Lectii invatate la Sameday!

In urma extragerii pe care o puteti urmari aici (final ), am aflat castigatorii: Monica Ciocan, Emil Cernat, Denisa Negoita.

O gafa ORIGINALA care am facut-o in inceputurile mele de vanzator (m-a atras mereu ideea de a fii om de vanzari) era sa cred ca toata lumea e nerabdatoare sa cumpere de la mine, ca totul merge foarte rapid si usor.
Ajungeam la client iar acolo mi se spunea textul deja legendar:

LASATI OFERTA LA MINE SI VA SUNAM!
SUTA LA SUTA VA CAUTA SEFU` CHIAR MAINE!!!
Binenteles acest text era exprimat de catre ilustrii angajati ai companiei unde incercam sa vand , doamna secretara – pitbull (se zice ca cel mai greu e sa treci de secretara…uneori e adevarat) sau reprezentantul responsabil cu siguranta si accesul controlat in incinta facility, adica portarul.
Eu naiv fiind, ma duceam super happy, in al zece-lea cer, parca am inventat noul concept: THE ORIGINAL WAY TO SELL!
Mama ce de comenzi o sa am de la firma asta!!!!

Well…raspunsul il stiti! Nu ma suna absolut nimeni, nici un sefu`…
Oferta mea ajungea pusa deoparte for… eternity (nu ma refer la parfumul de la Calvin Klein!) sau mai rau poate prin cos ( nu de baschet!)

Cat de naïv eram….
Merci!
Ciprian Silaghi

Buna tuturor,

La inceput am lucrat in departamentul postal al companiei. Pregateam plicuri cu facturi si le depuneam la posta. Sarcinile erau de baza si repetitive, in sensul ca trebuia sa sortez plicuri cu facturi ale clientilor in functie de ordinea alfabetica a judetelor si altele. Este inutil sa mentionez ca singura apropiere de digital pe care am avut-o in acea perioada a fost prin perspectiva lucratului cu Excel, iar cunostintele mele despre tehnologie erau la fel de limitate pentru ce avea sa urmeze.

Ulterior, atunci cand s-a desfiintat departamentul postal, am fost repartizata la departamentul de customer care din cadrul companiei. Dat fiind ca nu aveam experienta cu interfata agent-client, m-am simtit neputincioasa de la bun inceput. Neputinta mea a fost accentuata de nevoia constanta de a invata mai multe despre digital si proceduri de lucru in mijlocul zilei de munca. Puteam sa jur ca asta avea sa imi aduca multe probleme.

Problema mea era faptul ca atunci cand nu ma descurcam, tineam clientii in asteptare si ii intrebam pe colegi ce ar trebui sa fac, insa oricat de mult imi explicau, a doua zi acea informatie se facea nevazuta cu nevinovatie. Ciclul asta se repeta zilnic si spre disperarea colegilor mei eram mereu nevoita sa ii intreb aceleasi lucruri.

Problemele mele aveau mereu aceleasi origini: lipsa de experienta cu orice fel de tehnologie si apoi cea a abilitatilor sociale care sa imi permita sa negociez interactiunile cu clientii. Aveam sa invat pe atunci ca persistenta este importanta si ca pot sa remediez greselile din trecut fata de relatia mea cu tehnologia daca ma imprietenesc mai mult cu oamenii de langa mine – mai precis, cu colegii de la birou. I-am intrebat insistent pe colegi orice imi trecea prin minte legat de sarcini si apeluri, iar multi dintre ei credeau ca sunt iremediabila si mai presus de orice, mediocra. Am avut nevoie de o pauza dupa tot stresul perioadei de invatare, iar dupa un timp, ceva s-a schimbat in mine fara sa realizez. Simteam ca sunt mai independenta, dar asta a fost posibil doar cu ajutorul colegilor – si le multumesc nespus de mult.

Dupa aproape trei ani in care am fost alaturi de departamentul de customer care sunt cu siguranta mai increzatoare atunci cand vine vorba de tehnologie si gestionez clientii mai eficient. Invat lucruri noi ceva mai des in ziua de azi si nu imi este rusine sa pun intrebari. Nu ma mai simt limitata de lipsa mea de abilitati practice. Totusi, nu pot sa nu regret perioada in care greseam constant. Alaturi de Sameday am reconciliat ideea de a munci zi de zi cu tehnologia si probabil ca nu as fi ajuns in punctul asta daca nu eram persistenta in dorinta de a progresa personal.

Asadar, cea mai mare greseala pe care am facut-o vreodata a fost sa stau departe de tehnologie si munca la birou pentru mult timp, la fel ca cineva din memele cu boomeri.

Mihaela Pantoi

Sameday este nucleul care a reusit sa atraga toate elementele pozitive din noi. Este o comunitate care te ajuta sa fii mai bun, perfectionist. Iar atunci cand ajungi in situatii limita, stii ca nu esti singur si te poti baza pe orice membru.

Aleg sa va povestesc despre subiectul bine cunoscut de toti colegii si anume, consumabile :).
Greselile pe care le-am facut nu au fost putine, insa una dintre cele mai importante s-a petrecut anul trecut. Ca de fiecare data, clientii comandau si comandau si comandau, indiferent daca le foloseau sau nu pentru scopul destinat. Procesul era unul destul de simplu, clientul comanda Carmina verifica 😊, dar nu si atunci.
Nu am verificat comenzile si le-am trimis spre procesare iar bugetul “a sarit in aer”.

Acum stiu ce trebuie să fac, am invatat lectia “always check twice”.

Carmina

Salutare,

Ce am invatat din greseli? Multe! In primul rand lectiile pe care le-am invatat m-au responsabilizat mult mai mult!
Imi amintesc de o situatie, chiar aici in Sameday, anul trecut pe vremea aceasta. Eram in discutii cu doi clienti, s-a incheiat vizita si a urmat transmiterea ofertei comerciale (ambii au fost vizitati in aceeasi zi), doar ca am incurcat ofertele si le-am trimis fix invers. Clientul 1 a primit oferta clientului 2 si invers, norocul meu a fost ca pe prima pagina nu am scris si numele companiilor.
A doua zi, verificand mail-urile, parca am presimtit ca am facut ceva gresit, constat faptul ca “am incurcat borcanele”, ii contactez pe clienti si imi cer scuze pentru eroarea facuta. Am retransmis ofertele comerciale, de data aceasta corect, clientii le-au acceptat si acum livreaza coletele prin Sameday. Nici nu vreau sa ma gandesc in ce postura ma aflam daca clientii acceptau prima varianta de oferta primita.

Lectia pe care am invatat-o de atunci: Niciodata, dar Niciodata nu mai trimit un mail fara sa il verific de cel putin 2 ori inainte, atat text cat si atasament.

Multumesc,

Emil

Salut,

Am primit de 5 minute provocarea, insa raspund cu mare drag, deoarece intotdeauna, dupa ce facem o greseala si trecem peste ea, daca o privim constructiv, poate fi o buna lectie.

Cea mai mare greseala facuta in trecut, este pe vremea cand faceam parte din departamentul operational.
Era intr-o zi de joi, pe vremea aceea coordonam 32 de agenti livratori, si aveam 6 agenti in concediu. Am fost personal sa colectez expedierile de la un client, proaspat intrat in retea, avea doar 10 zile de cand expedia prin noi. Avea un volum impresionant, in jur de 600 de colete zilnic, iar agentul de vanzari care a semnat cu acel client, m-a “stresa” zilnic cu zeci de telefoane sa fim foarte atenti la acel client.

Asadar, am venit cu masina plina ochi de colete in depozit, am parcat-o, si am plecat sa intampin agentii veniti cu colectarile la sfarsitul zilei, sa procesam marfa pentru a pleca spre hub-ul de sortare. Cu gandul ca, dupa ce ajung toti manipulantii, sa descarcam si acea masina. Ei bine, am incuiat masina, am luat cheile la mine, am uitat de acele colete, si am plecat acasa.
In dimineata urmatoare, la ora 7:30, imi suna telefon si, cu o voce de “opera”, aud:” Alex, deci nu pot sa cred ca nu ati trimis colete in retea! Nu au nici o scanare, voi sunteti nebuni????? De 3 ani curtez acest client si dupa 10 zile il pierd pentru o porcarie!!! Nu stiu cum faceti, dar rezolvati problema!” Poc, inchis telefonul in nas…10 minute nu am putut vorbi nimic. Am mers la masina, am deschis trapa si mi-au cazut vreo 50 de colete pe picioare, si am stat pur si simplu si m-am uitat la ele inca 5 minute fara sa misc un deget. In mintea mea deja erau 7 mii de scenarii…
Am mers la client, sa le ofer scuzele mele, sa le explic ca nu este o regula si a fost doar o exceptie, insa nu au fost intelegatori deloc. Ei activeaza in sistemul medical, trimis catre spitale masti, halate, manusi chirurgicale si pentru ei au insemnat multe intarzieri, deoarece marfa a ajuns doar luni la destinatari.
Insa, mi-am indreptat greseala mai tarziu, dupa vreo 3 luni, agentul de vanzari care a semnat contractul cu acel client a fost promovat, a devenit manager, si, spre surprinderea mea, mi-a oferit postul de agent de vanzari pe care fusese anterior. Asta a insemnat ca totusi, in afara de acea greseala, mi-am facut “job-ul” bine.
Iar dupa 4 luni de activitate in departamentul comercial, am reusit sa aduc clientul inapoi, cu full volume si activitatea sa decurga excelent 🙂

In final, vreau sa va spun ca sunt extrem de recunoscator sa fac parte din aceasta minunata echipa. Este incredibil ce am gasit aici, oameni faini, dornici de performanta, atmosfera minunata si suport din partea colegiloe enumerate mai sus, face din Sameday un angajator foarte “ravnit”. Ca sa citez un om minunat, din aceasta minunata companie :” Nu stiu daca suntem inca cea mai buna firma de curierat, dar cu siguranta suntem cea mai misto!”

#Sameday#YourSimplyTheBest

Alex Voila

Hello,

Ma inscriu si eu in aceasta campanie cu intamplarea care m-a marcat cel mai mult in Sameday, pana acum. S-a intamplat cu ocazia renegocierilor, mai exact cu unul dintre clientii preluati recent, cu care evident ca nu avusesem timp sa construiesc o relatie si pe care am fost nevoita sa-l abordez pentru renegocieri. Acest client, in prima discutie telefonica pe aceasta tema, fiind mai putin receptiv, de felul lui si destul de rezistent la schimbari, a ignorat orice argument al meu, iar eu, foarte incarcata dupa multe alte discutii de genul acesta, mi-am pierdut empatia si am continuat discutia, desi stiam din experientele anterioare ca oamenii devin mult mai receptivi dupa cateva zile, in care se obisnuiesc cu ideea, cantaresc la rece si putem relua discutia constructiv.

Este pentru prima data de cand lucrez in vanzari, cand un client de-ai mei si-a manifestat dorinta de a se ocupa altcineva de contul lui si nu mi-a picat deloc bine acest lucru, deoarece eu am mare grija de clientii mei. Am remediat totul cu rabdare si cu pasi mici, am reusit sa pastrez acest client alaturi de noi si cu noile tarife. Experienta aceasta mi-a reamintit cat de important este sa fiu mereu empatica, sa am rabdare si sa-mi aleg cu grija momentul cel mai potrivit.

Andreia

Salutare,

Mai jos gasiti povestile mele “de succes” din campania #theopenway.

De-a lungul timpului, am invatat ca in vanzari nu exista greseli, ci doar lectii. Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o in ultimul an este legata de abordarea comerciala pe care am avut-o la mijlocul anului trecut. Din dorinta de a pastra in portofoliu conturile ofertate de competitie cu tarife foarte mici si de a aduce cat mai multi clienti noi, am lansat in piata niste oferte comerciale care avantajau mai mult expeditorii si mai putin compania, desi scopul oricarui business este sa devina profitbail si sa aiba parteneriate win-win. Am reactionat tranzactional la ce se intampla in piata, in loc sa analizez cifrele, datele si impactul unor astfel de oferte pe termen mediu si lung. Intr-o piata atat de competitiva si tranzactionala, mi-am dat seama ca tot vanzatorii sunt cei care fac cu adevarat diferenta pentru a pastra sau pentru a aduce un client nou in companie. E prea frumoasa povestea Sameday, cu tot ce inseamna oameni, inovatie, tehnologie si cultura organizationala, pentru a o vinde ieftin. O alta lectie este legata chiar de campania noastra interna si de faptul ca am amanat trimiterea acestui mail pana in ultima zi. Ar fi trebuit sa fiu un model de urmat pentru oamenii din echipa mea, sa fiu primul care scrie si sa transmit leapsa mai departe. Ma bucur ca lucrez intr-o companie in care pot povesti deschis despre greseli, fara teama de a fi tras la raspundere “in a hard way”. Bine, m-a urecheat sefa putin, dar meritam!

Optimist,

Andrei

Greselile … haideti sa le numim experiente spontane de invatare.”

Sunt Marius, baiatu’ de la Achizitii. Am venit de curand in Sameday si prima emotie “bring back memories” legata de acest loc a fost asocierea cu primul meu job, de acum 13 ani. Da! Chiar asa; 13 ani cat are si Sameday si sunt genul de persoana care nu crede in coincidente 😊.
De ce am facut aceasta asociere atat de natural? Simplu. Am ajuns in ambele Companii pe curba de dezvoltare accelerata a acestora si da, acum 13 ani am avut parte lunar de “experiente spontane de invatare” 😊. Am sa povestesc despre una dintre ele care mi-a ramas la suflet pentru ca a venit cu o invatatura buna pentru mine (atentia la detalii) si cu o schimbare majora in piata de telecom. Context: la acea vreme, 2007, Vodafone nu vindea telefoane dual-sim (era un lucru de neconceput pentru operatorii Vodafone si Orange sa puna pe piata telefoane dual sim). Eu ma ocupam de Campania “Summer sales” si aveam in portofoliu modelul Samsung E2510 pe care trebuia sa operez Campania. Mai aveam nevoie de inca 2500 buc. ca sa imi pot atinge scopul. Si atunci a venit ideea salvatoare de a cumpara din alte surse externe VDF acest volum. Si am cumparat. Problema a fost ca acest model avea si o versiune dual-sim, iar eu fix acea versiune am achizitionat-o, nestiind la momentul tranzactiei acest lucru.
Ce s-a intamplat? Dupa 1800 buc vandute si o reclamatie de la dealerul Arsis, am stopat Campania si am dat muuuulte explicatii in board-ul VDF 😊😊😊. Evident prin aceasta stopare campania nu si-a mai atins scopul. Si am ramas si cu 700 bucati bocate in depozit. 6 luni mai tarziu, cand inca exista reticienta comercializarii telefoanelor dual sim, m-am dus in board cu propunerea de a face o caravana mobila in Banat si Moldova (zone cu market share Vodafone mic) pentru a epuiza stocul din depozit si a ne realiza targetul de Vanzari. Propunerea a fost aprobata (nu usor) si Campania a fost un succes. Un an mai tarziu de la prima “experienta spontana de invatare”, Vodafone comercializa “day by day” telefoane dual-sim.
Ce am invatat atunci si aplic si astazi este atentia la detalii. Si am mai invatat ceva si anume ca o eroare se transforma in greseala doar atunci cand refuzi sa o corectezi.
In Sameday sunt sigur ca voi avea parte de experiente spontane de invatare. Optimist, stiu ca am puterea de a le corecta.

Si pentru ca am astazi am facut o promisiune, nominalizarea merge catre Alina Burlacu-Stoinescu 😊

Marius

Greseala… oare care din cele facute merita povestita 😊

Fiind relativ nou in companie aleg sa va povestesc una facuta in momentul cand am plecat din grupul eMAG. Fiind in logistica, unde totul era intr-o proportie foarte mare previzionat, dezvoltarile aveau cursul lor , numarul de comenzi era cat se poate de stabil ( cu exceptia Black Friday) si lucrand foarte aproape cu firmele de curierat nu intelegeam de ce nici o firma nu putea sa ajunga la o performanta aproape de 99% si nu intelegeam de ce se “pierd” coletele in retea cu o usurinta greu de imaginat pentru mine. In viziunea mea era simplu: vine curierul, ridica coletul, il duce in depozit si il livreaza. Un sistem foarte simplu de lucrat…

Dar, in momentul cand am inceput sa lucrez  intr-o firma de curierat ( Urgent Cargus) am vazut ca lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par si au o complexitate foarte mare. Da, la prima vedere cand nu esti implicat in acest proces,  este simplu si poti cu usurinta sa judeci oamenii care sunt implicati in proces si nu de putine ori ne suparam pe curieri ca nu sunt in stare sa livreze la timp.

Numai ca, acest model de business este unul foarte dinamic si trebuie sa te adaptezi foarte rapid la volume mici sau mari, la modul in care piata se dezvolta si intr-o piata in care cerintele clientilor cresc.

Greseala pe care am facut-o a fost ca am judecat inainte sa inteleg procesele din cadrul companiei, cultura organizationala si modul in care este structurata o companie de acest fel. Aveam aceste informatii si puteam sa le folosesc numai ca am comparat cu sistemul meu din logistica fara aprofundez modul de lucru in care companiile de curierat opereaza.

Asa cum a spus unul din modele mele: “ Să nu-ţi fie frică să faci greşeli, dar să nu le repeţi”

Dau leapsa mai departe lui Catalin Negoescu, Adrian Luchian si Dragos Marin.

Marius

Dragii mei,

Au trecut 20 de zile de cand am fost nominalizata sa impartasesc cu voi o greseala si lectia pe care am invatat-o cu aceasta ocazie. Probabil ca va intrebati de ce mi-a luat 20 de zile sa scriu aceste randuri, caci doar gresim in fiecare zi (si nu doar o singura data). Motivul este simplu: am asteptat sa “comit” o greseala memorabilia din care sa pot extrage invataminte demne sa le impartasesc cu voi 😊.

Din pacate am avut prea putin timp la dispozitie (au trecut doar 50 de zile de cand m-am alaturat echipei de Finance a Sameday) si trebuie sa recunosc faptul ca m-am straduit sa nu comit greseli memorabile pana in prezent (la fel cum ma voi stradui in continuare). Totusi, sunt constienta de faptul ca “a gresi este omeneste” precum si de faptul ca “nimeni nu este perfect”.

Important este sa ne dam seama cand gresim, sa incercam sa reparam greseala si sa invatam ceva din respectiva greseala, sa nu o mai repetam si sa fim buni si blanzi cu cei care gresesc, caci, nu-i asa, “cine nu greseste nu munceste” iar fiecare greseala ne ajuta sa devenim o versiune mai buna a noastra 😊.

Cu drag,

Cornelia

Buna tuturor,

Sameday pentru mine in urma cu mai bine de 2 ani,a fost compania potrivita in momentul potrivit.
De ce momentul potrivit? De compania potrivita?

Urma sa ma reintorc la serviciu, la locul anterior de munca, dupa concediul de crestere copil si simteam ca plantele nu se aliniaza deloc in favoarea mea,mai ales dupa toate schimbarile din ultimii aproape 2 ani.
Teama de schimbare, recunosc ca isi facea simtita prezenta destul de mult.
Greseala mea a fost sa cred la acel moment ca schimbarea nu duce intr-o zona confortabila, nu gandeam ca schimbarea este un factor constant in cariera si viata mea.
Am lasat totul in urma si am decis sa ma alatur familiei Sameday.
Dupa un an petrecut in departamentul comercial am acceptat provocarea de a ma alatura echipei din Hub Central.

Schimbarea m-a dus intr-o zona in care ma regasesc in fiecare zi, ma ajuta constant sa ma dezolt profesionat si personal.
Sa auzim numai de bine!
Gabriela

Eu sunt Constantin Vasile si as fi aproape perfect, daca nu as fi atat de imperfect! 😊
Cand scriu acest e-mail am putin peste un an de cand fac parte din echipa de vanzari catre clienti strategici, echipa despre care cred ca ar putea sa joace in Champions Leagul vanzarilor. Putem sa acoperim toate zonele din teren si de pe banca: mijlocasi, fundasi, atacanti, portari si antrenori!

Am facut vanzari pentru companii multinationale, care aveau reguli si proceduri clare, care tindeau catre infinit, atat in complexitate cat si in rigurozitate. Astfel, venit din zone de vanzari cu o abordare mai rigida, am avut tendinta sa aplic aceeasi abordare si aici. Fara success, fara sa-mi dau seama initial de ce in aceasta industrie nu poti sa ai o priza buna si success imediat, asa cum aveam in zonele din care veneam, tocmai datorita acestui fapt.
Treptat, mi-am dat seama de faptul ca abordarile pot fi altfel, la fel de directe, chiar daca avea loc o comunicare in scris, la telefon sau fata in fata cu clientul. Practic, trebuie sa fii tu insuti! Asa cum discuti cu familia sau cu prietenii tai cei mai apropiati, asa trebuie sa te pozitionezi si in raport cu clientii tai. Metoda cu care am avut un success incredibil imediat dupa ce am constientizat ce trebuie sa fac diferit!
Zilele trecute am participat la un workshop, impreuna cu colegi din diverse departamente, in care Sameday isi repozitioneaza brandul si modalitatea de comunicare catre clienti. Abordarea mea si ideea repozitionarii Sameday sunt aproape la fel, singurele diferente sunt legate de dimensiunea schimbarii.

Le multumesc tuturor colegilor care m-au sustinut cu sfaturi si cu idei fel de fel pentru orice situatie!
In continuare o nominalizez pe Giorgiana Bica, din cadrul departamentului nostru de HR!

Constantin Vasile

Incep prin a-i multumi persoanei care m-a nominalizat si care mi-a oferit oportunitatea de a-mi expune una dintre experientele mele in materie de a gresi.
Sigur ca, intr-o perspectiva generala, tutoror ne repugna ideea de a sti ca am facut ceva gresit sau ca am luat o decizie nepotrivita la un moment dat.
Partea pozitiva apare in momentul in care recunoastem si invatam din experientele tratate poate mai putin corect. Din fericire, la Sameday am invatat #impreuna sa punem accent pe aceasta a doua parte si sa tratam o greseala prin perspectiva unui vector de invatare si dezvoltare personala si profesionala.

Una dintre greselile care imi vin in minte s-a nascut la cateva zile dupa ce m-am alaturat echipei Sameday si, din fericire s-a rezumat doar la stadiul de intentie.
Asa cum spuneam, dupa cateva zile de activitate in cadrul companiei, am primit o oferta de a schimba job-ul, oferta ce la acel moment parea tentanta. Hotarat sa accept, l-am rugat pe Lucian sa ne vedem si sa-i expun decizia mea. Retin ca acel dialog mi-a schimbat radical decizia si m-a facut sa inteleg principiile noastre, ca si companie, motiv pentru care am privilegiul acum, dupa 4 ani, 6 luni si 6 zile, sa impartasesc aceasta amintire impreuna cu colegii mei.
Ulterior acestei experiente, am evitat sa iau decizii pripite, la impuls si fara a analiza sau a ma consulta cu altcineva, atat din punct de vedere profesional, cat si personal.

Va multumesc pentru timpul acordat parcurgerii acestui text, iar daca am gresit cu ceva in redactarea lui, va rog sa-mi spuneti pentru a nu repeta in viitor. 😀
P.S. Nu stiu daca au fost deja nominalizati, dar mi-ar placea sa invat si din experientele colegilor mei, Florin Ciocaniu si Claudiu Marin.

Claudiu Bardas

August 2018 inceput de cariera în Sameday. Avand o experienta anterioara de doi ani tot in curierat, imi doream ca totul sa fie perfect. După cateva zile de la instruirea oferita de catre colegele mele, m-am decis sa imi iau inima in dinti si sa sun pentru rezolvarea situatiilor. Si, pe cine sa sun? Pe colegii de la Albe.  🙂 Ei, si aici incepe distractia .  🤔 Dorindu-mi sa rezolv situatia cat se poate de repede pun mana pe telefon si sun. La capatul „firului” colegii de la Albe pusi pe sotii cum bine ii stiti cu totii, solicita mai multe informatii, pe care eu, prinsa cu tema nefăcută, nu am stiut sa le ofer. Sincer nici emailul cu pricina nu reuseam sa il mai gasesc. Am decis sa imi fac temele si sa revin dupa aceea cu telefon catre colegii care se amuzau copios si care ma pusesera pe speaker. 😂

Ce am invatat de aici?

Sa nu sun pentru rezolvarea unei probleme daca nu sunt pregatita sa  infrunt persoana de la capatul „firului” . Sa am detaliile necesare si sa analizez bine situația înainte de a lua decizia sa sun pe cineva, indiferent daca ne referim la un client sau coleg, si sa am mai multa incredere in mine . Stiu ca nu reusesc sa fiecare data si ca de multe ori graba strica treaba, dar stiu ca pot si ca trebuie sa pot. 😉

Acestea fiind spuse predau stafeta catre Constantin Vasile si Florin Ciocaniu care sunt convinsa ca au ceva draguț sa ne povesteasca.

Lacramioara Ilie

In scurtul timp petrecut alaturi de marea familie Sameday am avut foarte multe lucruri de invatat, insa asa cum stim cu totii „cine nu munceste, nu greseste”. Pornind de la aceasta premisa 😊, cu putin timp in urma, am „complicat” viata colegelor mele dublandu-le ,fara intentie, solicitarile.

Cred ca cel mai important lucru este ca am invatat din aceasta greseala si cu atat mai mult, mi-am asumat-o. Am apreciat foarte mult ca am avut parte de intelegere si de suport de fiecare data cand am avut nevoie, chiar si pentru acesta micuta greseala pe care v-am povestit-o.

Aleg sa predau stafeta colegelor mele Loredana Baciu si Madalina Mocanu 😊 dar si colegului meu Andrei Munteanu 😊

Diana Paraipan

Avand ocazia nominalizarii de catre colegii mei 😊, va pot impartasi o gresala amuzata, atat pentru mine, cat si pentru client. Dupa o zi plina de reclamatii (zlinic de altfel), am fost contactata de catre un reprezentant a unei companii partenere cu Delivery Solutions, pentru a-i explica fluxul de despagubire, deoarece i-a fost oferita o rezolutie negativa de catre colegii mei. Dupa detalierea fluxului si a intregului proces de raspundere, in loc sa ii spun “ma bucur ca s-a inteles tot procesul, astfel incat sa nu existe dubii sau contestatii domnule…., m-am adresat cu doamna. Amuzant de fel pentru amandoi, mi-am cerut scuze evident, iar apelul s-a incheiat cu o multumire din partea clientului pentru toate informatiile oferite.

PS: “Cel mai important lucru este sa iti recunosti greselile pentru a invata din ele, cat si pentru a le indrepta”. Ca atat am avut de spus. 😊

Va multumesc pentru ca m-ati ales sa impartasesc cu voi gresala mea.

Cu drag,

Maria Preda

Sa faci o confesiune nu este usor, iar antrenorul personal al propriilor decizii bune profesionale pe care le iei esti chiar tu. Maturitatea profesionala sta in recunoasterea lucrurilor pe care nu le-ai facut bine si ce modalitati gasesti ca sa evoluezi constant.
Imi aduc aminte ca la inceputul activitatii mele in Sameday, cel putin in prima parte am tinut un jurnal de activitate zilnica, urmand sa analizez la sfarsitul fiecarei zile ce am facut bine si ce nu si mai important cum pot indrepta. Ma gandeam daca imi va folosi la ceva si uite ca a sosit exact momentul potrivit.
De cand ma stiu duc o lupta continua cu mine in privinta personalitatii mele reale, autoevaluate si ideale. Personalitatea sangvinica m-a propulsat intr-o multitudine de activitati si actiuni care de multe ori au avut ca rezultat o mult mai multa implicare si energie decat era cazul, dar la baza implicarii sta firea mea curioasa stimulata continuu de gasirea unor solutii. 😊 Am invatat in Sameday ( in dep.Financiar) ca atunci cand incepi un lucru trebuie sa-l duci la bun sfarsit , este obligatoriu. Intotdeauna sa ai viziunea proiectului si sa vezi cu ochii mintii ce iti doresti sa obtii.

Lucrez continuu la luarea deciziilor care au un caracter de durata , de profunzime.
Vreo gafa monumentala nu am facut inca, dar nu este timpul pierdut 😊. Nu ca imi gasesc scuze, dar exista de ceva vreme citatul clasic a lui Alexander Pope care afirma ca “A gresi este omenesc”
Concluzia mea este ca ai nevoie de curaj, de asumare in tot ceea ce vrei sa faci, de munca constanta si energie pozitiva si aceste aspecte sunt numai de bine , pentru ca suntem pe cat de imperfecti, pe atat de perfectibili.

Cu drag, Adriana Achite

Nominalizez pe: Florin Luca, Marieta Toma, Madalina Negulescu, Laura Marin.

 

Pe principiul “Cine nu munceste, nu greseste” stiu ca in acesti 3 ani de Sameday am avut multe greseli, dar cea mai recenta m-a facut sa acord atentie sporita detaliilor care fac diferenta.

De curand, am trimis gresit o solicitare pe adresa de e-mail despagubire@sameday.ro si nu stiam de ce nimeni nu-mi raspunde dupa mai multe incercari esuate de a “inchide” acea speta.

Plecand de la aceasta mica greseala, o nominalizez pe Maria Preda 😊 si pe colega mea de portofoliu, respectiv Diana Paraipan, dar si pe Claudiu Bardas. 😊

Luciana Negoescu

In cazul meu, greselile au fost multe si cu siguranta vor mai fi si altele .

Singura “chestie”  importanta din tot procesul asta, si care ar trebui sa ne ramana tuturor in cap dupa o experienta de genul este ca, din orice putem invata cate ceva, in special din greseli 😊
Nu o mai lungesc mult si revin la subiectul acestei confesiuni si anume greseala mea din care am invatat.
Bineinteles, cea mai recenta greseala la care am “contribuit”, este si cea mai vie din amintirile mele deoarece s-a petrecut de curand si, probabil majoritatea sunteti la curent cu ea, mai exact campania de trimitere a cadourilor catre angajati .

Teoretic, toate capitolele anterioare din proiect , cani si jocuri, au decurs corespunzator insa, ultima parte , capitolul final si cel mai important dintre toate  care era la fel de simplu de realizat, a avut o mica scapare.  Aceasta mica scapare a facut ca aceste colete cu carti, care trebuiau puse in livrare in asa fel incat sa ajunga toate in aceeasi zi, sa ajunga si mai devreme decat data stabilita dar si pe parcursul mai multor zile 😐
In genul declaratiilor amuzate ale marelui jucator de fotbal Gica Hagi, marturisesc si eu urmatoarele : Totul fusese simplu pana nu a mai fost 😊
Cu toate acestea, odata cu intelegerea si sprijinul tuturor , am deprins importanta faptului ca fara a urmari pas cu pas un proiect, fara verificari punctuale pe nivelurile de completare ale respectivului proiect nu voi putea niciodata avea siguranta ca reusita va fi de 100 %, indiferent daca totul depinde doar de mine sau si de altcineva.

Bineinteles, cele de mai sus merg mana in mana cu respectul, aprecierea si bunul simt 😃
La cat mai multe experiente pozitive impreuna 😊

Nominalizez pe : Adriana Achite, Marius Gheorghe si Mihail Din

Dragos Marin

In urma cu multi ani, atunci cand eram proaspata “castigatoare” a unui post de entry level intr-o corporatie mare, s-a trimis un mail pentru confirmarea prezentei la un maraton, care se desfasura intr-o statiune montana, pe durata unui weekend si care era urmat si de o petrecere, totul all inclusive.
Pentru ca imi doream mult sa particip la acest eveniment cu locuri limitate si despre care auzisem numai povesti senzationale, m-am grabit sa imi rezerv locul, dand din greseala replay all mailului initial, care era adresat tuturor persoanelor din companie (cateva sute).
In cateva secunde am primit multe auto-replay cu out of office si pulsul mi-a crescut instant, doar banuind dimensiunea “dezastrului”.
In alte cateva minute, colegii mai glumeti din companie, au inceput sa dea replay all mailului meu, eu devenind tinta unui misto greu de digerat, mai ales cand esti o persoana destul de noua, anonima in afara departamentului tau si cu o grija crescuta pentru reputatie si penibil.
Dupa ce am ajuns in “valea plangerii” (urmatoarele cateva minute – care mie mi-au parut veacuri), am respirat de cateva ori din stomac pentru a ma calma si am luat decizia sa fac ceva. Am revenit in forta si i-am informat pe colegii mei rautaciosi, in copie cu toata compania desigur, ca doream doar sa ii anunt ce vedete vin la maratonul din acel an.
Au urmat cateva somatii din partea IT sa nu mai trimitem mesaje care nu au subiect de business pe adresa de all si dupa alte cateva schimburi de mailuri (eram in forma si pe val), am incetat.
Am primit si multe ovatii din partea celor mai putini populari, care ma incurajau ca am avut curajul sa-I infrunt pe cei rautaciosi si mereu pus pe umilirea celor multi. Atmosfera era exact de liceu american, eu am devenit in cateva minute aceasta Lindsay Lohan din Mean Girls.

Desi anxietatea a fost mare pret de cateva zile – toata lumea era curioasa cum arata “vedeta” care urma sa vina la marathon – m-am bucurat de un capital de imagine fantastic si am incetat sa mai fiu invizibila, chiar daca nu am intentionat nicio secunda sa ma bucur de celebritate in acest fel. Chiar si dupa 2 ani, lumea ma recunostea ca fiind “vedeta” de la maraton.

Experienta a fost puternica, dar s-a dovedit a fi una benefica pentru mine, mai ales pentru ca am putut sa folosesc concluziile ei in toate aspectele vietii mele: recunosc cand intra in functiune creierul reptilian – lupta sau fugi, imi calmez mintea cu cateva respiratii din stomac, am grija sa nu iau decizii dictate de impuls – astept , nu ma panichez, fiind mai de graba atenta sa caut oportunitatile care se nasc din orice “dezastru”, decat sa-mi plang de mila.
Ceea ce am invatat din aceasta poveste este ca, desi avem tendinta sa exageram foarte mult proportiile unei probleme minore, mereu se pot ivi si oportunitati din lucruri aparent negative. Vorba aceea: sometimes you win, sometimes you learn 😃

O nominalizez pe Daniela Iordache.

Claudia Brebu

Sunt convinsa ca am facut destule greseli in companie, insa cea pe care imi doresc sa o impartasesc cu voi este dinainte de a veni la Sameday si despre cum nu am vrut sa fac asta.
Eram in Anglia la momentul respectiv, intelesesem deja ca a locui intr-o tara straina nu este un lucru usor si mai ales ca tara aleasa nu era printre cele mai primitoare (cel putin nu pentru romani).
Pe cand faceam planuri de revenire in Romania, bineinteles ca trebuia sa ma gandesc ce voi face o data ajunsa in tara, spre ce domeniu ma voi indrepta, ma voi intoarce in curierat, nu ma voi intoarce etc. Gemeni, overthinking-ul este sportul meu extrem nativ .
Langa mine era un Varsator hotarat care parca incerca sa imi induca in subconstient “mergem acasa, ne angajam la Sameday…” repetitiv, cateva discutii bune aducea vorba despre acest subiect. Raspunsul meu era categoric NU. De ce?! Credeam ca Sameday este o companie mica si ca nu ma va ajuta sa ma dezvolt, credeam ca stiu destul despre curierat si din ceea ce experimentasem pana atunci, as fi vrut sa schimb domeniul de activitate, pentru ca nu-mi mai doream sa interactionez cu clientii sau mai bine zis sa lucrez cu oamenii. In acelasi timp, adanc inradacinata era teama ca nu voi reusi sa mai fac performanta ca si Customer Service.
O data reintorsi, ne-am axat pe domenii diferite, (ati inteles cine conduce in familie 😊) ) pentru o perioada de o luna, dupa care luand contact cu tot felul de companii , m-am razgandit si am zis…Mergem la Sameday!

De aici draga Sameday, am decis sa te iau de brat si sa merg alaturi cu tine. A fost cea mai buna decizie, sunt fericita ca iti sunt alaturi in aceasta ascensiune si pot spune ca am adus si eu un mic aport. Mi-am redescoperit pasiunea de a fi acolo pentru oameni, am invatat sa reactionez la orice situatie intampinata asa cum mi-as dori eu sa reactioneze o persoana pentru mine daca as fi client. Tot aici am invatat ca acolo unde fiecare contribuie cat de putin la constructia unui drum, acesta va fi lin si benefic tuturor celor implicati, tu redefinind pentru mine notiunea de curier.
Am gresit atunci cand nu am avut incredere atat in tine, cat si in mine, insa am invatat sa nu mai iau decizii bazate pe frica si sa merg acolo unde mi-e teama, pentru ca de acolo am de invatat.
Mi-ar placea sa aud ce poveste are de impartasit Cristina Dumitru, de aceea o voi nominaliza pe ea pentru predarea stafetei.

Denisa Negoita

Salutare colegi, colege!

Cred ca toti am gresit la un moment dat si nu doar in ceea ce facem, ci si in viata de zi cu zi, iar eu nu sunt exceptie de la regula, pana la urma, a gresi este ceva uman.

Inceputul meu in curierat nu a fost unul chiar placut, confruntandu-ma cu situatii pe care nu le mai intalnisem si incarcandu-ma negativ cu trecerea fiecarei zile. Cu toate ca imi rezolvam task-urile si nu aveam plangeri asupra modului meu de a ma exprima sau rezolva situatiile, incepusem sa nu am incredere in mine. Nu am vrut sa transmit celor din jur ca nu pot rezista, poate din orgoliu, sau poate din rusine, fiindca fiecare isi adusese aportul in a ma invata ce inseamna curieratul. Am rezistat timp de 3 luni, dupa care am fost chemat pentru a mi se propune schimbarea contractului de munca. In acel moment eram decis sa opresc cariera in acest domeniu, insa insistentele unei persoane si argumentele aduse, pe care eu nu puteam sa le observ, au facut sa recapat ceea ce pierdusem si sa schimb aceasta decizie. Din acel moment nu am mai pierdut increderea in mine si in ceea ce pot sa fac, iar lucrul acesta a reusit sa ma aduca in echipa Sameday.

Din aceasta intamplare am invatat doua lectii:

  1. Este foarte important sa ai prieteni, care sa fie acolo pentru tine in momentul in care ai nevoie.
  2. Daca nu ai incredere in tine si in ceea ce poti, orice batalie este pierduta din start. “Lipsa încrederii în sine a ruinat mai multe vise decât eşecul”

In final vreau sa predau mai departe stafeta catre colegele mele, Luciana Negoescu si Lacramioara Ilie

Cristian Tighean

Chiar daca întâmplarea mea nu e legata strict de greșelile făcute in Sameday (sigur mai e timp pentru asta si nu am avut niciun loc unde sa nu fac cel puțin o greșeală mare de bun venit) e un exemplu bun în spiritul ideii de transparență si încredere de care au vorbit Lucian si colegii noștri.
Iulie 2010

Management Meeting eMAG
-Avem o problema cu multe comenzi intrate cu preț greșit. S-a făcut un update în baza de date si am luat multe comenzi cu prețuri greșite, dar legea ne  permite sa nu le onoram.
– Suntem la începutul e-commerce-ul, e bine sa oferim încredere si transparență în e-commerce si să le onoram. În același timp trebuie să ne asiguram că nu se vor mai întâmpla tipul asta de erori pe viitor.

Iunie 2013
Întâlnire Marketing – Comercial eMAG
– Avem nevoie de ceva puternic pentru campania asta, avem prețuri foarte bune!
– Putem sa mergem cu campania de “Prețuri greșite” a funcționat bine în trecut pe baza faptului că am onorat comenzile care au fost cu preț greșit și foarte mici.

Noiembrie 2014
Senior Management Meeting eMAG
– Stocul de resigilate e mare, spune CFO-ul nostru spre sfârșitul întâlnirii de Senior Management ținuta in săptămâna dinaintea de Black Friday 2014.
– Atunci sa facem o campanie puternica de resigilate (întâmplător ziua de 23 e aproape și e ziua obișnuită de promoții pentru resigilate in eMAG) propune Iulian, e momentul potrivit după Black Friday.

Noiembrie 2014
Duminica noaptea după BF, obosit si în gata de somn
SMS: – Bogdan, cred ca avem o problema cu prețurile pe eMAG, uite că avem un router la 1,99 Lei.

Luni dimineață în drum spre munca
Conf Call: 
– Ne onoram comenzile în același spirit ca în trecut. Hai să comunicăm repede către clienți ca să avem încărcare în call center-ul de la telefoanele clienților.
– Și cum a fost posibil asta? Nu avem 3 mecanisme de verificare a prețurilor? Iar prețurile pentru promoțiile de produse resigilate nu se fac în mod automat?
– Mmmpăi a fost ca în cazul unui accident aviatic: multe lucruri care nu trebuiau sa se întâmple s-au întâmplat în același timp. Mecanismele au fost dezactivate pentru a putea avea prețurile de Black Friday disponibile în site fără erori de validare, nu am folosit mecanismul automat pentru promoții de resigilate pentru că am vrut să punem prețuri mai bune, drept urmare am folosit tool-ul de import excel si excelul a exportat un CSV în care punctul s-a transformat în virgula din cauza setărilor de limba existente pe laptopul unde s-a făcut exportul. Și cel care a făcut importul în aplicație a verificat că totul e în regula cu importul, dar cum lista de prețuri era ordonata crescător iar problemele au apărut la prețuri peste 1.000 de lei (toate prețurile peste 1.000 de lei au fost împărțite la 1.000 – un produs de 2.100 s-a transformat în 2,1 RON, care apoi prin mecanismul de rotunjire a prețurilor a fost făcut în 1,99 RON) nu a sesizat că ar fi o problema.
– Ok, hai sa comunicam repede – să vorbim cu SmartPoint (firma cu care eMAG colaborează în zona de comunicare) ca să ne ajute rapid cu comunicarea.
Si aici cred că a fost cea mai mare greșeală făcută pe care mi-o asum: deși acționând cu cele mai bune intenții si după principii bune – transparență si încredere ( the #openway cum spunem acum în Sameday) am transmis un mesaj bun si corect într-un formă greșită printr-un comunicat de presă și astfel s-a creat senzația că a fost o campanie de marketing. Cum la fel a fost o greșeală să folosim în ce timp de 4 ani sintagma “prețuri greșite” în comunicări de marketing – am deturnat o intenție bună, deschisă și cu mari beneficii pentru e-commerce-ul din Romania în percepția că de fapt este campanie de marketing.
E la fel de important ca pe lângă esența si intenția mesajului să fim atenți la forma în care o prezentăm și canalul prin care o facem. Privind fără mânie în urma sunt convins că dacă am fi pus un simplu post pe Facebook în care am fi spus ca în urma unor probleme tehnice au fost înregistrate comenzi cu prețuri greșite si ca le vom onora ar fi fost infinit mai bine 🙂

Vara lui 2020
Într-un parc prin București, discuție amicală:
– Si cum, îmi spui ca atunci cu prețurile greșite nu a fost campanie de marketing? Nu te cred…
– Măăi hai să iți explic: a fost ca la un accident aviatic – un șir lung de lucruri care nu trebuiau sa se întâmple, era după Black Friday, sistemele de alertare erau dezactivate și …

Bogdan Axinia

Am inceput jobul la Sameday intr-o perioada atipica, dominata de multe necunoscute: pe 16 Martie, cand am mers la birou in Sema, mi-am luat laptopul si am plecat acasa in “work from home”. Experienta primelor 4 luni in Sameday a fost una cu de toate, incluzand aici si multe premiere: induction prin videocall, cunoasterea echipelor prin videocall, “dezamorsarea” unor conflicte vechi tot prin videocall, demisii, demiteri si alte “surprize”.

Tot in aceste prime 4 luni am apucat sa fac si cateva greseli, una dintre ele venind in urma incercarii de ma a adapta la noua “normalitate”, sedintele, prezentarile, 121 prin videoconferinta: intr-una dintre prezentarile catre echipa, avand ecranul vizibil pentru toata lumea din call, intr-un moment in care treceam dintr-un excel intr-un power point, am trecut si printr-un email deschis exact la o conversatie sensibila ce viza atitudinea/performanta unuia dintre colegii prezenti. A fost o greseala cu un rezultat imediat bun deoarece colegul vizat s-a schimbat in bine, imbunatatindu-si rezultatele si atitudinea fata de colegi. Si mie mi-a prins bine aceasta greseala, de atunci fiind mult mai atent la ce dau share 😊

Trimit provocarea mai departe catre colegii din finance: Dragos Marin, Marius Petcu si Costin Damian.

Cu drag si dor de vremuri mai normale! 

Adrian Luchian

 

Greseala recunoscuta este pe jumatate iertata’’.

Important este sa iei toate masurile pentru a corecta, precum si a preveni repetarea acesteia. Iar pentru asta ai nevoie de doua ingrediente principale: calmitate si transparenta.
Aleg sa va povestesc de nefunctionalitatea aplicatiei de ticketing in primele saptamani de la implementare.
Fara sa constientizez impactul catre clientul extern, ‘’mi-am luat bilet de avion ‘’ intre persoanele care puteau oferi o solutie problemei. Impreuna am facut lucrurile mai bine, insa se intampla dupa 4 ore de presiune pe care o simteam prin toti porii.
Mi-am dat seama ca am ales transparenta fata de client cu mare intarziere. Pionul principal era afectat . ☹
Superiorul  direct, la care recunosc, nu m-am gandit pana atunci, continua sa ramana in meeting. Simteam cum totul se topeste sub picioare. Stiti senzatia, nu?
M-am adunat si am inceput sa scriu. Am scris despre greseala in platforma eAWB si mi-am exprimat regretul pentru incident, fata de client.
Credeti ca a mai contat? Cu siguranta!
Clientul intotdeauna ne apreciaza pentru transparenta si sinceritate.

Am ales sa va povestesc pentru ca cei care nu-si amintesc trecutul sunt condamnati sa-l repete. Eu am inteles greseala, mi-am asumat-o si am incredere ca data viitoare voi gresi diferit.
Dau fila si astept cu nerabdare sa citesc lectiile invatate de la  Denisa Negoita si Cristian Tighean.

Cu drag si incredere in noi #impreuna,

Alexandra

Multumesc pentru provocarea transmisa, Lucian!

Cred ca cei 3 ani de Sameday, si mai ales primele luni ale acestui an, mi-au oferit multe provocari, dar si multe lectii invatate. Odata cu aceste provocari au aparut si multe greseli, de intensitate diferita. Nu pot sa zic ca toate au fost purtatoare de lectii, insa categoric, unele greseli m-au invatat noi moduri de a gestiona si a actiona rapid in situatii de criza.

Greseala despre care vreau sa va povestesc este destul de recenta, s-a intamplat la inceputul lunii mai a acestui an.

De la inceputul activitatii mele in Sameday, asigurarea necesarului de oameni in Hub-ul Central a fost o provocare continua si sunt destul de sigur ca va fi si in continuare😊.

Premisele acestei provocari sunt destul de clare:

  • Am crescut in 3 ani in Hub Central, de la un numar de angajati de aproximativ 50, la 450 momentan (crestere 9x)
  • In fiecare an avem BF-ul (eveniment care stim cu totii ce mobilizare presupune), proces care pentru noi in HR incepe in septembrie

Pornind de la aceste premise, am invatat in fiecare an cum sa ne organizam pentru a gestiona aceste cifre mari de recrutari/ angajari, prin sursele pe care le avem la dispozitie si pe care le-am dezvoltat in aceasta perioada de 3 ani, atat prin echipa interna de HR dedicata cat si furnizori (firme de leasing personal si subcontractori).

Anul acesta, la sfarsitul lui aprilie, cand inca ne intrebam zilnic cum va evolua criza medicala si cum putem preveni eventuale probleme, crezand si ca experientele reusite din BF-urile anterioare ne-au invatat deja cum sa gestionam situatii aglomerate, am considerat ca sursele de recrutare de care dispuneam, dar si ritmul de angajare vor putea acoperi in timp util o eventuala criza.

Insa, cum se intampla de multe ori in viata, imprevizibilul a lovit – si pe fondul cresterii volumelor si izolarii la domiciliu a unor angajati cu risc – am ajuns de pe o zi pe alta la un deficit considerabil de oameni, pe care ritmul deja setat de recrutari nu il putea sustine si acoperi in timp util.

Solutia a fost apelarea la o serie de subcontractori noi, care au reusit sa ne ajute cu volume mari de oameni de care aveam nevoie in timp cat mai scurt.

Totusi, apelarea intarziata la acesti furnizori s-a transpus in blocaje in zona de operational si pierderi importante de clienti in zona de comercial.

Ce am invatat?

  • Nu trebuie subestimat niciodata riscul si permanent trebuie sa ne imbunatatim procedurile interne pentru a putea trece cu bine de situatiile de criza
  • Oricate lectii am invatat in BF-urile anterioare, nu trebuie sa ne culcam pe o ureche, ci trebuie constant sa construim parghii necesare pentru a acoperi riscurile

Ce am imbunatatit?

  • Am creat o retea puternica de partneriate cu furnizori de personal care ne pot ajuta in timp rapid cu volume mari de oameni
  • Am intarit echipa de HR depozit cu noi colegi, pentru a putea gestiona cat mai eficient volumele mari de recrutari si angajari

Cred ca dezvoltarea unei culturi interne in cadrul echipei Sameday, bazata pe  admiterea greselilor dar si invatarea lectiilor pe care le ofera aceste greseli, va reprezenta un avantaj competitiv in misiunea in care ne-am inrolat acum 3 ani si ne va ajuta si la nivel individual, sa ne dezvoltam profesional si sa devenim in fiecare zi, din ce in ce mai buni. Si pana la urma cred ca a deveni cea mai buna versiune a ta, invatand zi de zi din tot ce faci, e unul din cele mai importante lucruri in viata. 

O sa le transmit mai departe aceasta provocare, colegilor mei Luiza si Mihai.

Calin

Salutare tuturor!

Am ajuns in Sameday printr-o conjunctura fericita, ca multi fosti si actuali colegi ai mei.
Cea mai mare greasala pe care am facut-o a fost sa subestimez potentialul companiei , sa nu cred ca o companie mica cum era Samday in 2017 poate ajunge aici.

In primele mele luni, ma tot gandeam la alegerea facuta si doar faptul ca era nevoie de noi la momentul respectiv si faptul ca nu imi pot calca cuvantul ma facea sa raman si sa merg in continuare.
In 2018 dupa ce am intrat in echipa lui Alin am realizat, ca tot ce stiam eu despre Sameday era un mare zero. Si pot spune ca desi avem 6 luni in companie prima mea zi de munca cu adevarat a fost cand am pasit in HUB Central.
Lectia invatata in Sameday a fost ca nu exista limite si ca cei flexibili vor reusi iar cand spun acest lucru ma refer atat la mine ca persoana, la echipa noastra cat si la Sameday cu tot ceea ce presupune acest nume.

,,Suntem o echipa si o vom demonstra tuturor

Predau stafeta lui Mihai Marino si Gabrielei Tecuceanu.

Florin P

Va salut cu drag,

Sunt convinsa ca toti avem povesti frumoase, care ne fac SPECIALI, asa cum suntem.
Provocarea este pentru mine mai mare datorita faptului ca trebuie sa ma gandesc… – sa va povestesc doar o greseala? De aceasta data am sa va iau prin surprindere si o sa vorbesc mai putin, fata de cum sunteti obisnuiti cu mine.

Povestea mea in SAMEDAY este una extrem de frumoasa, fiind unul din „personajele” care pot demonstra cum te poti dezvolta in cadrul acestei FAMILII, de care m-am indragostit. Prima sansa oferita a fost deschiderea colegilor care m-au sustinut si ma sustin in continuare, acest lucru ajutand la o rapida integrare si dezvoltare. Am venit plina de incredere si cu o dorinta avida de a prelua cat mai multe task-uri, fara a delega absolut nimic. Imi aduc aminte ca intr-un an, inainte de BF, am vrut sa testez in fel si chip transmiterea SMS-urilor catre clienti (era primul an cand lucram in LM). Am amanat momentul de start pana la ora limita si daca nu as fi avut COLEGI FRUMOSI, care sa ma sustina cand exagerez, probabil ca si acum testam singura. Evenimentul s-a incheiat frumos si ma folosesc de aceasta ocazie sa VA MULTUMESC din nou pentru tot.

As mai avea ceva povesti, dar ca sa nu exagerez, deleg pe altii sa povesteasca (Irina, Claudia si orice membru al celor doua echipe frumoase)

Cu drag si incredere in noi #impreuna,
Monica

Cand m-am alaturat echipei Sameday, in urma cu aproape 3 ani, am adus cu mine o experienta de 7 ani de curierat. Asta mi-a folosit intr-adevar foarte mult, insa totodata m-a si facut sa-mi spun ca nu are ce sa fie atat de diferit, chiar daca totusi e o alta firma de curierat cu procese si servicii diferite. Pana la urma, fluxurile in linii mari sunt aceleasi: trebuie sa iei un colet din punctul A si sa-l livrezi in punctul B, simplu nu?
De fapt sub aparenta simplitatii, se ascund lucrurile cele mai complexe.

Am facut greseala de a minimiza complexitatea serviciilor si fluxurilor de lucru pe care le avem, considerand ca daca ducem toate informatiile foarte transparent la nivel de curier, acestia pot face orice.
Am inceput serviciul de livrare in easybox din Bucuresti folosind curierii din agentiile de Nextday. Am considerat ca pe langa cele 70-80 de stopuri de livrare standard, mai pot lua si coletele pentru 2-3 Lockere. Ce poate fi atat de complicat?
Am realizat insa ca nu e simplu, ca trebuie sa tii cont de dimensiunea coletelor, de disponibilitatea box-urilor libere, de momentele oportune din zi pentru alimentare in functie si de comportamentul de ridicare al clientilor, de faptul ca unele lockere sunt mai incarcate decat altele si din acest motiv trebuie sa facem 2-3-4 alimentari pe zi…..si lista poate continua.
Pe masura ce proiectul a avansat prin cresterea atat a numarului de lockere instalate cat si a volumului zilnic, implicit presiunea pusa pe echipe devenea din ce in ce mai mare iar calitatea serviciului incepea sa lase de dorit – trebuia sa schimbam ceva, repede!

Dupa ce am facut o incercare si cu divizia de Sameday am ajuns la concluzia ca intr-adevar avem nevoie de o echipa dedicata pentru acest proiect.
Avand in vedere rezultatele bune si trendul crescator din punct de vedere calitate, acum suntem in proces de a duce acest concept in toate agentiile din tara. Acest demers creeaza premise pe termen lung, pentru a avea viteza mult mai mare de implementare si adaptare la servicii noi.
Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o este ca trebuie sa ne uitam la fiecare proiect nou cu ochii incepatorului, sa fim deschisi, sa avem abordari noi chiar si atunci cand credem ca avem reteta perfecta.

La final, imi face o deosebita placere sa predau si eu stafeta catre colegii mei Remus, Nicu si Florin.

Alin

Ca finantist ai ocazia sa gresesti zi de zi de multi bani :).
De la incasare de bancnote false, setare limite de credit gresite, analize gresite, interpretari fara o virgula pana la plati in alte conturi, le-am facut pe toate.
O colega imi zicea zilele trecuta, “noi gresim zilnic, provocarea aici este cum o alegi pe cea mai relevanta”.

Pentru mine toate greselile pe care le-am facut, si pe care le voi mai face, vin sa mai aseze cate o caramida in evolutia mea ca profesionist si ca om.
Fiecare dintre ele au venit sa mai formeze un nou skill set si sa adauge inca o etapa in dezvoltare.
Greseala cred ca este cea mai brutala si onesta metoda de a invata, a deveni mai responsabili si a creste rapid.
Nu este intotdeauna scenariul ideal, insa, ce cred ca este cu adevarat valoros, este lectia pe care o invatam atunci cand se intampla sa gresim.

Am ales acum sa va povestesc despre o greseala pe care am facut-o nu de mult, am semnat o plata catre un cont din China apartinand unei companii cu care noi nu aveam relatii comerciale.
Suma a fost suficient de mare cat sa ma tina intr-un carusel emotional cam 24 de ore, cele mai intense 24 de ore din viata mea!
Am recuperat banii, deznodamant extrem de rar in astfel de situatii, banii plecati prin transfer electronic fiind imposibil a fi intorsi in majoritatea cazurilor.

In cele 24 de ore de calvar, pana la primirea vestii bune, am descoperit un nivel al DETERMINARII pe care nu il mai atinsesem pana atunci.
Eforturile in a tine urma banilor si a cere returnarea lor in tot circuitul bancar, pana in China, a fost neintrerupt.
Am realizat atunci cat de puternici putem fi cand suntem cu adevarat motivati si determinati in a obtine ceva.
“Sky becomes the limit!”.

Lectia determinarii cred ca este una dintre cele mai importante lectii pe care le-am invatat in toata experienta mea de pana acum.
A venit la pachet, bineinteles, si cu un set nou de reguli in zona de plati pentru a ne proteja mai bine de astfel de erori in viitor :).
Daca suntem 100% protejati, greu de zis, pot doar spera 🙂

Fiti deschisi, asumati-va greselile si, foarte important, invatati din ele!

Pentru a nu iesi din trend, predau si eu stafeta colegilor din N-2 finance: Adrian, Cornelia, Daniel, Raluca si Vlad.
Astept cu nerabdare sa citesc si alte povesti, experiente si lectii invatate!

Iulia

M-am alaturat echipei Sameday in urma cu mai bine de doi ani. Am gasit aici oameni deschisi, dornici sa invete, sa evolueze, sa construisca lucruri marete.
Au fost doi ani incredibili, cu bune si cu rele, in care mi-am depasit limitele, am gresit, am invatat, am progresat. Pot spune ca sunt un profesionist mai bun, un om mai bun datorita Sameday, datorita voua, celor cu care lucrez in fiecare zi.

Este un privilegiu sa lucram impreuna intr-o companie care se afla inca in etapa romantica. Am mai spus-o si cu alte ocazii, daca ar fi sa facem o analogie cu viata unui om, Sameday se afla acum in perioada adolescentei timpurii. Si, asa cum se intampla in aceata perioada mai mult decat oricand in viata, greseala sta la baza evolutiei. Sameday este un adolescent curios, indraznet, curajos, care impinge limitele acolo unde altii inaintea lui nu au avut curajul sa o faca, faureste viitorul unei industrii.
Am facut multe greseli in acesti ani dar de fiecare data am incercat sa gresesc diferit.

Am ales sa va povestesc despre campania Black Friday de anul trecut cand, inca o data, am decis sa mergem pe un drum nebatatorit si, pentru a oferit un serviciu bun intr-o perioda cu mari provocari operationale, am limitat volumele clientilor. Am conturat un plan, un algoritm corect bazat pe istoricul clientului, insa inainte de inceperea campaniei am schimbat de multe ori regulile, lucru care nu ne-a permis sa comunicam foarte coerent volumele catre toti clienti, in special pentru clientii mici. In plus, in ultima zi de limitare, tot pentru clientii mici, am alocat volum mai redus, sub presiunea conturilor mari. Aceasta actiune a produs buzz destul de mare in social media.
Nu ne-am asumat pana la capat actiunea de teama de a nu pierde volume, am fost nesiguri, nu am fost fermi in decizii si am platit pretul in cea mai pretioasa moneda, nemultumirea clientilor.
Am invatat si, anul acesta, vom planifica mai bine si vom da dovada de mai multa asumare si transparenta in relatia cu toti clientii.
Avem certitudinea ca va iesi perfect? Nu. Insa avem convingerea ca vom executa mai bine si daca vom gresi din nou, vom gresi diferit.

Va incurajez sa fiti curajosi, sa experimentati, sa gresiti cu sens!

Cu drag si incredere in noi #impreuna,
Elena

PS: predau mai departe stafeta colegilor mei din echipa de management comercial: Adina, Alexandra, Andrei, Carmina, Marian, Monica.

Salutare tuturor!

La început de iunie s-au implinit 13 ani de la nașterea Sameday, un nume și o companie dragi nouă, celor care ne punem zilnic amprenta asupra lor. Să fie cu noroc!
Cu 13 ani în urmă, 4 curieri și 4 colegi la birouri ne-am asumat o misiune care poate părea ușor nebunească: aceea de a lua cu asalt piața curieratului din România. Iar pentru că resursele pe care le aveam erau extrem de limitate, am început cu o nișă mică, cea a livrărilor în aceeași zi. O dată aleasă nișa, am pornit la drum cu mult curaj și încredere.
De atunci povestea e lungă și îi include, mai mult decât orice, pe oamenii care au pus umărul la creșterea an de an a Sameday, indiferent de context. M-am schimbat și eu alături de ei și apoi am evoluat împreună, influențând, la rândul nostru, compania.

 Visul Sameday de azi este să cucerim nu doar România, ci întreaga regiune europeană din care facem parte, folosind aceleași ingrediente ca acum 13 ani – curajul de a ținti cât mai sus și încrederea în reușită.
Și pare că suntem pe drumul cel bun, un drum deschis către posibilități și mai grozave, #theopenway. Drept dovadă, la gala GOVNET am câștigat anul trecut 4 premii importante. Acestea aparțin tuturor, fiindcă am contribuit împreună la evoluția spectaculoasă a companiei.
E drept, în cei 13 ani am trecut și prin destule crize mai mici sau mai mari și, în mod sigur, vom mai trece și prin altele. Dar, dacă știm să învățăm din ele, vom deveni tot mai buni și mai puternici.
Am vrut să împărtășesc cu toată lumea aceste lucruri pentru a înțelege mai bine faptul că aceste transformări au atras după sine necesitatea de a schimba și poziționarea de brand, adică modul în care suntem percepuți atât în intern, cât și extern, pentru că și el a evoluat odată cu noi.
Privind puțin în jur, la context și industrie, am realizat că, în general, brandurile se laudă că livrează profesionalism și excelență, deși realitatea contrazice uneori destul de evident și dur aceste promisiuni. Și ne-am dat seama că, de fapt, sunt destule erori în industrie încât să trebuiască luate în seamă. Până la urmă, greșeala stă la baza evoluției.
Așa că, bazându-ne pe valorile noastre: inovație, flexibilitate și tehnologie, dar si la contextul industriei și la activitatea noastră de până acum, noua noastră repoziționare se axează pe transparență: Sameday este pionierul transparenței în curierat.
Iar pentru noi transparența înseamnă, în primul rând, să demonstrăm că ne recunoaștem greșelile și că evoluăm învățând din ele. Că, asumându-ne și îndreptându-ne erorile, devenim mai buni.
Pe scurt, asumare, învățare și evoluție. Și, dacă e nevoie – și în cele mai multe cazuri este – s-o luăm din nou de la capăt.

Bine, dar ce înseamnă asta pentru noi?
Ei bine, fiecare din noi trebuie să devină un ambasador al acestei schimbări pe care o propune Sameday.
Să își însușească acest fel de a vedea lucrurile și să poată spune povestea mai departe prin fiecare lucru pe care-l face. Iar, ca să ne vină mai ușor să facem asta, vom desfășura o serie de activități, concursuri, surprize și multe alte lucruri interesante.
Și voi începe chiar eu, cu leapșa greșelilor recunoscute și a lecțiilor învățate.
Am creat o pagină internă pe sameday.ro care poate fi accesată aici, unde ne vom povesti, pe rând, greșelile făcute și ce am învățat din ele. Apoi vom preda ștafeta acestei provocări mai departe, unor colegi care vor face același lucru la rândul lor.
Atunci când veți fi nominalizați, veți primi o notificare pe email. Vă încurajez să alegeți o greșeală pe care ați făcut-o, să scrieți într-un mod confortabil despre cum v-a ajutat ea să deveniți mai buni și să trimiteți povestea voastră la adresa theopenway@sameday.ro.
Trei persoane dintre cele care răspund acestei provocări până la data de 17 iulie vor intra în tragerea la sorți pentru unul dintre cele 3 vouchere de 1000 de lei pe eMAG.

Cum spuneam, voi da eu startul.
Așa cum am povestit cu mai multe ocazii, începuturile Sameday s-au construit pe resurse financiare extrem de limitate, mai precis 45.000 euro, o sumă cu care fizic nu se putea crea o companie de curierat în toată regula. Totuși, am ales o nișă extrem de mică pe care ne-am propus să devenim rapid lideri: cea a livrărilor în aceeași zi. Destinația fiind foarte clar definită pentru noi, ne-am ales numele Sameday și am pornit la drum.
În mai puțin de un an deja puteam spune despre noi că suntem lideri pe zona serviciilor cu livrare în aceeași zi. Nici nu aveam cum să nu fim, pentru că număram, efectiv, pe degete competitorii de pe acest segment. Undeva la 3-4 ani distanță e-commerce-ul a început să crească accelerat, iar Sameday părea să nu observe acest trend. Și, ca sa fie clar pentru toată lumea, am decis chiar să punem în contracte un articol care suna ceva la modul: „Trimiterile cu ramburs nu fac obiectul acestul contract”.
Efectiv, noi spuneam un NU hotărât tuturor trimiterilor cu ramburs, tocmai piatra de temelie a comerțului online. Uitându-mă înapoi la cei 13 ani de Sameday, cred că aceasta a fost cea mai mare greșeală, practic o ratare a unui trend extrem de evident. Pur și simplu nu voiam să ne legăm la cap cu rambursurile ce veneau la pachet cu un risc uriaș.
Mi-a mai luat mai bine de un an ca să-mi dau seama de greșeala monumentală pe care o făcusem, aceea de a fi pierdut momentul pionieratului unei industrii care avea să schimbe decisiv lumea și modul în care facem astăzi cumpărăturile. Odată înțeleasă și asumată eroarea, am pornit pe drumul îndreptării greșelii. În mai puțin de 6 luni ne-am dezvoltat capabilități software adaptate cerințelor online-ului și am pornit o colaborare cu PC-Garage pe domeniul livrărilor în aceeași zi (livrare în 3 ore).
A fost o chestiune de timp până am preluat și toate volumele lor nextday de pe București (în acel moment nu aveam o rețea națională pregătită pentru online).

Unde suntem astăzi?
• Acționarul majoritar al Sameday este cel mai mare magazin online din sud estul Europei.
• 98% din trimiterile Sameday sunt trimiteri ale magazinelor online (50% dintre ele cu ramburs 😊).
• Tot ce construim este într-o direcție în care să devenim „e-commerce’s best friend”.
• Țintim să disrupem întreaga piață de curierat și suntem challenger-ul evident al liderului industriei noastre.
• Aspirăm să devenim cea mai mare companie de curierat din regiune.
Înțelegerea obiectivă a greșelii, asumarea responsabilității și repararea ei sunt pentru mine cei mai puternici piloni ai evoluției. Am greșit atunci când nu am crezut în e-commerce, dar mi-am asumat și am reparat rapid greșeala, având, astfel, capacitatea ca la final să văd această oportunitate chiar mai bine decât competitorii mei.
Veți regăsi rândurile legate de greșeala mea și pe pagina <Lecții învățate la Sameday>.
Dau leapșa mai departe, cu multă convingere – dar și curiozitate – colegilor din senior management: Alin, Bogdan, Elena, Călin, Iulia, Iulian, Marius, Mihai, Teodor.

PS: Ultima lectie invatata
Și, dacă tot suntem la capitolul lecțiilor învățate din greșeli, o să vă povestesc și despre ultima eroare, proaspătă, încă fierbinte, și ce am învățat și din ea. Iată că am „reușit” să pornim într-o campanie despre greșeli tocmai cu o mică greșeală.
Ieri ați primit cu toții niște mici cadouri. Ele trebuiau să fie simbolul noii noastre poziționări despre care v-am explicat mai sus. Însă, dintr-o vină comună, pe care ne-o asumăm, iată că uneori livrăm și mai repede decât trebuie. Ce am învățat din asta? Că e bine să te grăbești încet și să ai grijă ca toate detaliile să fie puse la punct, oricât de tare pare că arde situația. Altfel, încercând să repari, e posibil să strici mai tare.
La finalul acestor rânduri, vă invit să urmăriți acest clip – un video manifest care cred că surprinde foarte bine noua identitate Sameday și ceea ce ne dorim să construim împreună. Va rog sa nu il share-uți momentan, pregătim o lansare oficială.

Va mulțumesc tuturor încă o dată pentru efort și implicare și vă invit alături de mine să dăm greșelilor noastre un sens pozitiv!
Cu toată asumarea și încrederea,

Lucian,
Sameday #theopenway