Metode de aprovizionare pentru un magazin online: unde găsești și cum alegi furnizorii potriviți

 

Te-ai gâdit să-ți faci un magazin online sau poate că ai deja unul, însă găsirea metodelor de aprovizionare potrivite reprezintă un real impediment? Alegerea unui furnizor de încredere, ce vinde produse de calitate și la prețuri avantajoase devine o misiune cu atât mai provocatoare, mai ales că în prezent numărul alternativelor este mai generos ca oricând.

De-a lungul timpului, Echipa Sameday, în calitate de partener logistic pentru numeroase magazine online, a descoperit care sunt criteriile după care alegi un furnizor de încredere, dar și ce atribute trebuie să îl definească pentru a fi demn de luat în considerare.

Dacă și tu vrei să-ți transformi afacerea într-un brand ofertant, ce le oferă clienților produsele potrivite la momentul perfect, atunci ești unde trebuie. În acest articol vei descoperi cum să găsești un furnizor pe care te poți baza, dar și care sunt platformele de top unde găsești distribuitori de cinci stele de pe toate continentele.

 

Care sunt principalele modalități de „aprovizionare” ale unui magazin online?

 

Odată cu expansiunea magazinelor online, modalitățile de aprovizionare au devenit din ce în ce mai diverse și ușor de accesat de către antreprenorii de pretutindeni. Dacă până acum câțiva ani deținătorii de magazine online vindeau preponderent articole create in house, în prezent există numeroase variante prin care poți obține stocurile necesare de produse. 

Dacă și tu ești deținătorul unui business online și vrei să descoperi noi metode de procurare a mărfii, ori ești pur și simplu la început de drum, iată care sunt principalele modalități de aprovizionare ale unui magazin online pe care să le ai în vedere:

 

1. Producători sau vânzători angro

 

Această opțiune presupune ca stocurile să fie asigurate de o terță parte, ceea ce înseamnă că elimină responsabilitatea antreprenorului de a asigura producerea bunurilor respective intern. Un producător este cel care fabrică produsele, fie standard, fie  pe comandă, după o serie de specificații bine definite. Spre deosebire de aceștia, vânzătorii angro nu fac decât să furnizeze inventarul pe care l-au procurat și ei la rândul lor de la un alt producător.

Indiferent de varianta aleasă, există o serie de avantaje și dezavantaje pe care este bine să le ai în vedere înainte de a încheia un contract de colaborare cu un producător sau vânzător angro.

Principalele avantaje ar fi că:

  • Producția și aprovizionarea sunt asigurate de o terță parte;
  • Ai posibilitatea de a diversifica cu ușurință gama de produse și branduri vândute; 
  • Diversificare ridicată și riscuri minime;
  • Oportunitatea de aprovizionarea cu bunuri făcute pe comandă, personalizate (atunci când alegi un producător).

Principalele dezavantaje sunt:

  • Bunurile sunt cumpărate și achitate anticipat, fără a avea garanția că vor fi achiziționate ulterior de clienți;
  • Majoritatea producătorilor/vânzătorilor angro au o cantitate minimă per comandă ce trebuie respectată;
  • Nevoia unui spațiu de depozitare pentru inventarul cumpărat;
  • Numeroase acte și documente ce trebuiesc completate și obținute pentru a finaliza o colaborare cu un producător/vânzător angro.

 

2. Dropshipping

 

În prezent, 27% din numărul total de comercianți online folosesc dropshipping ca metodă principală de a onora comenzile clienților, iar cifrele sunt într-o continuă creștere. Practic, prin dropshipping, deși magazinul online este al tău, un alt furnizor se ocupă de producerea, împachetarea și livrarea produselor către clienții tăi.  

În esență, tu doar listezi o serie de produse pe pagina magazinului online, încasezi plata aferentă achizițiilor, iar de tot procesul ce urmează se ocupă furnizorul. Această metodă de onorare a comenzilor este ideală pentru antreprenorii la început de drum ce nu-și permite achiziționarea de stocuri și depozitarea lor, dar și pentru cei care vor să-ți diversifice portofoliul de produse cu o investiție minimă.

Iată care sunt principalele avantaje ale dropshippingului:

  • Riscuri minime în ceea ce privește stocarea sau cheltuielile generale de gestionare a stocurilor;
  • Ai o gamă largă de produse din care poți alege;
  • Investiția inițială este minimă;
  • Ai numeroși furnizori din care poți alege pe plan național, cât și internațional.

De asemenea, dropshippingul are și el dezavantajele lui, cum ar fi:

  • Marja de profit este relativ mică, fiind nevoie să vinzi mai multe produse pentru a obține un profit avantajos;
  • Concurezi cu alte afaceri care folosesc dropshipping, adică vând aceleași produse de la aceiași furnizori;
  • Controlul asupra calității produselor este limitat;
  • Este mai greu să-ți diferențiezi produsele;
  • Procesul de returnare este mai dificil.

Un alt dezavantaj pe care să-l ai în vedere când ai un business de tipul dropshipping este că nu ești tu cel care controlează procesul de livrare, iar asta poate fi în un minus. Timpul de livrare dar și starea în care ajunge coletul la client poate influența decizia cumpărătorului de a mai reveni la brandul tău, fapt pe care și echipa Sameday l-a notat de-a lungul anilor de activitate în curierat. Tocmai de aceea am implementat o paletă largă de servicii, inclusiv livrarea prin easybox, pentru a le oferi antreprenorilor mai multe opțiuni pentru a-și onora comenzile și a face clienții fericiți. 

 

3. Piețe online (Marketplace-uri)

 

În prezent, există un mare avantaj pe care comercianții din trecut nu îl aveau și anume – posibilitatea de a explora piețele online din întreaga lume. La doar câteva click-uri distanța ai o gamă variată de produse din nenumărate domenii, de la articole de înfrumusețare, până la piese auto și obiecte vintage. În plus, poți vedea foarte ușor ce se vinde cel mai bine online, și să ajustezi portofoliul în funcție de cele mai noi tendințe în e-Commerce.

În funcție de nișa aleasă pentru magazinul online, dar și de mărimea sa, poți apela la un marketplace pentru a-ți asigura stocurile necesare pe care să le vinzi ulterior clienților tăi. Câteva exemple de piețe online cunoscute, ce merită explorate și exploatate la maximum sunt:

  • Ebay;
  • Amazon;
  • AliExpress;
  • Etsy;
  • Wish;
  • Shein;
  • Alibaba.

Aceste marketplace-uri sunt utile, mai ales atunci când vrei să comanzi mai multe produse de același tip. Totuși, pentru a evita potențialele neplăceri, cum ar fi calitatea îndoielnică, este recomandat să comanzi câte un exemplar din fiecare tip de produs, iar ulterior să optezi pentru stocuri întregi. 

Principalele avantaje pe care le ai prin aprovizionarea de la un marketplace sunt:

  • Modalitate simplă și rapidă de a procura inclusiv stocuri mici, dar diverse;
  • Procesul de achiziție a produselor este ușor, fără a avea nevoie de documente suplimentare;
  • Poți comanda câte produse vrei, fără a avea o cantitate minimă obligatorie.

Totuși, există și o serie de dezavantaje pe care este bine să le ai în vedere, cum ar fi:

  • Prețurile produselor sunt mai mari comparativ cu cele ale vânzătorilor angro;
  • Perioada de livrare este imprevizibilă;
  • Stocul produselor este limitat;
  • Produsele pot fi regăsite și la alți competitori care aleg ca modalitate de aprovizionare un marketplace.

 

Cum alegi distribuitorul de marfă pentru magazinul tău online?

Distribuitorul de marfă ales joacă un rol crucial pentru succesul viitorului tău magazin online. De-a lungul timpului, echipa Sameday a colaborat cu antreprenori din diverse domenii, care au confirmat că, pe lângă calitatea serviciilor de livrare, a unui customer service de 5 sele, dar și a unui brand puternic, distribuitorul face diferența. Acesta nu doar că îți oferă produsele necesare pe care să le vinzi, ci ți le pune la dispoziție în timp util și în perfectă stare, oferindu-ți sprijinul și susținerea necesare. 

Cu toate că a devenit o reală provocare să găsești furnizorul potrivit printre atât de multe alternative, iată câteva sfaturi pentru a-ți ușura munca și a găsi un partener de încredere, pe termen lung:

 

1. Analizează ce face competiția

 

Competitorii sunt întotdeauna un punct de reper, mai ales când business-ul tău este la început de drum. Descoperă ce tipuri de produse vând magazinele online competitoare, dar și care sunt principalii furnizori ce le asigură stocurile. Astfel vei găsi chiar tu potențiali colaboratori, pe care să îi transformi în parteneri de încredere pe termen lung. În acest proces de selecție este relevant să iei în considerare metrici precum: prețul produselor, cantitatea minimă obligatorie impusă de furnizor, condițiile de colaborare, sediul central al furnizorului, dar și timpul mediu estimat de livrare.

Dacă alegi să colaborezi cu un producător sau un vânzător angro mai puțin cunoscut, este relevant să găsești alte câteva magazine online care au lucrat cu el. Recenziile sunt importante, iar în acest mod eviți potențiale neplăceri.

 

2. Caută furnizori premium pe internet

 

Printr-un simplu search pe Google poți găsi o listă generoasă de potențiali furnizori, de la producători consacrați din diferite domenii de activitate, până la marketplace-uri populare, ce livrează produse în întreaga lume. Un mare avantaj este că, fiind atât de cunoscuți, există deja numeroase review-uri ce te vor ajuta în găsirea celei mai bune opțiuni. 

În plus, poți găsi inclusiv furnizori locali, din orașul tău, pe care să-i cunoști personal și alături de care să pui bazele unui brand solid. Avantajul atunci când colaborezi cu un producător local este că reduci costurile de transport, iar șansele ca produsele să fie mai rar întâlnite și la alte afaceri cresc semnificativ.

 

3. Participă la târguri comerciale

 

Târgurile comerciale au drept scop de a reuni afacerile și furnizorii într-un mod inedit, contribuind totodată la crearea de noi conexiuni și potențiale colaborări. La aceste evenimente participă producători, furnizori, antreprenori, dar și oameni din diverse domenii interesați să scaleze și inoveze afacerile, chiar și din postura de angajați. 

În România, există numeroase expoziții și târguri comerciale ce se organizează anual și care vizează diferite industrii, de la haine, cosmetice, produse de înfrumusețare și machiaj, până la târguri de farmacie, medicină și echipamente tehnice. Astfel, aici poți găsi furnizorul potrivit, mai ales că ai ocazia să vorbești cu reprezentanții companiilor în persoană.

 

4. Alătură-te unei asociații locale

 

În majoritatea orașelor mari, iar mai nou și online, există diverse asociații comerciale sau de business, în cadrul cărora activează și oameni din domeniu, cu experiență, un prim exemplu fiind chiar Camera de Comerț. Astfel de grupuri sunt oportunitatea perfectă de a face schimb de opinii și a primi recomandări valoroase, inclusiv la capitolul furnizori de încredere. 

Înscrie-te într-o asociație comercială, iar dacă în orașul tău nu este prezentă una, optează pentru un grup online. Cu siguranță, vei descoperi și alți antreprenori la fel de pasionați ca și tine, ce te vor ajuta cu sfaturi, numere de telefon și câteva review-uri prețiose. 

 

5. Citește cât mai multe review-uri

 

Așa cum am menționat și mai sus, recenziile sunt cea mai bună unealtă prin care poți estima valoarea și calitatea unui furnizor. În cazul furnizorilor locali șansele să găsești foarte multe review-uri relevante sunt destul de mici, însă nu putem spune același lucru și despre marketplace-urile celebre. Alibaba, Amazon sau Worldwide Brands sunt doar câteva dintre platformele ce pun la dispoziție sute sau chiar mii de review-uri pentru fiecare retailer în parte. 

Astfel, vei putea vedea ce zic și alți proprietari de magazine online despre furnizorii respectivi în materie de seriozitate, timpi de livrare respectați, calitatea produselor, comunicare, dar și suport oferit în cazul unor situații critice. 

 

Care sunt atributele unui furnizor de încredere?

Un furnizor de încredere, pe care să te poți baza în orice moment, este elementul cheie ce va contribui la obținerea succesului mult dorit. Însă, adevărata dilemă ce apare în mintea oricărui antreprenor este: Cum îți dai seama că un furnizor este un profesionist desăvârșit? 

Din fericire, există o serie de atribute care să te ghideze către un colaborator serios, ce te va ajuta să-ți crești profitul și afacerea, cum ar fi:

  • Responsabilitate – Un furnizor responsabil și asumat va face tot ce-i stă în putință pentru a soluționa cât mai rapid potențialele inconveniente, onorându-și comenzile în timp util. Furnizorii care pasează vina pe o terță parte și refuză să ia măsuri în favoarea clientului cu siguranță sunt de evitat. 
  • Fiabilitate – Un furnizor este de încredere atunci când își poate onora comenzile la termenele stabilite. De aceea, este esențial să te asiguri că acesta are forța de muncă, echipamentele și resursele necesare pentru a susține producția astfel încât să-ți livreze produsele. 
  • Expertiză – La fel ca fiabilitatea, expertiza influențează calitatea colaborării dintre o afacere și furnizor. Asigură-te că viitorul furnizor al magazinului tău online are experiență în aria ta de interes, fiind familiarizat cu toate reglementările din domeniu și avizat cu certificările necesare. 
  • Flexibilitate – Un furnizor flexibil este un furnizor ce îmbrățișează cu ușurință schimbarea, fiind capabil să se adapteze rapid în funcție de fiecare client și cerințele sale. Caută un partener care să-ți asigure necesarul de produse dorite și care să fie pe aceeași pagină cu tine în materie de perspective, valori și business, în general.
  • Etică – Respectarea normelor de moralitate și a standardelor de conformitate socială spune multe despre integritatea și profesionalismul furnizorului. Evită furnizorii controversați, care pun pe primul plan profitul în detrimentul valorilor morale, dar mai ales a celor umane.

 

Care sunt cei mai cunoscuți distribuitori de marfă pentru magazinele online?

 

Găsirea furnizorului potrivit este un proces ce necesită timp, răbdare și o cercetare amănunțită a tuturor opțiunilor disponibile. Însă, după zeci de ani în care am livrat colete pentru branduri de succes și am colaborat cu antreprenori ambițioși, putem spune că am găsit platformele cu cei mai mulți furnizori de încredere. Aceste platforme sunt ideale atât pentru afacerile ce funcționează pe modelul dropshipping, cât și pentr magazinele online clasice, care aleg să se ocupe intern de împachetarea și distribuirea coletelor. 

Iată câteva alternative ideale pentru afacerile mici, medii și mijlocii care vor să-și extindă portofoliul sau pur și simplu să își creeze un reume în piață:

 

1. Alibaba

 

Cu peste 8 milioane de furnizori activi și peste 16 miliarde de utilizatori pe lună, Alibaba este platforma cu cei mai mulți producători, distribuitori și furnizori din China. Aceasta a fost fondată în anul 1999, fiind considerată un leader mondial la capitolul piață angro online de tipul B2B, fiind prezentă în peste190 de țări din întreaga lume. 

De la gadgeturi de ultimă generație, componente electronice și piese tehnice, până la îmbrăcăminte, încălțăminte, jucării și ustensile de grădinărit, pe Alibaba găsești o gamă variată de produse, din toate domeniile. Multe dintre acestea pot fi inclusiv personalizate, iar furnizorii îți pot pune la dispoziție numeroase alternative de colaborare. 

Poți opta cu încredere pentru această platformă, mai ales că Alibaba este a 9-a cea mai mare companie din lume în ceea ce privește capitalizarea bursieră, adică un jucător uriaș pe piața 

comercială din lume.

 

2. Worldwide Brands

 

Înființat cu aproximativ 20 de ani în urmă, Worldwide Brands este un website cu peste 16 milioane de produse certificate angro și mii de furnizori comerciali. În schimbul unei taxe unice, antreprenorii pot intra în legătură directă cu furnizorii aleși și pot încheia contractele mult dorite. 

La fel ca în cazul Alibaba, platforma pune la dispoziție produse variate din diferite domenii de activitate, dar și furnizori de încredere, cu review-uri impresionante. 

 

3. SaleHoo

 

Această platformă a ajutat peste 130.000 de afaceri să găsească furnizorii potriviți și produsele ideale, fiind mediatizată și prezentată drept o sursă verdică inclusiv în Forbes, CNBC și Huffington Post.

Cu peste 8000 de furnizori angro sau de dropshipping verificați și milioane de produse, SaleHoo este o adevărată mină de aur pentru antreprenorii la început de drum. Platforma dispune și de o serie de opțiuni avansate de cercetare de piață, ce ajută antreorenorii să descopere noi oportunități și nișe. În plus, vine cu numeroase discounturi anuale, dar și cu o garanție de returnare a produselor.

 

4. DHgate

 

Dacă vrei să-ți asiguri stocurile de produse la prețuri mai mult decât avantajose, atunci aceasta este platforma pe care o cauți. Cu peste 2 milioane de produse de la milioane de angrosiști chinezi de top, DHgate a înregistrat peste 31 de milioane de cumpărători la nivel global, iar cifrele sunt într-o continuă creștere. 

Prețurile de fabrică, programul unic de protecție a cumpărătorilor, dar și garanția că produsele pot fi returnate, iar banii înapoiați sunt doar câteva dintre avantajele pe care platforma le pune la dispoziție utilizatorilor. Iar dacă ești de părere că prețurile nu sunt suficient de mici, DHgate rulează adese numeroase promoții și oferte mai mult decât avantajoase.

 

5. Global Sources

 

Global Sources este un markeplace dedicat B2B, ce favorizează conexiunea dintre furnizori și afaceri, oferind prețuri avantajoase și oferte în mod constant. Platforma a înregistrat peste 1,5 milioane de cumpărători, inclusiv vânzători ce dețin magazine de top pe Amazon. Cu alte cuvinte, aceasta pune la dispozție o rețea uriașă de furnizori din care poți alege, dar și produse variate din diferite nișe și domenii.

 

Tu cum alegi să-ți aprovizionezi magazinul online?

 

Deși nu este o garanție, acum cu siguranță vei știi mai bine cum să selectezi furnizorii potriviți, dar și către ce platforme să-ți canalizezi atenția pentru a-i descoperi. O afacere de tipul e-Commerce este ca un puzzle fără un număr exact de piese, la care ești nevoit să lucrezi constant. Fără o piesă importantă precum cea reprezentată de furnizorii potriviți îți va fi greu să creezi un brand solid, de care clienții să se îndrăgostească la propriu. 

Totuși, după ce ai găsit o sursă de încredere care să-ți asigure stocurile, nu uita de asul din mâneca oricărei afaceri online, anume firma de curierat. Cu Sameday, produsele tale nu doar că vor ajunge în timp util la clienți, ci și în perfectă stare. Începe chiar acum să livrezi cu noi, și surprinde-ți clineții cu fiecare colet primit, în siguranță deplină!