Există numeroase modalități prin care să asimilezi noi informații din sfera business, însă cititul rămâne unealta de bază la îndemâna oricui. Fie că ai deja un business pe care vrei să-l îmbunătățești și să-i crești profitabilitatea sau vrei să creezi unul de la 0 în viitorul apropiat, acest articol este pentru tine.
Alături de educația constantă și noțiunile legate de afaceri, investiții și nu numai, un factor determinant în reușita afacerii tale este și înțelegerea noilor tehnologii. Sameday a fost ghidat de la început de aceste principii și astfel îți aducem soluții de curierat precum easybox, dar și aplicația Unno prin care poți centraliza toate ticketele, în funcție de departament, motive și categorii.
Începe și tu să-ți materializezi propriile idei citind cele mai bune 17 cărți despre business și antreprenoriat din toate timpurile. Să începem!
Dacă ești la început de drum și vrei să-ți creezi propriul startup, însă n-ai nici cea mai vagă idee de unde să începi și încotro să o apuci, atunci această carte cu siguranță este pentru tine. Eric Ries propune un nou mod de abordare a startup-urilor și anume să le tratezi în primă instanță ca pe niște experimente. Doar în acest mod vei vedea dacă produsele sau serviciile vândute au succes, lăsând loc de inovație și creștere.
Plecând de la celebra premisă de afaceri „De ce să-ți pui toate ouăle în același coș?”, autorul oferă suficiente exemple personale de greșeli pe care să nu le repeți atunci când pui bazele unui business. Cu toate acestea, The lean starup nu este o carte ce se adresează doar antreprenorilor, ci este o lectură recomandată inclusiv leaderilor, managerilor, inovatorilor și oamenilor care sunt interesați de dezvoltare.
Această carte de business contemporană este mai degrabă o incursiune în mintea lui Thiel și a lecțiilor învățate de acesta în dezvoltarea Paypal, Facebook și a altor companii, decât un ghid de tipul pas cu pas. Peter Thiel ne dezvăluie cum o companie poate face pasul de 0 la 1, dar și tot ce implică acest salt: mindset, tactici, strategii, planuri pe termen lung și scurt.
Dacă ești curios care este abordarea unui lider mondial în zona Tech, cum să creezi un monopol într-un anumit domeniu și cum să aduci plus valoare într-o piață deja exploatată, atunci De la 0 la 1 merită adaugată pe lista ta de cărți de antreprenoriat. Nu de alta, dar vei descoperi care sunt întrebările corecte pe care trebuie să și le pună fiecare antreprenor pentru a ajunge de la un business local la unul global
Să ai un business poate fi cel mai minunat lucru care ți s-a întâmplat vreodată, însă trebuie să fii pregătit și pentru vremuri cel puțin grele. La un moment dat, fiecare antreprenor este pus în fața faptului împlinit și este nevoit să ia decizii dificile în vremuri de criză. Prin această carte, Ben Horowitz le oferă antreprenorilor informații prețioase despre cum pot gestiona mai bine situațiile critice din cadrul unei afaceri.
În Ce e dificil la lucrurile dificile vei descoperi cum răspunde un adevărat lider la provocări, care este ordinea priorităților, dar și cum aliniază profiturile, angajații și propriile obiective pentru a le menține în echilibru, indiferent de situație. Cu alte cuvinte, dacă vrei să pătrunzi în mintea unui lider de top, pregătit să răspundă cu brio oricărei provocări, atunci această lectură este ceea ce cauți.
Mitul întreprinzătorului, cunoscută și după titlul său original The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don’t Work and What to Do About It, este o carte ce nu trebuie să lipsească din biblioteca antreprenorilor la început de drum. Nu doar că vei descoperi care sunt etapele unei afaceri, încă de la înființare și până la maturizare, ci vei obține insighturi prețioase despre cum poți dezvolta o viziune puternică pentru firma proprie.
Practic, Michael Gerbar demontează principalele mituri și preconcepții din domeniul antreprenorial, redând libertatea celor care vor să creeze și inoveze prin intermediul unei afaceri proprii. La finalul acestei cărți, nu doar că vei știi ce e mai bine pentru businessul tău, ci vei fi cu adevărat capabil să-l dezvolți într-o manieră productivă.
Scrisă cu aproape 90 de ani în urmă, cartea lui Dale Carnegie rămâne una dintre cele mai bine vândute cărți de dezvoltare personală și profesională din toate timpurile, fiind o lectură de căpătâi pentru oricine vrea să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare. Succesul unei afaceri constă și în abilitățile de comunicare ale tuturor celor implicați, dar mai ales ale antreprenorilor și persoanelor din echipa de management.
În Secretele succesului vei descoperi cum să devii un interlocutor agreabil, când să te retragi dintr-o dispută, prin ce strategii să te autopromovezi în fața clienților sau a altor parteneri, dar și cum să faci față disputelor cu brio. Practic, înainte de a fi un adevărat lider este nevoie să înțelegi cum funcționează mintea umană și cum să comunici, astfel încât scopurile tale să se alinieze armonios cu modul de a comunica și a gestionar relațiile inter-umane. Chiar dacă nu este o lectură strict de business, ci mai degrabă de dezvoltare personală, cu siguranță merită adăugată pe lista oricărui lider.
O poveste bună face diferența dintre un brand mediocru și unul de succes, iar Donald Miller chiar asta te învață în cartea de față: cum să creezi un brand de succes pentru afacerea ta. Structurată în 7 părți, cartea Creează un storybrand te ghidează pas cu pas cum să creezi o poveste care să atragă consumatorii și care să le rămână în minte pentru mult timp.
Înțelegerea și utilizarea corectă a noțiunii de poveste a unui brand este cel mai mare avantaj în marketing, de aceea trebuie exploatat la maximum și într-o manieră cât mai profesionistă. Dacă ai deja în minte o idee de afacere, însă n-ai idee cum să conturezi un fir narativ de-a dreptul captivant în jurul acesteia, atunci nu mai aștepta. Adaugă creația lui Miller pe lista de cărți de business și dă frâu liber imaginației!
Te-ai întrebat vreodată de ce unele companii au un succes imens deși la prima vedere nu aveau nicio șansă sau de ce cumpărătorii preferă un anumit brand în detrimentul altuia? În cartea lui Simon Sinek vei primi răspunsul la aceste întrebări, dar și la multe alte dileme. Fie că ai o afacere care nu merge prea bine, vrei să schimbi strategia sau vrei să îți optimizezi procesele interne, în urma acestei lecturi vei știi ce ai de făcut pentru a obține rezultatele dorite.
Pentru a avea succes indiferent de domeniu este esențial să ai claritate asupra scopului, dar și a mijloacelor prin care vei obții ceea ce ți-ai propus. Iar prin cartea Începe cu de ce vei știi asupra căror arii să-ți îndrepți atenția și care sunt întrebările sănătoase pe care să ți le adresezi pentru a prospera la cote maxime.
Sfaturi utile despre creșterea productivității, planuri de acțiune concise, dar și abordarea afacerilor dintr-o nouă perspectivă, una tehnologizată, sunt doar câteva dintre principalele topicuri abordate de Jason Fried & David Hansson în această carte. Cei doi autori demontează mitul conform căruia cea mai bună metodă de a învăța este prin eșec, ilustrând cum propriul succes este motorul ce te ghidează în tot ceea ce faci.
Fiind considerată cartea de antreprenoriat ce nu trebuie să lipsească din biblioteca noilor generații de afaceriști, Rework prezintă economia informațională în care trăim într-o manieră clară și concisă. În plus, exemplele practice sunt cele mai bune, iar autorii au oferit destule din propria lor carieră. Cu alte cuvinte, indiferent că ai o afacere mică, medie sau mare, un e-Commerce sau un business fizic, Rework te va ajuta în demersurile tale viitoare.
Dacă ți-ai dorit să vezi cum funcționează mintea unui antreprenor, dar și ce credințe, convingeri și comportamente îi ghidează pe liderii mondiali în afaceri, atunci avem o veste bună. Toate acestea le poți citi și reciti în cartea semnată de Kevin D. Johnson. Pe lângă zeci de sfaturi utile și exemple din viața reală, în această carte vei găsi noțiuni cruciale din 7 domenii esențiale.
Strategie, educație, oameni, finanțe, marketing și vânzări, leadership și motivație sunt principalele subiecte abordate pe parcursul întregii lecturi, toate explicate simplu și exemplificate din viața de zi cu zi. Fiind un ghid de bază pentru antreprenorii la început de drum și un punct de reper pentru cei mai avansați, Mintea antreprenorului își merită cu prisosință locul în biblioteca dedicată cărților de antreprenoriat.
După cum insinuează și titlul, această carte este destinată antreprenorilor care vor să preia controlul asupra afacerii lor cu ajutorul Sistemului de Operare Antreprenorial (SOA). Acesta este un sistem global care abordează cele șase aspecte fundamentale ale unei afaceri și care te va ajuta să-ți conduci businessul mai eficient, dar și mult mai relaxat.
Cu alte cuvinte, dacă ești în căutarea unei rețete care să-ți ducă afacerea la următorul nivel de performanță, Preia controlul afacerii tale te va ajuta să o descoperi în cel mai mic detaliu. În plus, pe parcursul lecturii vei descoperi cum să iei decizii mai rapide pentru a schimba perspective, strategia, sistemele și procesele, dar și cum să elimini factorii de distragere, să rezolvi orice tip de problemă și să-ți menții focusul și implicarea asuprea unei singure viziuni.
Din categoria cărților obligatorii de citit atunci când vrei să-ți dezvolți o afacere sănătoasă și sustenabilă pe termen lung se află și Personal MBA. Stăpânește arta afacerilor. Câteva dintre conceptele de bază pe care le vei regăsi sunt: legea de fier a pieței, cele 12 forme de valoare (produsele și serviciile fiind doar două dintre acestea), principiul incertitudinii prețurilor (toate prețurile sunt maleabile), dar și multe alte concepte prețioase.
Noțiunile pur teoretice se împletesc intuitiv cu exemplele simple și ușor de înțeles, transformând opera lui Josh Kaufman într-o lectură perfectă pentru antreprenorii de toate vârstele și din toate domeniile. La finalul lecturii nu doar că vei stăpâni mai bine principii pe care alți antreprenori le-au învățat după zeci de eșecuri și încercări, ci vei avea o perspectivă de ansamblu mult mai clară asupra afacerii tale.
La prima vedere ai crede că această carte este despre consacratul brand de ciocolată, însă este mai mult de atât. Seth Godin a reușit să contopească cele mai importante noțiuni de marketing și publicitate într-o carte care răspunde scurt și la obiect la întrebările „cum, ce și de ce un produs devine remarcabil”.
Plecând de la premisa că în publicitate există câteva puncte esențiale (produs, preț, promovare, plasament și publicitate), autorul sugerează că în ultimii 100 de ani a mai apărut și un al șaselea P, anume vaca mov. Termenul face referire la capacitatea unui produs de a se face remarcabil, fiind o metaforă pentru publicitatea modernă, care a cunoscut diferite forme. Dacă ai un business, fie el online sau fizic, și vrei să descoperi cum ai putea să-ți evidențiezi mai eficient produsele, atunci această carte de business merită inclusă pe lista ta de lectură.
Cunoscută și sub denumirea de „biblia libertății financiare”, De la idee la bani a fost scrisă în anul 1937, în timpul Marii Crize economice. Napoleon Hill a studiat peste 20 de ani și a intervievat cu mult peste 500 de oameni de succes pentru a descoperi care este formula succesului și a libertății financiare. Nu doar că a reușit să redacteze un bestseller al tuturor timpurilor, ci descoperirile lui au rămas la fel de relevante și aplicabile chiar și în zilele noastre.
Chiar dacă la bază cartea este despre cum să atingi prosperitatea financiară mult dorită, aceasta este un material excelent de dezvoltare personală și de creștere a stimei de sine. Bestsellerul internațional nu poate lipsi de pe lista ta de lectură, mai ales că vei mai descoperi și alte principii relevante pentru antreprenori, cum ar fi “viziunea creativă”, “munca în echipă” şi “importanța sănătății”.
Dacă ești pe punctul de a deschide un business nou sau de a dezvolta o nouă ramură a afacerii tale consacrate, însă simți că ceva lipsește, atunci această carte cu siguranță este pentru tine. John W. Mullins este de părere că orice afacere trebuie mai întâi testată, înainte de a investi în ea prea mult timp și bani. De aceea, pentru a te ajuta să înveți din greșelile altora și a putea evita cele mai comune „erori de business”, această carte vine ca un punct de reper și sprijin pentru antreprenori.
Aici vei regăsi sfaturi bazate pe experiențele unor întreprinzători din diferite domenii, fie la început de drum, la primul business sau cu zeci de ani de activitate. Nu doar că au pierdut numeroase afaceri, timp și bani, ci au reușit să înțeleagă ce trebuia făcut diferit pentru a obține succesul mult dorit. Adaugă Testarea unei idei de afaceri în biblioteca ta dedicată antreprenoriatului și începe să-ți clădești propriul business de succes.
Bazată pe experiența în afaceri a renumitului antreprenor american Donald Trump, dar și a altor lideri mondial din diverse domenii de afaceri, Antreprenoriatul este un abecedar simplu și practic despre elementele unei afaceri de succes.
Aceasta este perfectă pentru oricine vrea să-și dezvolte propriul business, fără a avea studii avansate în domeniu. Din această carte vei rămâne cu informații esențiale despre cum să pui bazele unei afaceri profitabile, cum să creezi un plan de afaceri simplu, cum să devii un maestru în arta negocierii, dar și cum să-ți lansezi la propriu noul business.
Vrei să creezi o afacere cu o investiție minimă și fără să ai studii de specialitate în domeniul respectiv, însă n-ai nici cea mai vagă idee cum să faci asta? Perfect! În Startup de 100$, vei descoperi cum să-ți fructifici hobby-urile pentru a le transforma într-un business sau cum să generezi mai multe venituri cu o investiție minimă.
Spre deosebire de alte cărți de antreprenoriat, aceasta se adresează mai degrabă persoanelor care vor să lucreze pe cont propriu sau celor care se simt într-o capcană financiară și vor să se elibereze. Concisă și plină de exemple concrete, această lectură plăcută va veni ca un sprijin în demersurile tale de eliberare financiară, mai ales dacă:
Acum că ai trecut în revistă cele mai relevante cărți din domeniul antreprenoriatului, tot ce-ți mai rămâne de făcut este să te apuci de citit și implementat. Pentru a întemeia și menține o afacere de succes este nevoie ca în permanență să cumulezi noi cunoștințe. Doar în acest mod îți vei menține mintea ascuțită, strategiile actualizate și vei putea străluci înaintea competitorilor tăi.
Și pentru că afacerile de succes au nevoie și de colaborări de calitate pentru a se ridica la așteptările clienților, nu uita să incluzi pe lista ta și un partener de încredere care să livreze produsele în siguranță. Începe chiar acum să livrezi cu Sameday și asigură-te că strategiile tale prind contur, iar clienții sunt mai mult decât fericiți să-și primească produsele în timp record.