să genereze profit pe termen lung.
După ce ai realizat o cercetare amănunțită și ai descoperit care sunt domeniile cu potențial de creștere, care sunt nevoile consumatorilor și prin ce produse le poți satisface, este necesar să alegi tipul de produse pe care le vei vinde online.
La fel ca în alte industrii, produsele de e-Commerce sunt împărțite în două categorii principale, cum ar fi:
Produsele de larg cosum pot fi atât fizice, cât și digitale, fiind esențiale și având un grad crescut de popularitate. Acestea sunt produse de care toată lumea are nevoie, precum mâncare, îmbrăcăminte, electrocasnice esențiale, obiecte de igienă, mobilier, jucării pentru copii.
Adesea, prețul lor este unul accesibil, deoarece sunt destinate unui public țintă cu orice tip de venit: mic, mediu sau mare. Este adevărat că în funcție de domeniul ales și de produsele la care te-ai gândit, prețurile pot varia. De exemplu, poți alege să vinzi alimente și cosmetice pentru un public cu venituri medii sau să vinzi huse de telefon la prețuri foarte mici.
Produsele de nișă sunt bunuri sau servicii care deservesc o anumită bază de clienți și o anumită categorie de produse. Adesea, acestea sunt produse unice, realizate în loturi mici sau la cerere, cum ar fi bijuteriile handmade, accesorii personalizate, piese vestimentare unicat, dar și multe altele.
La ora actuală, există pe piață o cerere foarte mare pentru piese unicat, numărul magazinelor online cu produse hand-made este într-o continuă creștere, iar marketplace-urile sunt pline de astfel de produse. Astfel, dacă ai un talent sau o pasiune, atunci o poți transforma într-o afacere profitabilă.
Pentru a reuși să consolidezi afacerea profitabilă mult dorită, mai ai de făcut un ultim pas, care este și cel mai important: să selectezi produsele cu cel mai mare potențial de vânzare anul acesta și nu numai. Chiar dacă pare complicat, am reușit să creăm o listă cu peste 45 de idei de produse care se vând cel mai bine online, care te vor ajuta să consolidezi o afacere puternică și de mare succes pe termen lung.
Iată care sunt produsele și domeniile la mare căutare în acest an, de care să ții cont când îți faci planul pentru perioada ce urmează:
În 2021, numărul total de nou-născuți a fost de 179.992, conform statisticilor înregistrate.
Și pentru că îngrijirea copiilor și a bebelușilor este un domeniu în continuă dezvoltare și de mare necesitate, iată care sunt cele mai promițătoare produse pentru îngrijirea micuților:
Acest domeniu este foarte volatil, fiind în strânsă legătură cu tendințele. Așa că, dacă ai ales să-ți deschizi un magazin online în această industrie, imbracă haina flexibilității și fii deschis la schimbare.
https://www.youtube.com/watch?v=HNgzn3obuvc
Din ce în ce mai multe persoane își măresc familia cu un membru pufos și drăgălaș, acceptând fericiți să plătească sume generoase pentru confortul noului venit. Astfel, dacă vrei să vinzi produse într-un domeniu profitabil și plăcut, atunci acesta este.
La fel ca industria beauty, și cea de gătit este foarte volatilă la trenduri, schimbarea și inovația fiind unele dintre caracteristicile sale principale.
Bijuteriile sunt o idee excelentă, dacă vrei să vinzi produse compacte, care să nu ocupe mult spațiu de depozitare.
Aceasta este o nișă foarte ofertantă, iar dacă ești la curent cu trendurile și vinzi produse ce sunt la mare căutare, atunci ai toate șansele să reușești cu noul tău business de e-Commerce.
Accesoriile pentru telefoanele mobile sunt mai mult decât un trend în continuă creștere. Fiind potrivite pentru orice segment de public, accesoriile pentru telefoane sunt printre produsele care se vând cel mai bine.
Domeniul home&deco a devenit foarte popular în ultimii ani, iar anumite produse au început să crească în tendințe inclusiv în 2022. Dacă vrei să activezi într-un domeniu stabil, cu o cerere constantă, atunci acesta este.
Preocuparea față de mediu și de produsele eco este prezentă indiferent de industrie sau tipul de produs. Însă există câteva produse care sunt la mare căutare în acest an.
Pentru că lucratul de acasă a devenit noua normalitate, consumatorii doresc să-și îmbunătățească experiența de lucru și să investească în noi device-uri și accesorii.
Conform Statista, industria fashion este într-o continuă expansiune, având o rată anuală de creștere de 11%. Afacerile în industria retail sunt considerate cele mai dificile, mai ales că trendurile în fashion se schimbă de la un sezon la altul. Însă, dacă alegi un public țintă bine definit și livrezi produse cu o cerere ridicată pe piață, poți obține profituri generoase.
O altă piață ofertantă, plină de inovație, ce aduce mereu noi produse și oportunități de extindere este cea a jucăriilor și produselor destinate pentru hobby-uri.
Acum mai mult ca niciodată, oamenii sunt dornici să plece în diverse călătorii. Fie că este vorba de obiecte destinate zborului cu avionul, drumețiilor sau mersului la plajă, accesoriile pentru călătorit sunt de luat în considerare în acest an.
Piața electronicelor este suprasaturată din punct de vedere al competiției, însă există anumite nișe cu un potențial real de dezvoltare.
Chiar dacă piața accesoriilor pentru mașini nu este atât de interesantă precum cea a electronicelor, de exemplu, aceasta îți oferă stabilitate și profitabilitate pe termen lung. Iată ce se vinde cel mai bine în materie de accesorii pentru mașini.
Acum că ai aflat care sunt principalele elemente atunci când faci un research pentru noi produse, câte tipuri de produse există, dar și care sunt cele mai în vogă produse anul acesta, îți mai rămâne un singur lucru de făcut. Să dai startul afacerii tale online și să devii un leader de piață în vânzările online.
Începe să transformi datele statistice și cele mai noi tendințe într-o afacere de succes și apelează la parteneri de încredere, pentru a-ți scala afacerea. De la furnizor de plăți cu cardul la firma de curierat care va livra comanda, fiecare etapă este crucială în consolidarea afacerii tale, cu atât mai mult în industria comerțului electronic.
Și pentru că livrarea produselor în stare bună și la timp poate influența considerabil satisfacția consumatorilor, alege să apelezi cu încredere la serviciile de curierat Sameday. Suntem alături de afacerile de pretutindeni, mici sau mari, oferind soluții moderne pentru antreprenori și clienții lor.
Iată serviciile Sameday prin care produsele tale ajung la clienți:
Ce mai aștepți? Începe acum să inovezi prin produsele tale și oferă cel mai bun customer experience împreună cu echipa Sameday.