Proiect Rabla

Incepand cu data de 24.05.2021 vom demara din nou proiectul pentru ridicarile de epave – Proiect Rabla Guvernamentala. Acest proiect este putin diferit de Proiectul Rabla Intern.

***Context: Clientii acceseaza site-ul Ministerului de Mediu (AFM) -> completeaza si incarca documentatia direct pe platforma/site -> obtin un cod de voucher -> acceseaza www.emag.ro -> comanda produsul dorit (introduc codul de voucher pentru a beneficia de reducerea respectiva – cu obligatia sa returneze tipul de deseu/epava aferent produsului comandat (daca produsul comandat este un frigider, trebuie sa returneze un frigider ca epava).

Clientii pot returna epava direct curierului (in momentul in care curierul livreaza produsul nou comandat de catre client) sau in showroom.

OBS! Datorita faptului ca un client poate sa isi incarce direct documentele pe platforma, am eliminat din fluxul operational ridicarea de documente de la client.Practic se simplica procesul. Fie livram produsul si ridicam obligatoriu doar epava, fie doar livram produsul fara sa ridicam epava.

***Descriere scurta a fluxului:

Astfel, produsul comandat de catre client ajunge in agentie, curierul livreaza produsul fara sa ridice epava (daca respectivul client a predat epava catre showroom) sau livreaza produsul cu obligatia de a ridica epava (Aplicatia curierului va functiona pe acelasi principiu ca la Swap – Colet la schimb).

Epava trebuie sa fie in principiu de acelasi tip – eligibila cu produsul de livrat (vezi lista Continut deseuri); daca se livreaza o masina de spalat rufe, curierul este obligat sa ridice o masina de spalat rufe.

ex: de la epavele ridicate pot lipsi accesorii (furtune, cabluri de alimentare, etc) dar nu pot lipsi partile esentiale (motoare).

Epava trebuie predata in agentie (daca exista).

PAS1 – Responsabilul de agentie scaneaza produsul cu status Intrare in agentie

PAS2 – Curierul scaneaza produsul pentru a-l prelua In livrare la curier;

OBS: Acest serviciu este eligibil Livrare contactless Livrare fara griji.

***exista doua scenarii:

CAZ I: LIVRARE PRODUS, FARA RIDICARE DE EPAVA (clientul a predat deja epava in showroom)

PAS 3 – Curierul contacteaza destinatarul pentru a-l informa in legatura cu livrarea

PAS 4- Curierul legitimeaza destinatarul (solicita prezentarea unui act de identitate)

PAS 5 Curierul permite clientului “Deschidere colet la livrare– se verifica integritatea produsului;

PAS 6 – Curierul livreaza produsul in Aplicatia Curierului: scaneaza produsul in meniul Livrare comanda, apasa butonul Livrat (regasesti mai jos procedura)

PAS 7 – Curierul preda fizic produsul (curierul nu va prelua epava, intrucat clientul deja a predat epava in Showroom eMAG)

PAS 8 – Curierul completeaza Borderoul de Livrare

CAZ II: LIVRARE PRODUS, CU RIDICARE OBLIGATORIU DE EPAVA (la livrare, clientul va preda epava curierului)

PAS 3 – Curierul contacteaza destinatarul (pentru a-l informa in legatura cu livrarea si pentru a se asigura ca acesta are epava/deseul pregatit)

PAS 4- Curierul legitimeaza destinatarul (solicita prezentarea unui act de identitate)

PAS 5 Curierul permite clientului “Deschidere colet la livrare– se verifica integritatea produsului;

PAS 6 – Curierul verifica epava – epava trebuie sa fie eligibila cu produsul livrat (vezi Lista – Continut deseuri)

ATENTIE! Nu livram produsul daca destinatarul nu ne preda epava!

ATENTIE! Nu livram produsul daca destinatarul nu ne preda epava eligibila – in raport cu produsul livrat;

ATENTIE! De la epavele ridicate pot lipsi accesorii (furtune, cabluri de alimentare, etc) dar nu pot lipsi partile esentiale (motoare).

OBS: Daca respectivul client nu are epava pregatita, selectam statusul exceptie de ridicare selectam motivul aferent – sub nicio forma nu livram!

PAS 7 – Curierul livreaza produsul in Aplicatia Curierului: scaneaza produsul in meniul Livrare comanda, printeaza awb-ul de ridicare al epavei, lipeste awb-ul de retur pe epava folosind plicurile autoadezive, scaneaza awb-ul epavei (Epava ridicata va primi status Ridicata de la client), scaneaza produsul de livrat, iar apoi apasa butonul de Livreaza (Produsul primeste status Livrat cu succes).

PAS 8 – Curierul completeaza Borderoul de Livrare: ora livrarii, nume in clar, semnatura;

PAS 9 – Curierul preda fizic produsul

PAS 10 –  Curierul preda in agentie epava

PAS 11 – Responsabilul de agentie scaneaza epava cu status Depozitare

 

Produse tur Deseu eligibil retur
Masini de spalat rufe Masini de spalat rufe
A.C + A.C portabil A.C (unitate interna+unitate externa)+ A.C portabil
Frigidere/combine/lazi frigorifice, congelatoare Frigidere/combine/lazi frigorifice, Congelatoare
TV-uri TV-uri
Uscatoare rufe Masini de spalat rufe, A.C, A.C portabil, Frigidere/combine/lazi frigorifice, Congelatoare, Uscatoare rufe, Masini de spalat vase, TV, Aspiratoare, Laptop, Tableta
Masini de spalat vase Masini de spalat rufe, A.C + A.C portabil, Frigidere/combine/lazi frigorifice, Congelatoare, Uscatoare rufe, Masini de spalat vase, TV, Aspiratoare, Laptop, Tableta
Aspiratoare Aspiratoare
Laptop-uri Kit desktop (unitate centrala si monitor), Masini de spalat rufe, A.C, A.C portabil, Frigidere/combine/lazi frigorifice, Congelatoare, Uscatoare rufe, Masini de spalat vase, TV, Aspiratoare
Tablete Kit desktop (unitate centrala si monitor), masini de spalat rufe, A.C, A.C portabil, Frigidere/combine/lazi frigorifice, Congelatoare, Uscatoare rufe, Masini de spalat vase, TV, Aspiratoare


***
Categoriile produselor eligibile in program:ATENTIE! La livrarea de laptopuri sau tablete, curierul poate sa preia/ridice fie un echipament de tip calculator personal, compus din unitate centrala si monitor, fie un alt echipament inclus in program, cu exceptia latopurilor si tabletelor vechi. In cazul in care clientul nu ne preda unul din produse (ex: monitorul) curierul nu trebuie sa livreze produsulavizeaza in Aplicatia CurieruluiRefuz de primire Lipsa produs.

  • 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C;
  • 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D;
  • 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;
  • 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E;
  • 400 lei pentru televizoare având cel puțin noua clasă energetică E;
  • 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++;
  • 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
  • 500 de lei pentru laptopuri;

300 de lei pentru tablete.

Rabla Guvernamentala:

Destinatarul preda deseul catre curier  (destinatarul nu a predat deseul in Showroom)

  • Serviciu TUR: 24H Rabla => Serviciu RETUR – Retur Rabla

Destinatarul nu preda deseul catre curier (a predat deseul in Showroom):

  • Serviciu TUR: 24H => Serviciu RETUR: nu este generat (este o livrare standard pentru curier, fara awb de retur)

 

Rabla Intern:

Destinatarul preda deseul catre curier

  • Serviciu TUR: 24H; Serviciu RETUR – Retur Rabla Intern

Destinatarul nu preda deseul catre curier

  • Serviciu TUR: 24H => Serviciu RETUR – Retur Rabla Intern (awb-ul de retur va fi anulat de catre curier in Aplicatia Curierului si va primi automat status Comanda anulata)

 ***Pe awb-uri, la Rubrica Observatii va fi mentionat tipul de produs deseu care trebuie preluat/ridicat de catre curier.