Considerăm asigurarea dreptului la protecția datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental Sameday prin urmare vom dedica toate resursele și eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastră în deplină concordanță cu Regulamentul (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protecția datelor” sau “GDPR“), precum și cu orice altă legislație aplicabilă. Întrucât unul dintre principiile esențiale ale acestui cadrul legal îl reprezintă transparența, am pregătit aceast document prin care dorim să vă informăm despre modul în care colectăm, utilizăm, transferăm și protejăm datele dvs cu caracter personal atunci când interacționați cu noi în legătură cu produsele și serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web.

Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic această Politică de Confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vom afișa pe website-ul nostru versiunea modificată a Politicii de Confidențialitate, motiv pentru care vă rugăm să verificați periodic conținutul acestei Politici de Confidențialitate.

 

Cine suntem și cum ne puteți contacta

Sameday este denumirea comercială S.C. DELIVERY SOLUTIONS SA, persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în București, Strada Gara Herastrau, Nr 6, Cladirea GLOBALWORTH SQUARE, Etaj 6 si 7, sect. 2, România, înregistrată la registrul Comerțului sub nr.  J40/7031/2008, având cod de înregistrare fiscala RO23743772S.A., (în continuare “Sameday” sau “noi“). În sensul legislației cu privire la protecția datelor, suntem operator atunci când prelucrăm date cu caracter personal colectate direct de la Dvs, și împuternicit al operatorului când prelucrăm date cu caracter personal colectate de acesta.

 

Ce categorii de date cu caracter personal prelucrăm

În general, colectăm datele dvs. cu caracter personal direct de la dumneavoastră, astfel încât aveți controlul asupra tipului de informație pe care ne-o oferiți. Cu titlul de exemplu, primim informații de la dvs astfel:

  • Când vă creați un cont Sameday ne transmiteți adresa de e-mail, numele și prenumele, număr de telefon ;
  • Când plasați o comandă, ne furnizați datele Dvs. cu caracter personal, precum numele și prenumele, adresa de preluare, număr de telefon, etc.
  • Când sunteți destinatarul unei livrări, prelucrăm datele colectate de către expeditor sau datele furnizate de Dvs., cum ar fi: numele, prenumele, adresa de livrare, număr de telefon, adresă de e-mail, semnătura, necesare pentru a ne asigura că livrările ajung la Dvs. și nu la alte peroane, dar și pentru a ne proteja interesele legitime în cazul în care ulterior intervin neînțelegeri referitoare la corectitudinea livrării.

Pe site-ul nostru web putem stoca și colecta informații in cookie-uri și tehnologii similare, conform Politicii de cookie-uri.

Nu colectăm și nu prelucrăm în alt mod date sensibile, incluse de Regulamentul general privind protecția datelor în categorii speciale de date cu caracter personal.

De asemenea, nu  colectăm și nu prelucrăm date ale minorilor care nu au împlinit varsta de 16 ani. Orice persoană care ne furnizează datele personale  direct sau prin intermediul expeditorului care le colectează,  declară pe proprie răspundere  că are vârsta de minim 16 ani și își poate da acordul valabil în vederea colectării și prelucrării datelor sale.

 

Care sunt scopurile și temeiurile prelucrării

Vom utiliza datele dvs cu caracter personal în următoarele scopuri:

  1. Pentru prestarea serviciilor Sameday în beneficiul dvs

Acest scop general poate include, după caz, următoarele:

  • Crearea și administrarea contului în cadrul platformei Sameday;
  • Crearea si administrarea contului in cadrul aplicatiei SAMEDAY APP
  • Prelucrarea comenzilor, însemnând preluarea, validarea, transportul, predarea și facturarea acestora, după caz;
  • Colectare rambursuri

Prelucrarea datelor dvs pentru aceste scopuri este în cele mai multe cazuri necesară pentru încheierea și executarea unui contract având ca obiect servicii de curierat. De asemenea, anumite prelucrări subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislația aplicabilă, inclusiv legislația fiscală și contabilă.

  1. Pentru îmbunătățirea serviciilor noastre

Ne dorim în permanență să vă oferim cea mai bună experiență de achiziționare de servicii prin intermediul unei platforme online. Pentru aceasta vă putem invita să completați chestionare de satisfacție subsecvent finalizării unei comenzi sau putem desfășura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii și cercetări de piață.

De asemenea, vom inregistra convorbirile desfasurate prin intermediul Chatbot-ului prezent pe site-ul sameday.ro

Ne întemeiem aceste activități pe interesul nostru legitim de a desfășura activități comerciale, având întotdeauna grijă ca drepturile și libertățile dvs fundamentale să nu fie afectate.

  1. Comunicări

Pentru a vă ține informați cu privire la statusul livrărilor Dvs. vă putem trimite, prin canale de comunicare electronică (e-mail/SMS, telefon) detalii referitoare la livrare sau coduri de acces pentru livrările în lockere. Ne asigurăm întotdeauna că aceste prelucrări se efectuează cu respectarea drepturilor și libertăților dvs.

Atunci când interacționați telefonic cu reprezentanții nostri, aceste convorbiri telefonice vor

înregistrate pentru a analiza calitatea serviciilor noastre și nivelul dvs. de satisfacție, în vederea

îmbunătățirii acestora. Veți fi informat în acest sens înainte de începerea apelului iar in situația în care veți continua apelul telefonic vom considera că v-ați dat acordul pentru înregistrarea convorbirii. În situația în care nu sunteți de acord cu înregistrarea apelului telefonic, ne puteți contacta prin celelalte canale dedicate, menționate în secțiunea de Contact disponibilă aici, inclusiv chat Suport Online.

Vă puteți retrage consimțământul oricând pe parcursul apelului sau ulterior. Cu toate acestea, retragerea consimțământului nu va afecta prelucrările deja efectuate în temeiul consimțământului dvs. respectiv înregistrarea deja efectuată. Totodată, este posibil ca ștergerea datelor cu caracter personal astfel înregistrate să fie păstrate în continuare, în temeiul interesului legitim sau al unei obligații legale.

Suplimentar, vă rugăm să aveți în vedere că pentru a evita informarea repetată despre înregistrarea

apelului, solicitarea în mod repetat a consimțământului dvs. pentru această activitate de prelucrare („information fatigue” / „consent fatigue”), pentru apelurile efectuate la un interval mai scurt de 24 de ore distanță unul de celălalt, vom avea în vedere informarea despre activitatea de înregistrare a apelului și solicitarea consimțământului realizate cu ocazia primului apel.Ne puteți solicita oricând, prin mijloacele descrise prin prezenta, să oprim prelucrarea datelor dvs cu caracter personal în scop de informare, urmând să dăm curs în cel mai scurt timp posibil cererii dvs. Retragerea consimțământului Dvs. va avea ca efect imposibilitatea derulării de informare cu privire la statusul serviciilor prestate.

  1. Pentru apărarea intereselor noastre legitime

Pot exista situații în care vom folosi sau transmite informații pentru a ne proteja drepturile și activitatea comercială. Acestea pot include:

  • Măsuri de protecție a site-ului web și a utilizatorilor platformei Sameday față de atacuri cibernetice:
  • Măsuri de prevenire și detectare a tentativelor de fraudare, inclusiv transmiterea unor informații către autoritățile publice competente;
  • Măsuri de gestionare a diverselor altor riscuri.

Temeiul general al acestor tipuri de prelucrări este interesul nostru legitim de a ne apăra activitatea comercială, fiind înțeles că ne asigurăm că toate măsurile pe care le luăm garantează un echilibru între interesele noastre și drepturile și libertățile dvs fundamentale.

De asemenea, în anumite cazuri ne întemeiem prelucrarea pe dispoziții legale  cum ar fi obligația de a asigura paza bunurilor și valorilor prevăzută de legislatia aplicabila in aceasta materie, obligația de a notifica breșe de securitate sau altele asemenea.

 

Cât timp păstrăm datele dvs cu caracter personal

Ca regulă generală, vom stoca datele dvs cu caracter personal cât timp aveți un cont în platforma Sameday. Puteți să ne solicitați oricând ștergerea anumitor informații sau închiderea contului, și vom da curs acestor solicitări, sub rezerva păstrării anumitor informații inclusiv ulterior închiderii contului, în situațiile în care legislația aplicabilă sau interesele noastre legitime o impun.

Dacă nu aveți un cont în platforma Sameday regula generală este păstrarea informațiilor legate de comenzile efectuate pentru o perioadă de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator finalizarii comenzii („Durata de Retenție”). Similar cu situația anterioară, este posibil să păstrăm anumite date și ulterior expirării acestei perioade, în conformitate cu legislația aplicabilă sau cu intresele noastre legitime, cu precădere în vederea exercitării dreptului la  apărare în eventualitatea apariției unei dispute referitoare la serviciile prestate. În acest scop, datele vor fi ținute separat de datele celorlalți clienți  fiind stocate ca backup, criptate și/sau pseudonimizate și vor fi  accesate doar în cazul unei dispute. Imediat după expirarea Duratei de retenție,  Sameday va șterge din sistemele sale Datele  Dvs. cu caracter personal și orice copii ale acestora.

 

Cui transmitem datele dvs cu caracter personal

După caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dvs următoarelor categorii de destinatari:

  • societăților din cadrul aceluiași grup de societăți ca Sameday;
  • partenerilor și subcontractorilor Sameday;
  • furnizorilor de servicii de plată/bancare;
  • furnizorilor de servicii de marketing / telemarketing;
  • furnizorilor de servicii de cercetare de piață;
  • furnizorilor de servicii IT;
  • furnizorilor de servicii juridice;
  • altor societăți cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a bunurilor si serviciilor noastre.

În cazul în care ne revine o obligație legală, sau dacă este necesar pentru a ne apăra un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autorități publice.

Ne asigurăm că accesul la datele dvs de către terții persoane juridice de drept privat se realizeaza în conformitate cu prevederile legale privind protecția datelor si confidențialitatea informațiilor, în baza unor contracte încheiate cu aceștia.

 

În ce țări transferăm datele dvs cu caracter personal

În prezent, stocăm și prelucrăm datele dvs cu caracter personal pe teritoriul României.

Cu toate acestea, din când în când, este posibil să transferăm anumite date ale dvs cu caracter personal unor entități situate în afara României. Aceste entități pot fi localizate în Uniunea Europeană sau în afara Uniunii, inclusiv în țări cărora Comisia Europeană nu le-a recunoscut un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal.

În situația în care datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi transferate în afara Uniunii Europene sau SEE, transferul va fi efectuat (a) în temeiul unei decizii a Comisiei Europene prin care aceasta decide că țara terță în cauză asigură un nivel de protecție adecvat, (b) în baza regulilor corporatiste obligatorii sau (c) în baza clauzelor contractuale standard adoptate de Comisia Europeană. Suplimentar, în situația în care identificăm că una dintre aceste măsuri nu este suficientă în a asigura un nivel de protecție adecvat, de la caz la caz, vom adopta măsuri de securitate tehnice și/sau organizatorice suplimentare în conformitate cu recomandările Comisiei Europene.

 

Ne puteți contacta oricând, folosind detaliile de contact expuse mai sus, pentru a afla mai multe informații despre țările în care transferăm datele dvs, perecum și garanțiile pe care le-am pus în aplicare cu privire la aceste transferuri.

 

Cum protejăm securitatea datelor dvs cu caracter personal

Ne angajăm să asigurăm securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, conform standardelor industriei.

Păstrăm datele dvs cu caracter personal pe servere securizate, folosind algoritmi de criptare de ultimă generație și asigurând redundanța stocării.

Pentru efectuarea plăţilor putem folosi și serviciile procesatorului de plăţi PayU. Orice informaţii privitoare la plăţi sunt criptate, folosind tehnologia SSL.

În ciuda măsurilor luate pentru a proteja datele dvs cu caracter personal, vă atragem atenţia că transmiterea informaţiilor prin Internet, în general, sau prin intermendiul altor reţele publice, nu este complet sigură, existând riscul ca datele să fie văzute şi utilizate de către terţe părţi neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilități ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.

 

Ce drepturi aveți

Regulamentul general privind protecția datelor vă recunoaște o serie drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter personal. Puteți solicita accesul la datele dvs., corectarea oricăror greșeli din fișierele noastre și/sau vă puteți opune la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. De asemenea, vă puteți exercita dreptul de a vă plânge autorității de supraveghere competente sau de a vă adresa justiției. După caz, puteți beneficia și de dreptul de a solicita ștergerea datelor dvs. cu caracter personal, dreptul la restricționarea prelucrării datelor dvs. și dreptul la portabilitatea datelor.

Mai multe informații despre fiecare dintre aceste drepturi pot fi obținute prin consultarea tabelului prezentat mai jos.

Pentru a vă putea exercita drepturile, ne puteți contacta folosind detaliile de contact expuse mai sus. Vă rugăm să rețineți următoarele aspecte dacă doriți să vă exercitați aceste drepturi:

Identitate. Luăm în serios confidențialitatea tuturor înregistrărilor care conțin date cu caracter personal. Din acest motiv, va rugam sa ne transmiteti cererile dvs cu privire la astfel de înregistrări folosind adresa de e-mail aferenta contului Sameday. In caz contrar, ne rezervăm dreptul de a vă verifica identitatea prin solicitarea de informatii suplimentare care au ca scop confirmarea identitatii dvs.

Onorarii. Nu vom solicita o taxă pentru a vă exercita vreun drept în ceea ce privește datele dvs. cu caracter personal, cu excepția cazului în care solicitarea dvs. de acces la informații este nefondată, respectiv repetitivă sau excesivă, caz în care vom percepe o sumă rezonabilă în asemenea circumstanțe.  Vă vom informa despre orice onorarii aplicate înainte de a vă soluționa cererea.

Durata de răspuns. Ne propunem să răspundem la orice solicitări valide în termen de maximum o lună, cu excepția cazului în care acest lucru este deosebit de complicat sau dacă ați făcut mai multe solicitări, caz în care urmează să răspundem în termen de maximum doua luni. Vă vom anunța dacă vom avea nevoie de mai mult de o lună. S-ar putea să vă întrebăm dacă puteți să ne spuneți exact ce doriți să primiți sau ce anume vă îngrijorează. Acest lucru ne va ajuta să acționăm mai repede si sa scurtam timpul de raspuns la solicitarea dvs.

Drepturile terțelor părți. Nu trebuie să respectăm o cerere în cazul în care ar afecta în mod negativ drepturile și libertățile altor persoane vizate.

 

Accesul

Puteți să ne cereți:

  • să confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal;
  • să vă punem la dispoziție o copie a acestor date (inclusiv convorbirea purtata prin intermediul chatbot-ului din site-ul sameday.ro)
  • să vă oferim alte informații despre datele dvs. cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți, cum puteți face o plângere, de unde am obținut datele dvs., în măsura în care informațiile nu v-au fost deja furnizate prin această informare.

Rectificarea

Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dvs cu caracter personal inexacte sau incomplete.

Este posibil să încercăm să verificăm exactitatea datelor înainte de rectificarea acestora.

 

Ștergerea datelor

Ne puteți cere să vă ștergem datele cu caracter personal, dar numai în cazul în care:

  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate; sau
  • v-ați retras consimțământul (în cazul în care prelucrarea datelor se baza pe consimțământ); sau
  • dați curs unui drept legal de a vă opune; sau
  • acestea au fost prelucrate ilegal; sau
  • ne revine o obligație legală în acest sens.

Nu avem obligația de a ne conforma solicitării dvs. de ștergere a datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal este necesară:

  • pentru respectarea unei obligații legale; sau
  • pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;

Există anumite alte circumstanțe în care nu suntem obligați să respectăm solicitarea dvs. de ștergere a datelor, deși acestea două sunt cele mai probabile circumstanțe în care v-am putea refuza această solicitare

Sa aveti in vedere ca, inaintea exercitarii acestui drept, sa va descarcati din contul Sameday  si sa va salvati toate documentele aferente comenzilor efectuate de la Sameday indiferent daca facturarea s-a efectuat catre dvs sau catre o alta persoana fizica sau juridica (cum ar fi: facturile, certificatele de garantie). In cazul in care nu efectuati acest demers inainte de a va exercita dreptul de stergere, veti pierde toate aceste documente iar  Sameday  va fi in imposibilitate de a vi le pune la dispozitie deoarece procesul de stergere a datelor, respectiv a contului Sameday cu toate datele si documentele aferente acestuia, este un proces ireversibil.

 

Restricționarea prelucrării datelor

Ne puteți cere să restricționăm prelucrarea datelor cu caracter personal, dar numai în cazul în care:

  • acuratețea lor este contestată (a se vedea secțiunea de rectificare), pentru a ne permite să verificăm acuratețea acestora; sau
  • prelucrarea este ilegală, dar nu doriți ca datele să fie șterse; sau
  • acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dvs aveți nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apăra un drept în instanță; sau
  • v-ați exercitat dreptul de a vă opune, iar verificarea dacă drepturile noastre prevalează este în desfășurare.

Putem continua să folosim datele dvs. cu caracter personal în urma unei solicitări de restricționare, în cazul în care:

  • avem consimțământul dvs.; sau
  • pentru a constata, exercita sau asigura apărarea unui drept în instanță; sau
  • pentru a proteja drepturile altei persoane fizice sau juridice

 

Portabilitatea datelor

Ne puteți cere să vă furnizăm datele cu caracter personal într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat, sau puteți solicita ca acesta să fie „portat” direct către un alt operator de date, dar în fiecare caz numai dacă:

  • prelucrarea se bazează pe consimțământul dvs. sau pe încheierea sau executarea unui contract cu dvs; și
  • prelucrarea se face prin mijloace automate.

 

Opoziția

Vă puteți opune în orice moment, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în temeiul interesului nostru legitim, în cazul în care considerați că drepturile și libertățile dvs. fundamentale prevalează față de acest interes.

De asemenea, vă puteți opune oricând prelucrării datelor dvs în scop de marketing direct (inclusiv crearea de profiluri), fără a invoca vreun motiv, caz în care vom înceta în cel mai scurt timp posibil această prelucrare.

 

Luarea de decizii automate

Puteți cere să nu faceți obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, dar numai atunci când decizia respectivă:

  • produce efecte juridice cu privire la dvs; sau
  • vă afectează în alt mod similar și într-o măsură semnificativă.

Acest drept nu se aplică în cazul în care decizia la care s-a ajuns în urma luării automate a deciziilor:

  • ne este necesară pentru a încheia sau a derula un contract cu dvs.;
  • este autorizată prin lege și există garanții adecvate pentru drepturile și libertățile dvs; sau
  • se bazează pe consimțământul dvs explicit.

 

Plângeri

Aveți dreptul să depuneți o plângere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. În România, datele de contact ale autorității de supraveghere pentru protecția datelor sunt următoarele:

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal

B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, Romania

Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212;

E-mail:[email protected]

Fără a vă afecta dreptul dvs de a contacta în orice moment autoritatea de supraveghere, vă rugăm să ne contactați în prealabil, și vă promitem că vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problemă pe cale amiabilă.   

  • Puteti contacta in orice moment Responsabilul Sameday cu protecția datelor prin transmiterea solicitarii dvs prin oricare dintre urmatoarele modalitati:
  • prin e-mail la adresa[email protected]
  • prin poștă sau curier la adresa: București, Strada Gara Herastrau, Nr 6, Cladirea GLOBALWORTH SQUARE, Etaj 6 si 7, sector 2– cu mentiunea în atenția Responsabilului Sameday cu protecția datelor.