7 bune practici în vânzarea pe marketplace-uri relevante, cu minim de efort operațional

 Sameday, alături de toți partenerii din toate segmentele pieței online, acționează în sensul creșterii comerțului online, promovând metodele de scalare pentru afacerile românești și din regiune.

Prietenii noștri de la easySales – platforma românească care integrează markeplace-uri relevante, ne oferă câteva sfaturi vizavi de cum să gestionezi eficient și automatizat vânzările prin multiple marketplace-uri.

Ai un magazin online și dorești să vinzi pe marketplace-uri relevante, cu minim de efort operațional? Citește articolul de mai jos pentru a afla bunele practici din domeniu.

Vânzarea pe marketplace-uri se justifică pentru majoritatea comercianților, magazine online cu autoritate, sau începători în eCommerce, mai ales pentru că oferă acces la trafic fidelizat și constant, ceea ce înseamnă că eforturile tale de marketing se vor diminua. Fie clienții știu că pe marketplace găsesc mai multe oferte, fie vin setați să cumpere direct, datorită calității serviciilor oferite. Fără discuție, un marketplace oferă comercianților acces la o piață mult mai extinsă de desfacere, poate chiar și internațional. Practic, odată ce îți activezi ofertele cu produse, e foarte probabil să faci vânzări, în timp scurt.

 

Specialiștii easySales au observat 3 tipuri de produse care performează, fiind în topul vânzărilor pe marketplace-uri:

 

  • Produse foarte căutate, dar care nu se găsesc în altă parte;
  • Produse care au un preț mult mai bun, față de ce se găsește în online, sau produse cu o descriere completă a caracteristicilor;
  • Produse de consum curent și constant pentru firme și gospodărie.

Află 7 bune practici pentru vânzări profitabile pe multiple marketplace-uri

 

Dacă te-ai hotărât să îți extinzi prezența pe marketplace-uri relevante, iată câteva bune practici ce îți pot maximiza vănzările.

  1. Folosește un sistem centralizat de gestionare a inventarului: Acest lucru te va ajuta să urmărești nivelul de stocuri pe toate platformele de vânzare, astfel încât să nu vinzi în exces, sau să vinzi produse ce nu se află în stoc, aspect ce dăunează sănătății contului tău. De asemenea, economisești timp și efort depus în actualizarea manuală a inventarului pe mai multe platforme.

Sfat: Testează minim 50 de produse noi pentru fiecare sezon, așa încât să găsești mereu produse vedetă. Alege să listezi produse cu stoc și mai ales pe cele pe care le poți livra rapid.

  1. Optimizează listările de oferte pentru fiecare platformă: Fiecare platformă de vânzare are propriul algoritm de căutare și cerințe pentru listarea produselor. Asigură-te că optimizezi listările de produse pentru fiecare platformă pentru a crește vizibilitatea și vânzările. Cum îți dai seama ce fel de algoritm utilizează un marketplace? Cauți în bara de search un produs anume și verifici prin ce diferă produsul de pe locul 1, față de produsul de pe pagina 5, de exemplu.

În procesul de optimizare asigură-te că pui la dispoziție o documentație de produs completă, cu titluri ce conțin cuvinte cheie. Adaugă minim 5 poze cu fundal alb, poze 360 grade, poze care arată cum se folosește produsul. Oferă descrieri cu caracteristicile, dimensiunile, greutatea, culorile și texturile produselor, specifică compoziția materialelor. Fă o listă cu întrebările posibile ale clientului tău și răspunde la acestea în descrierea de produs. Împarte informația în paragrafe și secțiuni scurte, unde prezinți aspecte tehnice, beneficii și avantaje (paragrafe scurte cu bullet-uri, propozitii scurte și cuvinte scurte reprezintă regula de aur a copywritt-ing-ului).

  1. Oferă prețuri competitive: Verifică prețurile produselor tale, în comparație cu competitorii pe fiecare platformă și ajustează prețurile corespunzător cu funcții de genul Auto-price un algoritm care setează automat prețul produselor în funcție de minimul și maximul ales de tine.Țineți minte că strategiile de preț pot diferi pe fiecare platformă, deci documentează-te și aplică cea mai bună strategie de preț.
  2. Automatizează task-urile repetitive: Există mai multe instrumente disponibile pentru a te ajuta să automatizezi procese ca: redimensionare imagini, bulk, așa cum cer standardele diferitelor marketplace-uri, poze fundal alb, traducere automată oferte, notificări automate prin sms și e-mail către clienți, sincronizare de stocuri, etc,. Platforma easySales reduce până la 85% din timpul utilizat cu aceste task-uri. Accesul la noi marketplace-uri prin intermediul platformelor de integrare marketplace-uri, oferă o soluție integrată prin automatizarea activității de listare produse în oferte, sincronizarea stocurilor și a altor date și prin procesarea rapidă a comenzilor, într-un mod standardizat.

Un uita, ceea ce nu poți automatiza, poți centraliza și procesa în grup: de exemplu facturi și AWB-uri sau procesări comenzi, din multiple platforme.

  1. Oferă servicii excelente pentru clienți: Asigură-te că răspunzi prompt și profesional la întrebările și plângerile clienților. Acest lucru te va ajuta să construiești o reputație pozitivă și să crești loialitatea clienților. Pentru a documenta părerea clienților cere cât mai multe review-uri clienților. Învață din feedback-ul colectat pentru a documenta noi oferte atrăgătoare și descoperă cum poți îmbunătăți produsul, inspirându-te din testimonialele concurenților.
  2. Analizează rapoartele de vânzări: Utilizează rapoarte și instrumente de analiză pentru a urmări datele de vânzări, în mod centralizat, din multiple platforme. Acest lucru te va ajuta să identifici tendințe și să iei decizii bazate pe date pentru a-ți îmbunătăți strategia de vânzare pe mai multe platforme.
  3. Testează și îmbunătățește strategia ta de vânzare pe mai multe platforme. Încearcă diferite strategii de prețuri, oferte cu garanții extinse și retur facil, tehnici de marketing pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru fiecare platformă.

Asigură-te că ai contract cu cel puțin un serviciu de curierat și că ai conectat un sistem de facturare. Începe cu marketplace-ul de la care ai obținut cel mai rapid răspuns, ai negociat un comision mai mic și nu solicita eforturi complexe pentru completarea documentației de produs

Nu uita, pentru a crește șansele de a fi vizibil pe marketplace-uri, este necesar să participi activ și constant la campaniile organizate de marketplace-uri și să profiți de mai multe șanse pentru a ajunge la clienți.

Ce este un integrator de marketplace-uri și cum te ajută să accelerezi vânzările?

 

Integrarea marketplace-urilor într-o singură platformă este o abordare omnichannel pentru a conecta comercianții cu diferite marketplace-uri relevante prin intermediul unei conexiuni API sigure. Integratorul permite o comunicare bidirecțională cu marketplace-urile, magazinele online și alte sisteme folosite de acesta, astfel încât comercianții online să sincronizeze cataloagele de produse din magazinul online, cu marketplace-urile unde sunt prezenți, cu sincronizarea stocurilor.

O platformă de integrare marketplace-uri standardizează toate procesele de pe marketplace-uri,  într-o interfață ușor de folosit, intuitivă. Acest lucru facilitează accesul utilizatorilor la informații printr-un dashboard centralizat, având opțiune de control al accesului și securitatea crescută a datelor.

Beneficiul cu easySales este că refolosește structura și informațiile pe care le au comercianții, pentru a lista produsele direct pe raftul marketplace-ului dorit. easySales ajută firmele să reunească operațiuni disparate într-o singură platformă integrată, simplificând astfel procesele și sporind agilitatea. Introducerea manuală a datelor reduce semnificativ productivitatea, dar o platformă de integrare marketplace-uri  te ajută să ai acces la un singur proces de generare bulk AWB-uri și facturi, de exemplu.

Testează platforma easySales, fără a insera datele de card și poți testa gratuit pentru 14 zile, cu acces la suport dedicat, pentru a-ți maximiza vânzările și eficientiza procesele. Refolosim structura și informațiile pe care le ai, pentru a lista produsele direct pe raftul marketplace-ului dorit și poți vinde chiar de a doua zi!

Zero investiții în echipamente hardware sau licențe software, în mentenanță și dezvoltări ulterioare lungi și costisitoare. Cu easySales economisești bani și poți extinde rapid afacerea.

  • singură platformă ce unifică serviciile din eCommerce
  • Listare simplificată a produselor pe marketplace-uri
  • Sincronizări automate de stocuri și date, în timp real
  • Procesare comenzi, într-un singur loc, printr-un click.
  • fără costuri cu integrarea de sisteme necesare bunului mers al afacerii;
  • fără necesitatea de a migra în platforma easySales.

easySales este o soluție SaaS « la cheie » care oferă instrumentele de care orice comerciant online competitiv are nevoie pentru a vinde pe mai multe canale de tip marketplace, folosind o platformă unificată.

Vrei să fii la curent cu noutățile din eCommerce sau cu ce noi marketplace-uri integrăm?
Urmărește-i pe rețelele sociale și

Înscrie-te pe grupul easySales România – eCommerce Network!
sau abonează-te la articolele educaționale de pe blogul easySales.
https://easy-sales.com/blog/ro/
[email protected]
Telefon: 0372 786 110